Capelle stelt teleur in en tegen Scherpenzeel

Scherpenzeel

Soufiane Laghmouchi
Soufiane Laghmouchi
Mourad Marbou
Arwin van Soest
Ismaïl Ouaddouh
Coen Temminck
Timo Jochemsen
Ismaïl Ouaddouh
Rinke Rozema
Timo Jochemsen

Hoofdklasse A

7 mei 2022 14:30

R.C.P van der Werff

Sportpark De Bree-O
Eikenlaan 6
3925VK
SCHERPENZEEL GLD

Capelle is er niet in geslaagd
de koppositie te handhaven. Een gelijkspel bij Scherpenzeel zorgde ervoor, dat Rijnvogels nu koploper is geworden weliswaar met een gelijk aantal punten, maar wel met een beter doelsaldo. Volgende week wacht de kraker tegen Rijnvogels.Dat moet een waar spektakel worden.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Al in de eerste minuut kreeg Capelle een grote kans, maar daarna was het Scherpenzeel dat het initiatief nam. In de 6e minuut was het Ismaïl Ouaddouh, die nog in het zijnet schoot, maar twee minuten later kwam Scherpenzeel op voorsprong. Één van de vele foute passes kwam terecht bij Soufiane Lagmouchi, die makkelijk van dichtbij kon scoren.

C91FE980-8CB0-4814-9FF9-9704C08683D8.jpeg

In de 13e minuut weer een kans voor Ouaddouh, maar nu belandde bal in het zijnet. In de 23e minuut loste Lagmouchi een vlammend schot af in de bovenhoek, maar met een fantastische redding wekte doelman Marc van Splunter de bal tot corner. Een minuut later hetzelfde scenario en in de 30e minuut  moest Marc van Splunter weer redding brengen na een schot van Tevfik Ceyar.

61699C51-A619-40BA-9197-821DEB891405.jpeg

Capelle stelde daar nauwelijks iets tegenover. Bijna alle duels gingen verloren en aanvallend kon er niets gebracht worden. Toch kreeg Capelle in de 34e minuut een kans op de gelijkmaker. Na een corner kopte Sander Fischer de bal tegen de paal en redde keeper Stef Brummel daarna de situatie. Aan het eind van de eerste helft nog een kans voor Scherpenzeel via Lagmouchi, maar ook deze poging had geen succes. In de blessuretijd kreeg Capelle nog een vrije trap net buiten het strafschopgebied. Bram van Eijk schoot de bal hoog over het doel.

BE59F445-9A8D-4A43-97CD-85B0D2A48D79.jpeg

Na de rust kwam Capelle wat beter tevoorschijn. Meteen schoot Rutger de Bos over het doel. Daarna weer twee kansen voor de thuisclub. Beide kansen waren er voor Ismaïl Bouaddouh. Marc van Splunter stopte de eerste en de tweede ging naast. Daarna ging Capelle ook kansen krijgen. In de 65e en 70e minuut schoot Marlon Slabbekoorn over en naast en in de 71e minuut werd een kopbal van Sander Fischer van de lijn gehaald door Coen Temmink. Drie minuten later brak Olaf van der Sande op links door, maat stuitte op keeper Stef Brummel. Toch kwam Capelle op gelijke hoogte. De net ingevallen Ismaïl Yildirim werd in de 79e minuut in de zestien onderuit getrokken en scheidsrechter Roel van der Werff wees op de stip. Sander Fischer voltrok het vonnis 1-1.

F1F7C168-4EFD-45DF-82FD-2D01B2D52B48.jpeg

F3E9A12A-12D5-43F1-BE67-F76D47852D0D.jpeg

Scherpenzeel en Capelle probeerden daarna nog de drie punten binnen te halen, maar alleen een poging van de ingevallen Marvin van der Made was nog de moeite waard. Zijn doelpoging werd nog net geblokt. Het einde kwam dan ook met de 1-1 op het scorebord. Teleurstellend voor Capelle, maar gezien het spel verdiende de koploper niet meer.

4F715365-21D6-4AF2-89BD-BC9872F06630.jpeg

Het gaat de laatste weken vrij moeizaam en de komende week zal er hard gewerkt moeten worden om aanstaande zaterdag de absolute topper tegen Rijnvogels tot een goed einde te brengen en zo tot het einde mee te blijven doen om het kampioenschap.

Er waren gele kaarten voor Rutger de Bos van Capelle en voor Arwin van Soest, Ismaïl Ouaddouh en Timo Jochemsen van Scherpenzeel.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans (72 Marvin van der Made), Bram van Eijk (72 Eric Jansen), Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (76 Ismaïl Yildirim), Olaf van der Sande, Joshua Kassels (60 Joseph Gonçalves), Marlon Slabbekoorn.