Capelle heeft lang nodig om de muur van Heinenoord te breken

Heinenoord 3

9 oktober 2021 12:00

T Bouma

Sportpark Tienvoet
Tienvoet 4
3274BN
HEINENOORD

Na de domper tegen Coal had Capelle zaak iets recht te zetten in de uitwedstrijd tegen Heijenoord om zo de titelaspiraties nog niet in de ijskast te hoeven opbergen. Aan de omstandigheden zou het in ieder geval niet liggen vandaag. Fantastisch voetbalweer, het hoofdveld van Heijenoord en met 14 spelers eindelijk weer eens een redelijk ruime selectie. 12:00 blijkt echter voor een enkeling een te vroeg tijdstip om op tijd te zijn, of zelfs daadwerkelijk aanwezig te zijn. Of de snollebollekes op vrijdagavond een geldige reden is niet aanwezig te zijn laat uw razende reporter graag aan u over.

Stipt 12:00 floot de scheidsrechter voor de start van de wedstrijd. Capelle begon slap en vlak aan de eerste helft. Het balbezit was met name voor de groenhemden, maar kansen werden hiermee niet gecreëerd. Gelukkig had Capelle vandaag een tegenstander tegenover zich die al helemaal bar weinig liet zien met de bal. Enkele afstandsschoten werden simpel gevangen door Ronald. Aan de andere kant werd Justin ook gevaarlijk met een afstandsschot, deze eindigde echter in schoonheid op de lat. Capelle moest met de uitvallende Joerie en Josh twee tegenvallers verwerken vroeg in de eerste helft. Met Ama en Thomas zaten er gelukkig capabele vervangers op de bank. Verder werden de meegereisde bankzitters bar weinig verwend door onze helden in groen, en zo werd een matte eerste helft met 0-0 afgesloten.

De tweede helft begon dus met een 0-0 stand, en ook Ruub moest nu het strijdtoneel verlaten. Santje mocht zijn plek innemen, en bracht meteen het nodige vuur met zich mee. Sowieso kwam Capelle een stuk feller de kleedkamers uit, en zo werden er ook meer kansen gecreëerd. Echt grote kansen waren het niet, maar Capelle werd steeds gevaarlijker voor de goal van Heijenoord. Joost zag enkele speldenprikjes afketsen tegen de bus die Heijenoord nu wel aan het parkeren was, en ook JW en Thomas zagen schoten geblokkeerd worden. Heijenoord had voetballen uit het hoofd gezet en wist slechts zeer sporadisch de middenlijn over te komen. Dat had met name te maken met de defensie van Capelle die niemand liet passeren. Joey wist al zijn persoonlijke (lucht)duels te winnen, en ook De Zeeuw jr. werd niet gepasseerd bij de enkele lange bal die nog gespeeld kon worden. Op het middenveld werd geheerst door Thomas, Justin en Ed, die eindelijk weer eens zijn kunsten kon laten zien, met name tot groot vermaak van Spruit. Toch werd de grote overmacht van Capelle tot zeer laat in de tweede helft niet beloond, en de angst groeide dat het zomaar weer eens niet zou kunnen lukken om de volle buit te pakken. En dat is het moment dat de sterkhouders op moeten staan. Nati kreeg de bal op linksbuiten in de voeten gespeeld en in een oogopslag had hij De Zeeuw jr. al gezien. Met een bekeken voorzet over de keeper gaf hij De Zeeuw jr. geen kans om de bal te missen en zo zijn goede loopactie te belonen. De bevrijdende 0-1. Ook de 0-2 volgde uit een assist van Nati, en deze werd voorafgegaan door een schitterende actie op de flank. Met zijn hak passeerde hij de eerste tegenstander, waarna hij op de achterlijn de tweede tegenstander versnelde. Een lage bal in de 16-meter werd op waarde geschat door Thomas, die de beslissende 0-2 binnenschoot. Zo werd op het laatste moment puntverlies voorkomen en dat was ook zeer terecht.

Volgende week wordt afgetrapt op het eigen Slot om zo Q1 af te sluiten. Na deze wedstrijd mag Capelle genieten van een al dan niet welverdiende herfstbreak, en dat doen ze uiteraard het liefst met 10 uit 4. Help onze helden om 10:30 naar de volgende 3 punten.

capelle7_heijnenoord.jpg