We mogen weer!

Langeweg 18
3262LE
OUD-BEIJERLAND

Ja, voetbal mocht alweer even, maar voor Capelle 7 staat deze zaterdag pas de eerste wedstrijd van 2022 op het programma. Een uitwedstrijd tegen SHO wacht. Met Capelle 7 weet u het uiteraard nooit, maar tegen deze laagvlieger lijken 3 punten een zekerheid. Zeker met een hereniging van de Martina’s op het veld.

De eerste helft begint wat onwennig, maar dat mag na deze extreem lange winterstop geen wonder zijn. Al snel blijkt Capelle de overhand echter ook al op het scorebord te kunnen noteren. Waar Nati de rechtsback op snelheid al een aantal keer heeft weten te kloppen, is zijn snelheid voor de 0-1 een onbenut wapen. Na een korte corner is Nati voornemens de bal scherp voor te geven, Sven komt echter tekort om de bal binnen te tikken. De keeper schat de bal echter verkeerd in en deze verdwijnt tegen de netten: 0-1 (Nati). Waar Capelle in het vervolg steeds beter gaat voetballen, is het goede spel bij SHO ver te zoeken. Meerdere gevaarlijke aanvallen van Capelle zijn het resultaat, maar daar steekt de grensrechter dan vervolgens een stokje voor. Op een uitmuntende bal van Justin, kan zelfs de grens geen inbreng brengen. Nati wordt één-op-één gestuurd en faalt niet: 0-2!

Om even aan het wedstrijdritme te wennen worden er nog een aantal wissels doorgevoerd voor de rust. Loeloe maakt een verdienstelijke invalbeurt en ook Benji maakt zijn eerste minuten deze wedstrijd. Tot veel gevaar komt Capelle echter niet, om over de tegenstander maar te zwijgen. Voor de score verder uitgebreid kan worden, wordt er gefloten voor 15 minuten rust.

Deze 15 minuten werden goed benut voor enkele tactische overwegingen. Zo opperde een van de aanvoerders Ama dat het wellicht een goed idee is de score verder uit te breiden, om zo de externe factoren buitenspel te zetten. De mannen van 7 vonden dit een goed idee, en zodoende werd Nati diep gestuurd om een op een met de keeper de derde van de middag te scoren. Niets kon een hattrick van Nati nog in de weg staan. Niets, behalve… de keeper. Niet dat hij een weergaloze redding in gedachte had, laat staan dat hij deze kon uitvoeren. De benen van Nati waren zijn prooi in deze actie. Nati werd gevloerd en kon dus zijn actie niet afronden, gelukkig was daar Joerie die de elfmeter benutte. Kort daarna scoorde ook cappie Thomas zijn eerste van het nieuwe jaar. Op aangeven van JW vond hij via de paal het zijnet. De winst leek binnen, maar dat was voor Sander te makkelijk gedacht. Of was het de scheidsrechter die dingen hoort die er niet zijn? Hoe dan ook, na een felle discussie werd Sander met geel 10 minuten van het veld gestuurd, en met 10 man stokte het aanvalsspel van Capelle behoorlijk. Buiten een verdienstelijke poging van eigen helft van Sven, die door de gele kaart het middenveld moest bestrijken met Thomas, werd er geen gevaar meer gecreëerd. Aan de andere kant hield Ronald nog enkele keren op mooie wijze het doel schoon. 15 minuten voor het einde werd Benji ook nog met een gele kaart van het veld gestuurd, ook de reden hiervoor was voor de Capellenaren zeer onbekend.

Desalniettemin deed het 7e met deze 0-4 overwinning goede zaken op de ranglijst. De titelkansen zijn nog zeer aanwezig, en na 2 maanden niet voetballen is het toch lekker meteen de zwaarbevochten 3 punten binnen te halen. Volgende week staat hekkensluiter Heijenoord op het programma, maar dat mag geen reden zijn te verslappen.

SHO_Capelle.jpg