Capelle verstevigt koppositie op kelderklasse veld

Zwervers, IJVV de 4

20 november 2021 14:30

J. de Graaf

YVV De Zwervers- De Groote Stee
Smeetslandseweg 15
3079CR
ROTTERDAM

Om 14:30 uur mag Capelle 7 aftrappen voor wederom drie punten, ditmaal tegen IJVV De Zwervers. Gelegen in IJsselmonde, Rotterdam voor de duidelijkheid. Wanneer dit ook duidelijk is voor één van uw twee razende reporters, wordt er ook daadwerkelijk afgetrapt. Dat de razende reporters niet in vorm waren bleek ook wel op de club, toen de tweede reporter de ballentas was vergeten. Hopelijk waren de helden in groen scherper dan uw favoriete verslagschrijvers.

Het duurt niet lang voor Capelle weet wat voor wedstrijd dit wordt. Al in de tweede minuut stormt Marco van Buuren met kleine, maar snelle passen over de rechterflank en geeft een feilloze voorzet. Of dit ook zijn bedoeling was, laten we in het midden. Feit blijft dat de bal perfect op de voet van Max Muller belandt en hij deze feilloos in het dak van het doel volleert: 0-1. Slechts 5 minuten later is er alweer reden om te juichen, wanneer een uitstekend spelende Tilly de bal bij Joost weet te krijgen. Joost begint zijn jacht op wederom een hattrick en schiet raak: 0-2. Het blijkt een simpele middag voor de groenhemden te worden. Zwervers is nauwelijks in staat om gevaarlijk te worden, mede dankzij de uitstekend verdedigende Santje, Thomas, Joerie & Joshua. Waar nodig bijgestaan door Marco & JW, die zich uitstekend thuis lijken te voelen op dit knollenveld. Op spelverdeler Joey leken de IJsselmondenaren geen grip te hebben (WIE HEEFT NOU DIE NUMMER 17?!?).

Zonder tegenstand wordt dit wel een erg saaie middag, moet Ronald gedacht hebben. Om de spanning dan ook enigszins terug te brengen, laat hij een - op het oog - simpele bal door zijn vingers glippen: 1-2. En scoren, dat bevalt De Zwervers wel. Zo goed zelfs, dat een verdediger van Zwervers geen moment twijfelt bij een scherpe voorzet van JW en de bal in eigen doel schiet: 1-3 voor Capelle! De marge is weer 2, maar voor de mannen het halve sportpark over mogen steken naar de kleedkamers wordt die marge nog uitgebreid naar 3. Na een heerlijke corner van Santje is het ‘die lange’, zoals zijn vader hem noemt, die volledig met rust gelaten wordt en vrij kan inkoppen. Thomas de Zeeuw tekent vrij simpel aan voor de 1-4 en zegt daarover zelf: “het was knapper geweest als ik deze kopbal gemist had”. Met een heerlijke marge van 3 wordt er door de goed fluitende scheidsrechter gefloten voor 15 minuten rust.

De tweede helft daarentegen was even guur als het weer. Er gebeurde zeer weinig, en beide ploegen wisten weinig te creëren. IJVV omdat het niet kon, Capelle omdat het niet meer hoefde. Een ondankbare instelling tegenover de bank, die in de waterkoude dugout niet warmer werden van het spel van beide ploegen in de tweede helft. Toch was het ook wel begrijpelijk, gezien de matte instelling van de tegenstander. Genoeg reden voor een uitgebreide analyse op de bank van het seizoen tot nu toe. Met name Joerie kwam daarin positief naar voren, gezien zijn zeer betrouwbare optreden dit seizoen. Je haalt er vaak het verslag niet mee, maar desondanks was de tevredenheid groot. Helaas viel hij 2 minuten na deze analyse uit met een hamstringblessure. Ook Nati was nog niet helemaal okselfris, gezien zijn beperkte invalbeurt van 10 minuten. Het is te hopen voor de Capellenaren dat deze blessures niet voort blijven duren.

Na 21 minuten viel dan toch de 1-5 voor de Capellenaren. De uitblinkende Joshua brak door op links en gaf met zijn chocolade-linkerbeen een voorzet op Joost, die de bal uitstekend afrondde. Ook de 1-6 leek in de maak. Tilly ontving de bal in de 16 meter en loste een, vrij matig, schot naast de paal. De verkeerde kant van de paal. De al dan niet gedekte Joost had de bal graag ontvangen, maar dat mocht niet baten. Aan de andere kant was het wel raak, toen IJVV een penalty ontving waar eigenlijk vrij weinig aan de hand was. Ronald zat nog in de goede hoek, maar keren kon hij de bal niet. Het slotakkoord van de wedstrijd was voor Joost, die een uitstekende voorzet van Ama binnen schoof. Loeloe bewees weer dat ook vlaggen een kunst is en verdiende ook nog een paar minuten die hij al dan niet kreeg.

De overwinningen stromen binnen, en de sfeer in het team is opperbest. Zeker toen bleek dat concurrent CKC een zeker lijkende overwinning bij een 2-0 als sneeuw voor de zon heeft zien verdwijnen. Uw helden zijn nu koploper, en hebben een goede stap gezet richting het Herbstmeisterschap. Laten we hopen dat de vorm er blijft en ook het OMT geen rol gaat spelen in deze titelstrijd.

259823849_4802605616438388_6485637334649091128_n.jpg