CAPELLE 7 - SMITSHOEK 7

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Waarschijnlijk de laatste zaterdag van het jaar waarop de kantine nog na 17:00 uur open zal zijn. Reden genoeg om drie punten op het slot te behouden en hiervan te genieten, zul je denken. Op deze regenachtige, koude zaterdag staat Capelle 7 om 12:45 uur klaar en te wachten op de bezoekers: Smitshoek 7.

Als ook de bezoekers wakker zijn, kan er om 12:50 door scheidsrechter Habermehl gefloten worden voor de aftrap. En meteen wordt duidelijk dat de bezoekers die extra minuten ‘s ochtends goed gebruikt hebben. Wat een verschil 5 minuten extra slaap wel niet kan brengen. Smitshoek begint fel, Capelle daarentegen lusteloos en ongeïnspireerd. De eerste helft tikt weg en zonder ook maar een schot op doel te hebben gelost, vinden de bezoekers wel het net. Na enkele kopballen die naast of over gaan, faalt de spits van Smitshoek oog in oog met Ronald niet: 0-1. Een terechte tussenstand.

Het restant van de eerste helft tikt langzaam weg, met weinig benoemenswaardige momenten. Een uitstekend vlaggende Sven is daarop de enige uitzondering. Met Loeloe, Nati en De Zeeuw (Nick) op de bank, genoeg materiaal om een gewijzigd elftal op de been te brengen de tweede helft. Alsof Habermehl het aanvoelde, werd er dan ook gefloten voor 15 droge minuten rust.

De tweede helft begon Capelle iets scherper en feller aan de wedstrijd, maar tot veel grote kansen leidde dit echter niet. Joost kreeg eenmaal de bal plots voor zijn voeten maar schoot tot eigen ergernis net voorlangs. Aan de andere kant werd Smitshoek enkel nog uit counters gevaarlijk, maar gelukkig stond Ronald regelmatig op de goede plek om de lange bal eruit te halen.

Halverwege de tweede helft leek de spits van Smitshoek dan toch op weg het vonnis over de koplopers in het groen te vellen. Hij had alle verdedigers gepasseerd, en kon alleen op Ronald af. Dat was echter buiten Joerie gerekend, die de spits nog net buiten de zestien kennis kon laten maken met het natte kunstgrasveld op het Slot. Een kakofonie aan protest klonk uit de kelen van de oranje gasten, al voordat Habermehl überhaupt zijn beslissing had kunnen maken. De scheidsrechter was de gasten dan ook gunstig gezind met slechts een gele kaart. Joerie ontving deze even terechte als nuttige gele kaart ook en dus was het 10 tegen 10, en gezien het feit dat de vrije trap naast het doel werd gemikt was het wel duidelijk dat Joerie met zijn actie de kansen van de Capellenaren nog in leven had gehouden.

Met 10 man zocht Capelle steeds nadrukkelijker naar de goal, en gelukkig viel deze dan ook 10 minuten voor tijd. Captain Thomas kreeg de bal in zijn voeten, volgens Nicky de Zeeuw via laatstgenoemde. Dit tikkie breed viel echter in het niet bij de verwoestende uithaal van de aanvoerder van de Capellenaren, die de bal van 25 meter buiten het bereik van de Smitshoekse keeper schoot. 1-1. In de laatste minuten waren er aan beide kanten nog enkele speldenprikjes, maar het net werd niet meer gevonden.

1-1 tegen een middenmoter lijkt een teleurstellend resultaat, en uiteraard is dat het feitelijk ook. Echter werd er tegen een opvallend meer dan goed voetballende ploeg karakter getoond door een achterstand om te buigen in een gelijkspel. Er zit dan ook niets anders op dan dit punt te koesteren en de focus op de volgende wedstrijd te leggen, hopelijk volgende week tegen concurrent en rivaal CKC.