Capelle 7 toont karakter in kraker

Olympiaweg 280
3078HT
ROTTERDAM

Capelle 7 treed op deze druiligere zaterdag aan tegen S.C. Feyenoord. Op een plek waar velen van dromen: onder de schaduw van De Kuip. Eén ding is zeker: wil Capelle 7 meedoen om de titel, moet er vandaag 3 punten worden gepakt.

De eerste helft begint en al snel blijkt dat beide ploegen redelijk in balans zijn. Kleine kansen volgen zich achter elkaar op, aan beide zijden. Capelle lijkt steeds meer grip op de wedstrijd te krijgen en de eerste echt grote kans laat dan ook niet lang op zich wachten. Wanneer Thomas Wesselink doorbreekt via de rechterflank en de bal bijna perfect voorgeeft, lijkt het moment dan ook daar. De bal stuit op, maar Joost weet zijn voet tegen de bal te krijgen. Met meer geluk dan wijsheid weet de keeper de bal echter te keren.

Capelle7_feyenoord_2.jpg
De kansen voor Capelle én Feyenoord zijn vervolgens op één hand te tellen en zelden zijn deze gevaarlijk. Wanneer Feyenoord een corner krijgt lijkt er dan ook geen vuiltje aan de lucht voor Capelle. De corner wordt echter niet goed weggewerkt, op de rug van Amarseo gekopt en vervolgens voor de voeten van een Feyenoord aanvaller belandt. De aanvaller twijfelt niet en knalt de bal langs Ron: 1-0. In het vervolg van de eerste helft maakt Capelle weinig klaar. Terwijl Feyenoord vergeten lijkt te zijn wat buitenspel is. Voor minimaal 6 buitenspelmomenten steekt Marco van Buuren uitstekend en terecht zijn vlag in de lucht, met een grote frustratie en klaagzang van Feyenoord tot gevolg. Bij (ongeveer) het zevende moment, staat de Feyenoord aanvaller wederom een meter buitenspel. Marco vlagt, maar de tot dusver goed fluitende scheidsrechter negeert hem. De aanvaller kan alleen door op de keeper en schiet de 2-0 op het scorebord. De selectie wordt gek, de bank wordt gek, maar met uitzondering Marco (vlagger van dienst). De vlag wordt het veld in geslingerd en enkele oud-gedienden wachten op het moment dat Marco zijn shirt uittrekt, maar zover komt het niet. Onterecht wordt hij bestempeld als partijdig, maar complimenten naar Marco zijn op z’n plek. Zonder verdere benoemenswaardige momenten wordt er gefloten voor de rust. Weet Capelle in de rust de kracht te vinden om het tij te keren?

Capelle7_feyenoord_1.jpg
De spelers waren sceptisch. Het is immers toch onmogelijk om tegen een directe titelconcurrent driemaal te scoren en niks tegen te krijgen? Capelle zou de huid duur verkopen in de tweede helft, maar een puntje was de maximale score van deze wedstrijd, zo leek de tendens. In de rust werd wel een en ander omgezet, en zo trad Capelle in de tweede helft in een 3-5-2 aan tegen de Rotterdammers, in, zo zou later blijken, een van de beste helften ooit vertoond in Capelle 7. Capelle schoot uit de startblokken, en al binnen de minuut lag de aansluitingstreffer in het netje. Joost probeerde het van 35 meter. Eigenlijk stond iedereen al klaar om hem de les te lezen, maar de stuit op het natte veld was de keeper van Feyenoord te machtig, en zo dook de bal de hoek in. Capelle leefde, het geloof in de goede afloop groeide. Capelle was heer en meester, en de 3-5-2 werkte fantastisch. Ruubje en Ama knalden langs de flanken, en Justin centraal achterin was een ware eye-opener.

Niet heel lang na de 2-1 maakte Capelle dan ook de 2-2, en wie anders dan Joost zag zijn naam weer op het scorebord verschijnen. Tilly brak op de rechterflank door, en stak Joost schitterend 1-op-1. Die faalde niet, en zo stond Capelle binnen het kwartier in de tweede helft alweer op gelijke hoogte. Nu begon Capelle echt goed te voetballen, en wist Feyenoord zich geen raad met de hoge intensiteit van de groenhemden. Het was echter lang billenknijpen op de bank, want waar Capelle de kansen wel creëerde, ontbeerde het hen aan een beetje geluk. Zo wist Joey een vrije trap vanaf de middenlijn over de verkeerd staande keeper heen te schieten, maar helaas stond de scheidsrechter dit niet toe. Ook Joost zag een goal afgekeurd worden, omdat Joerie te hard op de bal doorging. Thomas de Zeeuw was tweemaal gevaarlijk in de 16 met een kopbal, en zag ook nog een bal op de lat uiteen spetteren. JW schoot een volley over de deklat. Aan kansen dus geen gebrek. Toch moest Capelle tot de 83e minuut wachten tot de bevrijdende 2-3. Benji, die er net in was gekomen, versnelde zijn directe tegenstander ogenschijnlijk gemakkelijk, en gaf de bal voor op Joost. Hiermee gaf hij Joost een niet te missen kans, en dit deed hij dan ook uiteraard niet. Hattrick Joost, remontada op Varkenoord compleet. In de laatste 7 minuten van de wedstrijd moest Ronald nog summier ingrijpen (en deed dat dan ook uitstekend) en had Josh zijn handen ook vol aan de rechtsbuiten van Feyenoord (die daardoor geen moment gevaarlijk werd).

Capelle7_feyenoord_4.jpg

Wat een fantastische pot voetbal is er op de mat gelegd, en wat een fantastisch resultaat. Van tevoren werd gezegd dat deze eerste echte test zou laten blijken of Capelle daadwerkelijk mee zou kunnen doen om het kampioenschap, maar als je dan zoveel karakter, voetbal, techniek en passie laat zien mag je jezelf daadwerkelijk titelkandidaat noemen.

Capelle7_feyenoord_3.jpg