Verdiende overwinning Capelle bij DHSC

Thorbeckelaan 16
3552CS
UTRECHT

In een niet hoogstaand duel behaalde Capelle mede door niets weg te geven een degelijke zege bij het machteloze DHSC.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd begon met een merkwaardig voorval. Na twee minuten keurde de scheidsrechter de wedstrijdbal af en even later ook de tweede bal. Er bleek geen derde bal voorhanden te zijn en het duurde bijna drie minuten, voordat er weer een goed opgepompte bal het veld werd ingerold. Na dit oponthoud werd er door beide ploegen slordig gespeeld en grote kansen bleven vooralsnog uit. Er waren pogingen van Marlon Slabbekoorn van Capelle en van Soufyan Moro en Christan Gandu van DHSC, maar echt gevaarlijk waren deze inzetten niet.

0B762EB8-2857-40A0-9412-8045E604A849.jpeg

Het keerpunt kwam er in de 30e minuut. Bram van Eijk kreeg vrij baan en zijn pass over de hele breedte van het veld bereikte Olaf van der Sande, die nog wel op volle snelheid opzij werd gedrongen, maar toch een schot loste, dat keeper Nick Turksma kansloos liet 0-1. Voor de rust kreeg Olaf van der Sande nog een kansje, maar schoot hoog over. Daar bleef het bij voor de rust.

63AA143B-51C0-47A5-BF47-47FCF326C086.jpeg

F8A9C0C1-5CD8-4B70-A27F-F33BCAD00137.jpeg

Na de rust werd een offensief verwacht van de thuisclub
met ex-prof Mounir el Hamdaoui in de gelederen, maar daar kwam niets van terecht. Capelle hield achterin gemakkelijk stand. In de 52e minuut zette Marciano Pape de bal voor en Olaf van der Sande probeerde met een omhaal te scoren, maar het leek meer een circusact. In de 63e minuut weer een kans voor de Capelle spits. Zijn eerste schot werd gekeerd door de keeper en de rebound werd over geschoten. In de 76e minuut een schrikmoment voor Capelle. Keeper Marc van Splunter gleed met de bal net buiten de zestien en veroorzaakte een vrije trap. In twee fasen verdween de bal in het doel, maar dat gebeurde gelukkig in buitenspelpositie.

C5628650-51FA-4F8A-B200-F3A004DEB981.jpeg

D41CD5C8-CEA9-45DB-8D0B-B2AE6E53E916.jpeg

Capelle kreeg
daarna nog twee mogelijkheden, maar een schot van Lars Bosscha werd gestopt en Olaf van der Sande schoot vrijstaand over. DHSC kon daarna nog twee keer gevaarlijk worden via toegekende vrije trappen, maar ook daarin faalde de thuisclub. Het slot was weer voor Capelle. In de eerste minuut van de extra tijd een aanval via Bram van Eijk en Marlon Slabbekoorn, die voor de voeten van Marvin van der Made kwam. Zijn schot kwam via een verdediger in het bezit van Joshua Kassels, die van dichtbij raak schoot 0-2. De punten waren binnen en zo blijft Capelle  meedoen in de top van het klassement. Gedeeld tweede en drie punten achter koploper Rijnvogels staat Capelle er goed voor. Volgende week tegen laagvlieger Spijkenisse moet de goede reeks voortgezet kunnen worden.

F1C7206C-5E46-4BA9-90EA-3FA028E2E1DF.jpeg

De uitstekend leidende scheidsrechter Eric van der Vaart gaf een gele kaart aan Baggio Wallenburg van DHSC.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (73 Eric Jansen), Jeffrey Rijsdijk (73 Marvin van der Made), Joshua Kassels, Olaf van der Sande, Marlon Slabbekoorn.