Capelle beloont zich niet tegen ARC

ARC

Aäron Balk
Luuk Samsom
Tjerk Ligtvoet
Jordi Tuithof
Boyd Baatje
Huib Oversloot
Lars van IJzendoorn
Matthijs de Oude
Coen de Groot

Hoofdklasse A

26 mei 2022 14:30

R.G.C.M. Schul

Sportpark Zegersloot
Olympiaweg 6
2406LG
ALPHEN AAN DEN RIJN

Capelle speelde vanmiddag één van de beste wedstrijden in dit seizoen in de kraker tegen ARC. Van de vele kansen wist Capelle er geen een te benutten en een teleurstellende 0-0 stond uiteindelijk op het scorebord. Deze wedstrijd stond geheel in het teken van een mogelijke kans op een kampioenschap in de hoofdklasse A. De winnaar kwam gelijk in punten met koploper Rijnvogels met aanstaande zaterdag de confrontatie ARC-Rijnvogels in het vooruitzicht.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Bert vd Voort ARC (met dank aan ARC).

Het begin van de wedstrijd was voor ARC. In de 5e minuut een 100% kans voor Huib  Oversloot, die over schoot en vier minuten later een kans voor Jordi Tuithof, maar Marc van Splunter keerde de inzet. Dat waren in de eerste helft de enige wapenfeiten voor de thuisclub, want Capelle nam daarna het initiatief over en kreeg volop kansen. De eerste was er in de 15e minuut voor Olaf van der Sande, die echter vrijstaand voorlangs schoot. Één minuut later weer een kans voor Olaf van der Sande, maar nu stond keeper Aäron Balk in de weg. In de 20e minuut een corner voor Capelle, waaruit Sander Fischer inkopte, maar de bal werd van de doellijn gehaald door Huib Oversloot. In de 25e minuut volgde er een goede voorzet van Ismaïl Yildirim op Olaf van der Sande, die opnieuw het doel niet trof. Vier minuten later zette van der Sande de bal voor, maar kon de vrijstaande Joseph Gonçalves de bal niet controleren, omdat hij uitgleed. Het wachten was op een doelpunt, maar dat bleef uit. Voor de rust nog een kans bij een uitbraak in de 44e minuut, maar daar werd slordig mee omgegaan.

80E38507-F793-4A39-95B7-793CB48AD08E.jpeg

Na de rust meteen een kans voor ARC. Matthijs de Oude schoot naast en daarna nam Capelle het initiatief weer over. In de 50e minuut twee kansen achter elkaar. Olaf van der Sande schoot op de handen van keeper Aäron Balk en een schot van Bram van Eijk leverde slechts een corner op. ARC probeerde met snelle counters gevaar te stichten in de Capelle gelederen en in de 67e minuut moest Marc van Splunter handelend optreden. Twee minuten later weer een kans voor Capelle, toen Lars Bosscha vrij kon uithalen, maar zijn schot ging over en naast het doel. In de 75e minuut nog een kans voor de net ingevallen Jeffrey Rijsdijk, maar scoren leek vandaag een utopie. Moegestreden kreeg Capelle nog drie mogelijkheden op een tegendoelpunt te verwerken. In de 77e minuut belandde een schot van Yassin Kaabouni naast het doel. In de 85e minuut schoot invaller Boyd Baatje naast en in de extra tijd kopte aanvoerder Derek Prins na een corner hard in, maar Marc van Splunter redde ook deze situatie.

DDB7D9E8-548F-480A-AD49-5E70635425CB.jpeg

Het was en het bleef uiteindelijk 0-0, waar ARC het meest bij gebaat was.
Het wordt nu voor Capelle heel moeilijk om kampioen te worden op eigen kracht. Er moet zo wie zo nog twee keer gewonnen worden en het is erg afhankelijk van de resultaten van Rijnvogels, ARC en ook nog Feyenoord. Rijnvogels heeft 58 punten en de drie achtervolgers hebben 56 punten. Het einde van de competitie wordt dus uitermate spannend.

De prima leidende scheidsrechter Remco Schul gaf gele kaarten aan Sander Fischer, Bram van Eijk en Eric Jansen van Capelle en aan Aäron Balk van ARC.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (62 Marlon Slabbekoorn), Eric Jansen, Joseph Gonçalves (75 Jeffrey Rijsdijk), Joshua Kassels (83 Marvin van der Made), Olaf van der Sande.

ARC: Aäron Balk, Youri Duisterhof, Derek Prins, Huib Oversloot (73 Lars van IJzendoorn), Neal Arnoldus), Arjan Ouwendijk, Luuk Samson (46 Tjerk Ligtvoet), Matthijs de Oude (82 Coen de Groot), Jordi Tuithof (67 Boyd Baatje), Pepijn Kooij, Yassin Kaabouni.