Capelle koploper na winst op Achilles’29

6561KE
GROESBEEK
tel. 024-3972081

Het werd uiteindelijk een regelmatige 0-3 overwinning tegen het laag geplaatste Achilles29in de hoofdklasse A.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Capelle begon stormachtig en zette de thuisploeg onder druk. In de 6e minuut resulteerde dat al in een kopbal van Joshua Kassels, die net over ging. Vijf minuten later was het wel raak. Een vlot lopende aanval belandde bij Ismaïl Yildirim, die de bal voorzette, waarna Marlon Slabbekoorn de bal in het doel schoot 0-1.

A56A8561-0AC4-4C69-8EC6-82973B6E2158.jpeg

DEE1F004-F6D6-45FA-BA14-7E09583F061A.jpeg

In de 17
e minuut was het Bram van Eijk, die een poging waagde. Hij liep alleen op de keeper af, maar Yorrit Kanters voorkwam een grotere achterstand. Na een minuut of twintig werd het spel van Capelle slordiger. Mede door het moeilijk bespeelbare veld gingen veel passes mis. Toch kreeg Achilles’29 maar één grote kans. In de 22e minuut schoot Benjamin Maria hard op het doel. Met een katachtige reactie tikte Marc van Splunter de bal over de lat. Ook voor Capelle nog één grote kans. Ismaïl Yildirim bracht Joshua Kassels in stelling, maar keeper Yorrit Kanters redde de situatie. De 0-1voorsprong met de rust was dan ook dik verdiend.

5289F698-DEED-440D-932F-B7013D06CA3B.jpeg

Na de rust gebeurde het eerste kwartier niets bijzonders. In de 61e minuut kwam daar verandering in. Marlon Slabbekoorn begon aan een solo, waarbij hij de bal kwijt leek te raken. Toch bleef hij met een pirouette in balbezit en schoof de bal in de rechterbenedenhoek 0-2. Eigenlijk was de wedstrijd hierdoor beslist. Toch kreeg de thuisclub nog een paar kansen. De ingevallen Joël Tsibamba zag zijn schot geblokt en de eveneens ingevallen Jean Willy Mapengaz zag zijn inzet gestopt worden door Marc van Splunter. Capelle kwam in de 78e minuut weer dichtbij een doelpunt, toen Marciano Pape de bal voorzette en Olaf van der Sande net niet de bal in het doel kon tikken. De laatste tien minuten waren nog de moeite waard. Eerst schoot voor Achilles’29 Benjamin Maria nog in het zijnet. In de 82e minuut zette Marlon Slabbekoorn de bal voor en Joshua Kassels zag zijn kopbal tegen de binnenkant van de paal belanden. Twee minuten later opnieuw een assist van Marlon Slabbekoorn. Bram van Eijk kreeg de bal in de voeten en haalde vernietigend uit 0-3. Diezelfde speler kreeg daarna nog een goede kans, maar zijn schot ging naast het doel. De overwinning had nog een plezierig vervolg, want medekoploper Zwaluwen speelde gelijk, waardoor Capelle nu alleen aan de leiding gaat in de hoofdklasse A. Volgende week weer een uitwedstrijd tegen laagvlieger Rijsoord. Normaal gesproken moet in die wedstrijd de koppositie veilig gesteld worden.

F15E2E13-A2EC-43C6-BE81-D8518E828C72.jpeg

De prima leidende scheidsrechter Steve Oosterkamp hield de kaarten op zak.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (71 Rutger de Bos), Joshua Kassels, Jeffrey Rijsdijk (Eric Jansen), Olaf van der Sande (81 Jelle Pollemans), Marlon Slabbekoorn.