Onnodige nederlaag Capelle tegen Rijnvogels

Hoofdklasse A

12 september 2020 14:30

M.A Roeleveld

Het leek wel een herhaling van de wedstrijd vorige week. Opnieuw was Capelle de betere ploeg, maar liet de nodige kansen liggen en kreeg door counters de doelpunten tegen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle startte heel voortvarend en met de nodige druk ontstonden de eerste kansen. In de 4e minuut schoot Joseph Gonçalves na een mooie pass van Bram van Eijk ver naast. Vier minuten later kopte Marvin van der Made na een corner van Rutger de Bos over het doel en weer vier minuten later stopte keeper Yannic Augustinus een pegel van Gonçalves met heel veel moeite.

25BFD643-9346-4894-81C1-206689F8CF7D_1_201_a.jpeg

37989572-9849-4853-95DC-1716CE5CE6B9_1_201_a.jpeg

Bij de eerste de beste aanval in de 15e minuut over rechts van Rijnvogels was het meteen raak. Vanuit een mogelijke hoek schoof Roy van Leeuwen de bal in de korte hoek 0-1.

Daarna werd de wedstrijd een paar minuten onderbroken vanwege een kapot doelnet.

F249FC9F-3503-4092-AA47-E49372ADD379_1_201_a.jpeg

Bovendien had Capelle pech, toen in de 25e minuut aanvoerder Lars Bosscha geblesseerd het veld moest verlaten. Toch bleef Capelle de baas op het veld en het was dichtbij een doelpunt, toen in de 30e minuut na een vrije trap van Rutger de Bos de bal net over werd gekopt door Julian Agatowski. Rijnvogels werd even gevaarlijk bij een scrimmage voor het doel, maar de bal ging niet over de doellijn. In de 38e minuut de volgende kans voor Gonçalves, die allen op de keeper afgaande tegen hem opschoot. In de extra tijd van de eerste helft sloeg Rijnvogels opnieuw toe. Bij één van de schaarse aanvallen krulde vanaf de rand van de zestien Maarten Reyneveld de bal in de uiterste hoek 0-2. Toch kwam Capelle voor de rust nog terug. In de 4e minuut van de extra tijd kopte na een voorzet van Joseph Gonçalves Marvin van der Made de bal tegen de touwen 1-2. Bijna werd het nog gelijk, maar een schot van Julian Agatowski werd gestopt en de rebound van Boris Letterie werd geblokt.

Na de rust kwam Rijnvogels aanvankelijk wat beter in de wedstrijd en dat mondde uit in twee kansen voor Roy van Leeuwen, die veruit de gevaarlijkste man was bij de bezoekers. Zijn eerste schot werd door keeper Nelson Konings tot corner verwerkt en zijn tweede schot ging naast. De volgende kans was er weer voor Marvin van der Made na een voorzet van Boris Letterie, maar de bal ging over en naast. In de 62e minuut counterde Rijnvogels weer succesvol. Na een snelle en mooie uitval zette Julian Dobbe de 1-3 op het scorebord. Vier minuten later kwam Capelle snel weer dichterbij. Een voorzet van Bram van Eijk werd bekwaam door Julian Agatowski afgerond 2-3.

96DB96AA-C926-4275-B6A8-C91C12912A89_1_201_a.jpeg

590D89DE-AE2E-49FA-ABB5-B1A6C7B16712_1_201_a.jpeg

Capelle ging op jacht naar de gelijkmaker en kreeg weer kansen. Een voorzet van Boris Letterie werd door Philippe den Hartog over geschoten. Na een rush van Bram van Eijk ging zijn schuiver voorlangs en tot slot belandde een voorzet van Philippe den Hartog tegen de paal. In de laatste minuut kwam Julian Agatowski nog in een een goede schietpositie, maar zijn schot was te slap.

Net als vorige week zagen de toeschouwers een heersend en aanvallend Capelle, dat teveel kansen liet liggen en verdedigend te makkelijk uitgespeeld werd. Toch met dezelfde instelling en speelwijze gaat het elftal zeker de benodigde punten veroveren.

Scheidsrechter Marcel Roeleveld strooide deze middag ruimhartig met de gele kaarten. Bij Capelle kregen Bram van Eijk, Eric Jansen, Joseph Gonçalves en Philippe den Hartog de gele kaart. Bij Rijnvogels waren het Jesse Driebergen, Romano van der Stoep, Maarten Reyneveld en Sven Verlaan.

Capelle: Nelson Konings, Rutger de Bos, Marciano Pape, Veron Knol, Bram van Eijk, Lars Bosscha (25 Boris Letterie), Julian Agatowski, Eric Jansen (68 Justin van Mullem), Joseph Gonçalves, Marvin van der Made, Kevin van la Parra (46 Philippe den Hartog).