Capelle stunt tegen HHC Hardenberg

kwalificatieronde 2 BV

21 september 2021 20:00

R.J.T. Vereijken

Sportpark De Boshoek (HHC)
De Boshoek 5
7771RH
HARDENBERG

Capelle
overtroefde vanavond tweede divisie club HHC Hardenberg niet alleen door inzet, maar ook door vanaf de tweede helft geweldig voetbal op de mat te leggen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's ATH Fotografie.

Verrassend was het toch meespelen van keeper José Almeida en spits Olaf van der Sande. De keeper bleek geen gebroken vinger te hebben en de spits is na de twee gele kaarten geschorst voor de competitie en niet voor de beker.

B6D0729A-EA02-4AAC-8B50-37350DB71988.jpeg

Capelle startte goed en Olaf van der Sande
ging in de 5e minuut alleen op het doel af. Zijn schot ging net voorlangs. Naarmate de wedstrijd vorderde nam Hardenberg het initiatief en drong Capelle terug in de verdediging.  In de 16e minuut haalde Gerson Klok vernietigend uit, maar tot geluk van Capelle sprong de bal via de onderkant van de lat terug in het veld. In de 27e minuut kopte Sander Fischer een bal uit de kruising en acht minuten later was opnieuw Fischer de redder in nood na een inzet van Rick Hemmink. Capelle kon slechts counteren en dat leek succes te hebben, toen Olaf van der Sande in de 38e minuut scoorde. De vreugde was van korte duur, want er werd buitenspel geconstateerd. Langzamerhand kwam Capelle beter in de wedstrijd en dat leidde in de 43e minuut tot een grote kans voor Marlon Slabbekoorn. Allen voor keeper Ramon Nijland miste hij deze grote kans door tegen hem op te schieten. De rust brak dan ook met een 0-0 stand aan.

D8D56EA1-56CD-4147-8825-AF388FA64191.jpeg

ATH Fotografie

De tweede helft gaf een heel ander beeld. Capelle nam meteen het initiatief en begon naar hartenlust te combineren. De eerste kans was er voor Eric Jansen in de 46e minuut, maar zijn inzet ging naast. Twee minuten later haalde Olaf van der Sande uit, maar via de keeper werd het slechts een corner. Hardenberg stelde daar slechts een gevaarlijk schot van Thomas Reinders tegenover, maar José Almeida stompte de bal tot corner. Toen er ongeveer een uur gespeeld was, kreeg Capelle twee mogelijkheden. Een voorzet van Joshua Kassels werd door Olaf van der Sande net naast getikt en dezelfde speler zag zijn volgend schot door Ramon Nijland tot corner verwerkt worden. Alles leek erop, dat er een verlenging zou komen. Toch was Hardenberg in de extra tijd van de regulaire speeltijd dichtbij de overwinning. Drie keer redde de achterhoede echter op sublieme wijze. Wesley Pollemans, Sander Fischer wierpen zich voor de bal en Rutger de Bos kopte de bal voor de doellijn weg.

316AD198-BEE1-4742-AD0B-51D50F057F39.jpeg

ATH Fotografie

In de verlenging bleef Capelle de betere ploeg en dat resulteerde in
een treffer. Capelle kreeg in de 95e minuut op 20 meter recht voor het doel een vrije trap en Marlon Slabbekoorn zette zich achter de bal. Zijn schot verdween via een Hardenbergs been in het net en de voorsprong was een feit 0-1. Daarna zette de thuisclub de aanval in om toch nog gelijk te spelen, maar schoten werden geblokt of gingen naast en over. In de 113e minuut sloeg Capelle definitief toe. Wie anders dan Olaf van der Sande zette de 0-2 op het scorebord. Het was een typische van der Sande goal. Gelanceerd op snelheid liet hij de Hardenberg doelman kansloos.

Het is duidelijk, dat onder de bezielende leiding van trainer Ralph Kalkman Capelle een vechtmachine is geworden, maar ook een eenheid, die ook prima voetbal laat zien. Een ploeg, waar dit seizoen wel degelijk rekening mee moet worden gehouden.

7F7666C7-5BC7-49E6-B97A-03DB13821D8B.jpeg

Scheidsrechter Robin
Vereijken gaf gele kaarten aan Eric Jansen, Rutger de Bos en Lars Bosscha van Capelle en aan Jesper Drost en Serginio Fatima van HHC Hardenberg.

Capelle: José Almeida, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Rutger de Bos (110 Jelle Pollemans), Lars Bosscha (119 Veron Knol), Eric Jansen (68 Joseph Gonçalves), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn (99 Marvin van der Made), Olaf van der Sande.