Mooie start van het seizoen voor JO10-2: 2-8 winst bij Excelsior Rotterdam

3062NX
ROTTERDAM
tel. 010-4120516

Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badri, Damian, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein en Wesley, oftewel VV Capelle JO10-2, zijn begonnen! En hoe! Een hele mooie ruime overwinning bij de jeugdafdeling van de betaald voetbalclub Excelsior Rotterdam is de meer dan prima start van het seizoen 2021-2022.

JO10-2-1.jpg

Damin, de topscorer van de regiocup aan het einde van het vorige seizoen, was gelijk scherp en schoot al gelijk vroeg in de wedstrijd 2x raak. Daarna was het al snel Wesley die scoorde, onder het toeziend oog van ouders en grootouders die weer lekker mogen kijken. En hoewel hij de eerste helft de keeper was, was het Melle die bij alle eerste 3 goals de assist leverde! Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badri, Damian, Justin, Damin, Rein en Wesley (dit keer zonder Lucas (Groenendijk)) lieten zien dat ze de lijn door willen trekken van voor de zomerstop met veel spelvreugde, veel doelpunten en mooie overwinningen. En de start was dus met zicht op het stadion van Excelsior perfect.

Daarna was het nogmaals Wesley die scoorde, dit keer vanuit de kluts. Het laatste tikje was goed voor zijn 2e goal en de vierde van VV Capelle in Kralingen. Bij vlagen werd er goed combinatievoetbal gespeeld, maar soms was het ook nog wat wennen na een lange zomerstop en weinig oefenen vooraf. Slechts 2x had het team kunnen trainen met trainer Cornelis voordat de eerste wedstrijd al op het programma stond en nog wel bij de jonge talentjes van Excelsior. De laatste goal van de eerste helft was ook voor Capelle en gelijk de mooiste van de wedstrijd... Justin startte op eigen helft en soleerde tussen de verdedigers van de Kralingers door om vervolgens knap af te ronden. Ruststand 0-5.

In de tweede helft werd er flink gerouleerd en hebben verschillende spelers op andere plekken gespeeld dan voor hen gebruikelijk, waardoor Excelsior soms ook in de positie kwam om te scoren. Dat deden ze 2x ondanks knap keeperswerk van Justin, die na rust de Capelse goal verdedigde. Badri, Damian en Rein veroverden veel ballen, zoals Guven en Lucas dat ook de eerste helft deden. Onder andere gelegenheidsspits Lucas kreeg kansen op een goal en ook de afstandsschoten van Guven waren supergevaarlijk en raakten wel lat en paal maar geen doel. Uiteindelijk scoorde VV Capelle er nog 3; eerst Melle en vervolgens was het Damin die afsloot waar hij ook mee begon, 2x scoren. Eentje zelfs vanuit een zelf genomen hoekschop. Wat een mooie eindstand voor de eerste wedstrijd van het seizoen 2021-2022: Excelsior Rotterdam - VV Capelle 2-8!

En nu maar hopen dat we dit jaar een 'normaal' seizoen kunnen spelen, met veel van dit soort wedstrijden, met veel spelvreugde en als het even kan een overwinning. Volgende week ontvangt JO10-2 de leeftijdsgenootjes van CKC op Sportpark 't Slot. Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badri, Damian, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein en Wesley kijken er nu al naar uit en de ouders ook!

Nog even onze doelpuntenmakers op een rij:

0-1 Damin (1)
0-2 Damin (2)