Capelle heeft geen kind aan RVVH

RVVH 5

6 november 2021 12:45

C.G. Habermehl

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle kan tegen RVVH de koppositie behouden en eventueel verstevigen. Dan moet er wel gewonnen worden van de gasten uit Ridderkerk, die qua verliespunten gelijk staan aan onze maar al snel bleek dat dat wel mee zou vallen.

Stipt 12:45 floot Habermehl voor het begin van de wedstrijd. Razendsnel maakte Capelle al de 1-0. Tilly kreeg de bal op rechts, en legde de bal piekfijn op het hoofd van JW in de 16, die hem strak, tegendraads inkopte. De keeper maakte geen kans, en al na 5 minuten stond het 7e met 1-0 voor. Nog geen 3 minuten later viel de 2-0 al. Santje legde op de rand van de 16 meter aan, en zijn schot werd gekeerd door de keeper van RVVH. Op de rebound was hij echter niet fel genoeg, en zo kon Joost zijn eerste, en zeker niet zijn laatste, van de middag binnenschieten. Een monsterscore leek in de maak, maar Capelle hield in, en liet de tegenstander meer en meer in hun spel komen. Hierdoor bracht Capelle de tegenstander terug in de wedstrijd, door een 2-1 toe te staan. De spits van RVVH had de bal lang in balbezit, door niet ingrijpen van de verdediging, en punterde de bal hard in de hoek. Thomas de Zeeuw stond erbij en keek ernaar, Ronald kon er slechts naar kijken. Toch leek het geen mentale klap, want binnen 2 minuten was de marge alweer 2 goals. Ama legde de bal af op de rand van de 16 en Santje schoot ditmaal direct en hard raak. De Zeeuw jr. raakte daarna nog de lat. Vlak voor rust had Capelle ook nog de 4-1 kunnen maken. Josh veroverde de bal en stoomde op. Hij vond Joost goed in de 16 meter en Joost legde de bal keurig af op Tilly, die de bal aan de verkeerde kant van de paal naast schoot.

3-1 was dan ook de ruststand, maar tot veel tevredenheid leidde het niet in de kleedkamer. Capelle was slordig en speelde niet erg sterk, maar het gezegde “it takes two to tango” bleek ook weer waar te zijn. De tegenstander dwong Capelle niet tot hun beste spel, ondanks hun hoge positie op de ranglijst. Na de rust was het dan ook weer snel raak. Justins schot werd geblokt en kwam bij Joost terecht. Met een soort halve omhaal verschalkte hij die keeper, die er opnieuw niet goed uit zag. Na de 4-1 kwam Capelle in een dal terecht, en het voetbal werd slechter en gezapiger. Lang gebeurde er niet veel, maar uit een vrije trap scoorde Capelle de 5-1. Thomas Wesselink (cappie) schoot de bal op goal, en Joost gaf de bal het beslissende zetje. Toch bleef het spel zwak, en RVVH scoorde uit een assist van De Zeeuw jr. de 5-2. Toch bleef Capelle de dominante partij, en na een gemiste kans uit een voorzet van Ruubie, die na een schitterende fotoshoot toch aansloot voor de tweede helft, scoorde Joost toch de 6-2. Joerie, inderdaad de laatste man, werd diep gestuurd en legde de bal af aan Joost, die voor open goal zijn vierde goal maakte. Ook de 7-2 kwam op naam van Joost, die op aangeven van Tilly de bal weer in het net legde. De 8-2 kwam dan weer op naam van Tilly die een breedtepass ontving van cappie Thomas. Een naar eigen zeggen als voorzet bedoeld schot belandde achter de keeper in het zijnet. Achterin stond het potdicht, en met name Marco had enkele schitterende verdedigende acties in de vijandelijke 16. Ronald voorkwam zonder bovenmatige inspanning een derde goal van de bezoekers. Het slotakkoord was van Joost, die vanaf 35 meter de bal aangespeeld kreeg van een van de middenvelders van RVVH en deze direct achter de keeper schoot. Loeloe had nog wel zin om een paar minuten in te vallen en was verder foutloos vandaag.

Een 9-2 overwinning tegen een subtopper, een prima resultaat. Volgende week kunnen de mannen van Capelle 7 rustig toekijken naar hoe de concurrentie het doet. De week erna staat Stolwijk klaar voor opnieuw een belangrijke pot richting het kampioenschap. Het spel is er, het geloof nu ook.

capelle_7_61101.jpg