Machteloos Capelle lijdt nederlaag tegen Achilles Veen

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle dat tot nu toe de meeste doelpunten in de hoofdklasse had gemaakt, kon deze reputatie vandaag niet waarmaken. Grote kansen bleven achterwege en een degelijk spelend Achilles Veen nam verdiend de punten mee naar huis.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

8AF5E47B-F954-4B27-B3EA-9BF479AD87B6.jpeg

Het eerste kwartier had Capelle veel balbezit en kreeg vier corners, waaruit geen gevaar ontstond. Het eerste schot was er in de 10e minuut van Marvin van der Made, die zijn schot tot corner verwerkt zag. Daarna waren er een paar ongevaarlijke plaagstootjes van de bezoekers. Capelle bleef veelvuldig in balbezit, maar ook dat leverde slechts een tweetal ongevaarlijke schoten op van Marlon Slabbekoorn.

5642300C-764B-40DA-ACA8-5CAE031D6C12.jpeg

De laatste vijf minuten
van de eerste helft waren voor Achilles Veen. In de 42e minuut schoot eerst Nikki Baggerman en vervolgens Thomas de Man keihard op het doel, maar in beide gevallen redde keeper Marc van Splunter een tegentreffer door eerst de bal weg te stompen en daarna de bal over het doel te tikken. In de 45e minuut veroorzaakte Capelle een onnodige vrije trap, die door Thomas Schilders tegen de touwen werd gekopt 0-1.

0C5A9E8F-4892-4F26-8C0F-726C4B20CA5E.jpeg

Na de rust verwachtte het thuispubliek een fanatiek aanvallend Capelle, maar daar kwam niets van terecht. Integendeel waren de mooiste kansen voor Achilles Veen. In de 51e minuut en in de 57e minuut voorkwam Marc van Splunter een grotere voorsprong door onder andere een schot van Thomas de Man te keren. Doelpuntenmaker Thomas Schilders was in de 62e minuut dichtbij zijn tweede doelpunt, maar zijn pegel spatte op de kruising uiteen.

A0124B57-58BF-4AB3-9F9E-526952AA42C2.jpeg

In de 63e minuut  greep trainer Ralph Kalkman in. Hij wisselde tegelijk vier spelers. Joseph Gonçalves, Olaf van der Sande, Ismaïl Yildirim en Eric Jansen kwamen in het veld voor Joshua Kassels, Marvin van der Made, Marlon Slabbekoorn en Jeffrey Rijsdijk. Er kwam daardoor wel wat meer elan in het veld, maar het leverde in de 82e minuut de enige kopbal op het doel van Eric Jansen op.

FBCC1828-DB86-4804-BFC4-28F01E5F0756.jpeg

In de 85
e minuut moest Marc van Splunter nog een keer zijn klasse tonen, toen hij een doelpunt van Thomas de Man kon voorkomen. Hij was bij Capelle de enige speler met een voldoende en werd terecht man of the match.

De prima leidende scheidsrechter Steven van der Vrande toonde in de 90e minuut de rode kaart aan invaller Rémon Koenen, die kort achter elkaar twee keer geel kreeg. In de zeven minuten extra tijd kon Capelle niet profiteren van hun overtal en de terechte nederlaag was een feit.

6E1718C4-DB38-4166-BC80-FA0A06047E5B.jpeg

Concurrent ARC won en is Capelle tot op één punt genaderd. Tweede Paasdag treed Capelle opnieuw in het strijdperk tegen hekkensluiter Rijsoord en kan zich dan revancheren voor de mindere prestatie vandaag.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans (66 Jelle Pollemans), Bram van Eijk, Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (63 Eric Jansen), Joshua Kassels (63 Joseph Gonçalves), Marvin van der Made (63 Olaf van der Sande), Marlon Slabbekoorn (63 Ismaïl Yildirim).