Capelle start competitie met overwinning op ’s-Gravenzande

FC 's-Gravenzande

Koningin Julianaweg 154
2691GH
'S-GRAVENZANDE

Met drie doelpunten van de teruggekeerde spits Olaf van der Sande werden de drie eerste punten binnengehaald met een 2-3 overwinning.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Al in de 6e minuut had Capelle op voorsprong kunnen komen. Ismaïl Yildirim stevende alleen op keeper Jurriaan Jouvenaar af, maar hij speelde de bal iets te ver vooruit, zodat de keeper kon redden. Vijf minuten later de eerste kans voor Olaf van der Sande, maar hij schoot hoog over. Toch bracht hij na een scrimmage in de 18e minuut Capelle aan de leiding door van korte afstand te scoren 0-1.

Capelle bleef de toonaangevende ploeg en rechterverdediger Marciano Pape was dichtbij een treffer. Zijn vlammend schot werd door de keeper over de lat getikt. De thuisclub kwam amper over de helft en enige keer, dat het gebeurde, keerde Capelle keeper Marc van Splunter de inzet van Stefan Bruijn. In het slot van de eerste helft schoot Marlon Slabbekoorn nog over, maar Capelle ging met een verdiende, maar te lage voorsprong rusten.

F1AC465C-7F00-42CB-8C4E-DF435049BCBC.jpeg

FB64A98F-0444-46A1-8E1B-D0536322A639.jpeg

De tweede helft gaf mede door de wind een wat ander
beeld. Ook ’s-Gravenzande kwam wat meer op de helft van Capelle. In de 56e minuut moest Marc van Splunter zijn talenten tonenbij een schot van spits Yuri Westhoff. Één minuut later sloeg Capelle toe. Een prachtige dieptepass van aanvoerder Lars Bosscha werd op volle snelheid opgepikt door Olaf van der Sande, die vernietigend uithaalde 0-2. Capelle leek op rozen te zitten, maar toen Sander Fischer zijn tegenstander Frank Broos blokkeerde, mocht Sander Koeleman de vrije trap nemen. Dit werd een beauty, want de bal verdween via paal en lat in de kruising 1-2.

3C1C9FDC-86E9-485C-BBDF-01F63EEB9E47.jpeg

Het was het sein voor de thuisclub om
op weg te gaan naar de gelijkmaker. In de 71e minuut stichtte een vrije trap van Twan van Meerten gevaar. In dezelfde minuut een tegenstoot na een actie van Marlon Slabbekoorn, die slechts een corner opleverde.

EE3435B6-AB61-4433-9BAC-AF6F57CE9672.jpeg

Bij een uitbraak in de 83
e minuut brak op links de ingevallen Joshua Kassels door. Op rechts liep Olaf van der Sande vrij met nog één tegenstander ertussen, maar de pas naar rechts mislukte. Toch kwam Capelle twee minuten later op een 1-3 voorsprong. Wie anders dan Olaf van der Sande was de doelpuntenmaker, want met een uitgekiende lob versloeg hij keeper Jurriaan Jouvenaar.

8EB3523E-C24C-49F0-98F2-3CF285C9E623.jpeg

In de 88e minuut had Olaf van der Sande zelfs een vierde doelpunt op zijn schoenen, maar nu schoot hij hoog over. Toch viel er nog een doelpunt voor de thuisclub in de 4e minuut van de blessuretijd. Patrick Triep zag zijn schot via een Capelle been in het doel verdwijnen 2-3. Er restte slechts de aftrap en de prima leidende scheidsrechter Roel van de Werrf floot meteen af. Capelle behaalde uiteindelijk een dik verdiende overwinning en is zodanig het seizoen uitstekend gestart.

Er waren gele kaarten voor Bram Sommeling enYuri Westhoff van ’s-Gravenzande en voor Marc van Splunter en Rutger de Bos van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Rutger de Bos, Jeffrey Rijsdijk (61 Eric Jansen), Lars Bosscha, Ismaïl Yildirim (38 Joshua Kassels), Marlon Slabbekoorn (76 Marvin van der Made), Olaf van der Sande.