Dramatisch paasweekend voor Capelle

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

De twee thuiswedstrijden leverden slechts één punt op. Zaterdag werd er van Achilles Veen verloren en vandaag behaalde Capelle slechts een gelijkspel tegen hekkensluiter Rijsoord.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Trainer Ralph Kalkman begon vandaag met een verrassende opstelling door linker verdediger Bram aan Eijk vanaf het begin op de rechterflank te posteren. De voorhoede bestond verder uit Marvin van der Made en Joseph Gonçalves. De laatste ontsnapte in de 6e minuut aan tegenstander Angelo Ravenberg, die binnen de zestien een duidelijke overtreding begin. Sander Fischer benutte de toegekende strafschop en zette Capelle snel op voorsprong 1-0.

CE4AF801-6319-47AF-B680-6C80C528EFC6.jpeg

Net als zaterdag had Capelle daarna weer heel veel balbezit, maar echt gevaarlijk werd de thuisclub niet. Rijsoord kwam niet in moeilijkheden en kreeg voor de rust nog een goede kans op de gelijkmaker. Een vlammend schot van Gazar Dermendjan werd echter door keeper Marc van Splunter tot corner verwerkt.

Na de rust nam Capelle onmiddellijk weer het heft in handen en leek op weg naar een tweede doelpunt. In de 46e minuut keerde keeper Joep Nootenboom een schot van Jeffrey Rijsdijk en één minuut later haalde Angelo Ravenberg een kopbal van de doellijn. De mooiste kans op een treffer kwam er in de 54e minuut, toen de Rijsoord keeper de bal verspeelde aan Marvin van der Made, die voor een leeg doel te gehaast overschoot. Tot aan de 75e minuut waren er nog pogingen van invallers Marlon Slabbekoorn en Ismaïl Yildirim, maar een slap schot en een bal in het zijnet leverden niets op. Een ijzeren voetbalwet is dan, dat de tegenstander gaat scoren en dat gebeurde ook. Een vrije trap van invaller Nour-Eddine Kasmi werd door Angelo Ravenberg in het doel gewerkt 1-1.

367E568F-4376-4D03-BD55-EE3061F10E1A.jpeg

Toch had Capelle daarna nog puntenverlies kunnen voorkomen. Een vrije trap van Lars Bosscha in de 80e minuut werd vrijstaand door Eric Jansen overgekopt.

89E57F2B-AACB-4D8C-8C7D-67169B4E12E7.jpeg

Het was het laatste wapenfeit voor de koploper in een zeer teleurstellend weekend. In het laatste deel van de extra tijd kreeg Lars Bosscha nog een gele kaart en omdat het zijn vijfde was, moet hij de uitwedstrijd van komend zaterdag bij Spijkenisse missen.

31D69102-C736-4E51-A4DB-EE70D3DBB56B.jpeg

Geluk bij een ongeluk was de nederlaag van ARC bij Feyenoord, maar Rijnvogels maakte geen fout, waardoor beide teams nu twee punten achterstand hebben op Capelle.

De prima leidende scheidsrechter Ronald Mol gaf gele kaarten aan Lars Bosscha van Capelle en aan Maily Lopez, Angelo Ravenberg, Claudio Barros en Nour-Eddine Kasmi van Rijsoord.

ECEA16FE-26A8-45B5-B15C-011D0F9421F6.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans (76 Floris de Bok), Eric Jansen, Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk, Bram van Eijk (60 Ismaïl Yildirim), Marvin van der Made (60 Joshua Kassels), Joseph Gonçalves (60 Marlon Slabbekoorn).

Rijsoord: Joep Nootenboom, Jayson Donk (80 Claudio Barros), Maily Lopez, Lorenzo Braaf, Gazar Dermendjan, Danilo Alkema, Nick Ruigrok (71 Nour-Eddine Kasmi), Romano Niamut (46 Gianni Straal), Danny Haasdijk (67Joel Shazad), Angelo Ravenberg, Jarel Drenthe.