Bram van Eijk bezorgt Capelle overwinning

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

In de 65e minuut besloot trainer Ralph Kalkman zijn elftal om te zetten en Bram van Eijk werd rechterspits. Het bleek een gouden greep, want Bram van Eijk zette met twee gerichte acties de 0-1 achterstand om naar een 2-1 voorsprong.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

De wedstrijd begon slecht voor Capelle, want een verkeerde terugspeelbal gaf in de 2e minuut s-Gravenzande al de kans op een voorsprong. Stefan Bruijn vond echter doelman Marc van Splunter op zijn weg. In de tegenaanval een enorme kans voor Joshua Kassels, maar ook hij wist het doel niet te treffen. Daarna namen de bezoekers het initiatief en creëerden diverse kansen. In de 17e minuut redde Marc van Splunter op fabuleuze wijze de bal uit de kruising over te tikken en in de 28e minuut opnieuw een redding na een schot van Stefan Bruijn.

5F8188D1-E45D-48D1-834B-ABFB4EA12412.jpeg

Één minuut later was het toch raak. Een voorzet
werd door iedereen in de achterhoede gemist en Frank Broos kon vrij inkoppen 0-1.

50F5E802-14D4-4CD9-9C53-34FECE75939C.jpeg

Capelle stelde er in de rest van de eerste helft weinig tegenover mede door de slag op het middenveld te verliezen. Ook de lange trappen naar de voorhoede bereikten nauwelijks Olaf van der Sande en Joshua Kassels.

AC50ED1B-CAF3-4B0D-835B-8BF21EC6868B.jpeg

Na de rust werden Rutger de Bos en Marvin van der Made in het veld gebracht voor bovengenoemde spelers en dat leverde meer druk op en ook meer balbezit. Tot aan de 65e minuut waren er wel een paar kopballen van Marvin van der Made, maar de ommekeer kwam er na de wissel in de 65e minuut. Eric Jansen werd linkerverdediger en Bram van Eijk werd rechterspits. Zijn rushes leverden meteen gevaar op. In de 69e minuut zijn eerste voorzet, die de vrijstaande Marvin van der Made net miste. In de 70e minuut opnieuw een voorzet, die door Marlon Slabbekoorn eenvoudig in een doelpunt werd omgezet 1-1.

73B9DAD9-67F3-42CE-9BB7-67D7163F23AB.jpeg

Slabbekoorn was drie minuten later dichtbij zijn tweede treffer, maar keeper
Jurrian Jouvenaar stompte de bal uit zijn doel. In de 76e minuut ondernam Bram van Eijk op rechts een solo, die hij met een schuiver in de rechterbenedenhoek afrondde 2-1.

7A73A8D3-42BF-487C-9B6D-06609548B712.jpeg

918192AC-4D05-4F1B-9F53-9895D0603520.jpeg

De bezoekers probeerden daarna nog het tij te keren, maar Capelle bracht met verdediger Jelle Pollemans nog een extra verdediger in om de overwinning over de streep te trekken. In de 89e minuut werd de voorsprong bijna nog groter. Na opnieuw een assist van Bram van Eijk schoot Marvin van der Made hard in, maar de bal werd nog van de lijn gehaald. Toch nog een schrikmoment in de extra tijd voor Capelle, toen ’s-Gravenzande nog bijna scoorde, maar via Marc van Splunter verdween de bal niet in het doel. Uiteindelijk een benauwde overwinning, waardoor de voorsprong van vier punten op het ook winnende ARC gehandhaafd bleef.

Scheidsrechter Harold van de Ketterij gaf gele kaarten aan Lars Bosscha van Capelle en aan Yuri Westhoff en assistent trainer Reinier van Mierlo van ’s-Gravenzande.

43F75686-4F50-4E9D-BEBE-2FE94A8201AC.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (65 Eric Jansen), Jeffrey Rijsdijk, Olaf van der Sande (46 Marvin van der Made), Joshua Kassels (46 Rutger de Bos), Marlon Slabbekoorn (84 Jelle Pollemans).

s-Gravenzande: Jurrian Jouvenaar, Daan van Unen (76 Daan Struckman), Pascal Broch, Roy Vermolen, Sander Koeleman, Yuri Westhoff, Twan van Meerten, Bram Sommeling (86 YordiKlepke), Rick Boers, Frank Broos, Stefan Bruijn.