Eerste nederlaag Capelle tegen Smitshoek

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Dat compact verdedigen en snel counteren loont, dat bewees Smitshoek vanmiddag en bracht mede daardoor Capelle een 1-3 nederlaag toe.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

11E6E390-F73F-4662-BB15-5F47E6FD4AB4.jpeg

De eerste kans was er voor Smitshoek toen Nino Urban in de 7e minuut op het doel schoot. Marc van Splunter stopte de bal eenvoudig. Twee minuten later de eerste kans voor Capelle, maar ook het schot van Marlon Slabbekoorn werd eenvoudig gestopt door Michael Fabrie. Capelle nam het initiatief en het meeste balbezit was voor de thuisclub zonder echt gevaarlijk te worden.

09956762-66A6-4992-8786-244ED4D008D2.jpeg

In de 24
e minuut een mooie aanval over diverse schijven, maar de laatste pass mislukte. Twee minuten later kon Gyuon Fernandez ongehinderd over 30 meter oprukken en een pass afleveren, die Nino Urban via de binnenkant van de paal afrondde 0-1. Diezelfde speler schoot vier minuten later hoog over. Capelle bleef overwicht houden, maar grote kansen bleven uit. Jeffrey Rijsdijk en Marlon Slabbekoorn hadden nog wel mogelijkheden, maar de eerste schoot te zacht en het schot van Slabbekoorn werd geblokt. De rust ging dan ook in met een voorsprong voor Smitshoek, die tegen de verhouding in was.

410BC518-4594-4535-A41F-6EEF6904B1C9.jpeg

In de tweede helft had Capelle al na twee minuten gelijk kunnen maken, maar Joshua Kasselsschoot geheel vrijstaand over. Het spelbeeld veranderde niet. Capelle veel in balbezit en Smitshoek verdedigde zeer compact en rekende op een snelle counter. Die kwam er in de 58eminuut. Sean Verburg schoot vanaf een meter of twintig laag in de linker benedenhoek en zette Smitshoek op een 0-2 voorsprong. Het duurde slechts vier minuten om voor Capelle de aansluitingstreffer op het scorebord te krijgen. Een combinatie tussen Olaf van der Sande en Marlon Slabbekoorn werd door de laatste in een doelpunt omgezet 1-2.

499AF20A-6EA6-4B16-B156-EA5BDA72AC3D.jpeg

3768B703-FFEC-487C-A36B-AE7CF9ABE868.jpeg

Er gloorde weer hoop
voor Capelle om een nederlaag te voorkomen. Het mocht helaas niet zo zijn. Smitshoek verdedigde  massaal en brak zelfs nog een keer uit. De voorzet van invaller Ray Kroon werd ternauwernood gemist. Toch kreeg Capelle in de vierde minuut van de extra tijd nog een 100% kans. Olaf van der Sande, die anders zo’n kans bijna altijd verzilverd, zag zijn inzet gekeerd worden door keeper Michael Fabrie.

C3039A1C-7B40-4AF3-B1AC-CCF9E4F1761F.jpeg

Capelle kreeg maar liefst 13 corners en bij de laatste ging Marc van
Splunter mee naar voren. Bij de afgeslagen aanval was het doel leeg en van 35 meter schoof Elson Rosario Almeida in het doel 1-3.

DD2E1BCC-5FD4-4B2F-914F-3D066E5DA9CD.jpeg

Het werd een onnodige nederlaag en Capelle had de koppositie over kunnen nemen, want ook Zwaluwen verloor. De komende twee uitwedstrijden zijn tegen Achilles’29 en Rijsoord en die moeten tegen de onderste ploegen zes punten opleveren.

Scheidsrechter Kenneth van Dijk, die zijn debuut maakte in de hoofdklasse zaterdag floot vrij snel voor kleine overtredingen. In een overigens sportieve wedstrijd deelde hij toch 8 gele kaarten uit. Bij Capelle waren ze voor Marciano Pape, Olaf van der Sande en Lars Bosscha. Bij Smitshoek voor Guyon Fernandez, Hermon Tekleab, Damian van den Oever, Ray Kroon en Michael Fabrie.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Eric Jansen (76 Marvin van der Made), Rutger de Bos (59 Bram van Eijk), Jeffrey Rijsdijk (59 Ismaïl Yildirim), Lars Bosscha, Olaf van der Sande, Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn.

Smitshoek: Michael Fabrie, Emilio Samsey, Damian van den Oever, Perry van Eijken, GyuonFernandez (69 Ray Kroon), Sean Verburg (73 Daniël Esajas), Hermon Tekleab, Ton Brugman, Nino Urban (85 Joey Kleijn), Ryan van Dijk (69 Luigi Bruins), Elson Rosario Almeida.