Moeizame overwinning Capelle tegen Spijkenisse

Maaswijkweg 100
3207JZ
SPIJKENISSE

Het was weer niet sprankelend wat koploper Capelle op de groene grasmat liet zien, maar uiteindelijk werden de drie punten met een 0-1 overwinning mee naar de thuisbasis genomen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle startte voortvarend en na 6 minuten werd de eerste en wat later bleek de enige treffer tot stand gebracht. Een mooie aanval met een mooie pass van Eric Jansen op Bram van Eijk werd door de laatste doeltreffend omgezet 0-1. Een mooie opsteker na het slecht verlopen paasweekend.

2D751E3B-8899-4CBE-BD7A-40B891E13D7E.jpeg

A0209432-DA3C-4866-95AC-553AFDE6AE0A.jpeg

Capelle bleef de bovenliggende ploeg en in de 15e minuut schoot Jeffrey Rijsdijk net naast. Even was Spijkenisse dichtbij een treffer, maar het schot van Daan Bourgonje werd op tijd geblokt. In de 32e minuut had Capelle de voorsprong kunnen verdubbelen. Olaf van der Sande leverde een voorzet op maat af bij Joshua Kassels, die deze kans teniet gedaan zag worden door keeper Ragip Ozrak. In de 39e minuut opnieuw een grote kans voor Capelle. Olaf van der Sande werd door Bram van Eijk vrij voor het doel gebracht, maar het schot ging ruim naast het doel van Spijkenisse. De enige  noemenswaardige actie van de thuisclub was er in de 42e minuut, maar het schot van Daan Bourgonje was te gemakkelijk om keeper Marc van Splunter te verschalken.

F4D1289C-15CC-492F-850C-0637D42D2B28.jpeg

Na de rust een heel andere wedstrijd. Spijkenisse nam het heft in handen en zette Capelle onder druk. Alleen bleef het bij druk, want uitgespeelde kansen leverde het nauwelijks op. Slechts na een corner was er na een actie van Daan Bourgonje gevaar, maar Sander Fischer haalde de bal voor de doellijn weg. In de 55e minuut een tegenvaller voor Capelle, toen Bram van Eijk met een hamstringblessure moest uitvallen. Capelle was aanvallend onmachtig tot de 61e minuut. Spijkenisse verdediger Glenn Rijsdijk gleed uit en Joseph Gonçalves had vrij baan richting het doel. Rijsdijk tikte de bal met zijn hand weg en iedereen wachtte op het fluitsignaal van de scheidsrechter met mogelijk een rode kaart. Het fluitsignaal bleef uit en Capelle speelde daarna door met geen resultaat. Glenn Rijsdijk kreeg slechts een gele kaart, wat reglementair niet anders kon, omdat Capelle doorspeelde. Daarna werd de druk richting het Capelle doel groter en was het alleen nog maar verdedigen voor de bezoekers.

CF4841A8-C607-4CE9-A900-00AF64720CC2.jpeg

Toch kwam Capelle nog maar één keer echt in gevaar, toen in de 89e minuut invaller Isiah Hellstonevrijstaand van dichtbij in het zijnet schoot. Ook de zes minuten extra tijd werden doorstaan en de overwinning was een feit.

A131E96B-98E4-47D5-AA8B-4F4433ED706F.jpeg

Van de concurrenten verloor ARC drie kostbare punten
, maar Rijnvogels bleef op twee punten volgen na een 10-0 overwinning op Rijsoord. Volgende week komt Poortugaal op bezoek. Een lastige tegenstander, waartegen in de uitwedstrijd met 1-1 gelijk werd gespeeld.

Scheidsrechter Aad Hilgersom deelde gele kaarten uit aan Rutger de Bos van Capelle en aanAlessandro Franzoso, Glenn Rijsdijk, Jawad Bellahsan, Xander Buitenhek, Anthony Benthem en trainer Peter Wubben van Spijkenisse.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk (55 Joseph Gonçalves), Rutger de Bos, Eric Jansen, Jeffrey Rijsdijk (73 Ismaïl Yildirim), Olaf van der Sande (85 Floris de Blok), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn (Marvin van der Made).

Spijkenisse: Ragip Ozrak, Glenn Rijsdijk, DuaneTjen-A-Kwoei, Marvin van der Pluijm (67 Mark Schenk), Daan Bourgonje, Ryan Purvis (57 Jamal Bellahsam), Sirano Kortasonto (73 Ruperto Dorothea), Julien Gret (73 Isiah Hellstone), Xander Buitenhek, Mika Weerts, Alessandro Franzoso (73 Antony Benthem).