Loeloe steelt de show in Ridderkerk

RVVH 5

14 mei 2022 12:00

Sportpark Ridderkerk
Sportlaan 12
2982SN
RIDDERKERK

De slotfase van de competitie is aangebroken, en Capelle lijkt meer en meer op het kampioenschap af te stevenen. Om de rol als topfavoriet te behouden is het wel belangrijk de uitwedstrijd tegen RVVH winnend af te sluiten. Het vertrouwen is al heel vroeg heel hoog dat deze wedstrijd gewonnen wordt, en met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat er 3 punten worden gepakt begint de wedstrijd om 12:00.

De mannen van Capelle hebben er zin in, zo lijkt het. Dan moet gezegd worden: de mannen die aanwezig waren. Want het was weer puzzelen met de manschappen die men tot de beschikking had. Conclusie was dat Loeloe in de basis mocht beginnen, en het vertrouwen dat hij kreeg werd duidelijk niet beschaamd. Al vroeg in de wedstrijd opende hij de score. Ruubje nam tot zijn eigen ongenoegen de corner, en deze kwam (al dan niet toevallig) op het hoofd van Loeloe terecht. Deze kopte hem stijf in de kruising. Capelle bleef de betere ploeg op het veld, maar toch was het RVVH die de volgende grote kans kreeg. Gelukkig stond Yosh vandaag op goal, want met een weergaloze redding bewaarde hij tot nog toe de 0 voor de Capellenaren. Even later was het weer Loeloe die het net wist te vinden. Tilly verwarde zijn tegenstander door met hem te communiceren, en voor de RVVH speler het door had was Tilly met de bal bij de achterlijn. Met een strakke voorzet bereikte hij Loeloe, en met rechts wist hij het doel simpel te vinden. 0-2, en de zege leek al binnen voor de Capellenaren. Op slag van rust bekroonde Loeloe zich echt tot held van de dag door een onvervalste hattrick binnen te schieten. Thomas de Zeeuw ramde de bal van achteruit naar voren, de 16 meter in. RVVH rommelde maar wat aan en kreeg de bal de 16 niet uit. Uit deze scrimmage werd de bal tegen het linkerbeen van Loeloe aangeschoten, en tergend traag rolde de bal binnen. Een hattrick in slechts 45 minuten met het hoofd, het linkerbeen en het rechterbeen. Dat heeft niemand verder nog bereikt dit seizoen.

De tweede helft gebeurde er niet bijzonder veel. De bal werd rustig rondgespeeld en iedereen leek het wel goed te vinden. RVVH leek nog een doelpunt te kunnen noteren, maar dankzij Ama kon Yosh de 0 houden vandaag. Na een minuut of 80 vond Loeloe het wel genoeg. Nati leek, ondanks zijn zware kniekwetsuur, wel oren te hebben naar nog 10 minuutjes voetballen. Deze beloonde hij dan ook met een goal. Zo bewees hij slechts 1 been nodig te hebben om belangrijk te zijn voor de mannen van Capelle 7. Daarnaast bewees het technisch hart opnieuw verstand van zaken te hebben, aangezien deze goal werd veroorzaakt door een uitstekende wissel. De assist kwam van Joerie, die opnieuw bewees een uitstekende vrije trap in huis te hebben. 0-4, en de wedstrijd is gespeeld.

Na de wedstrijd kwam er steeds meer goed nieuws voor Capelle 7. Allereerst trakteerde Sherman 3 kannen bier voor enige invloed in het verslag. Daarnaast werd de uitslag van Feyenoord, de naaste belager van Capelle, met gejuich ontvangen. Een nederlaag uit bij Coal leidt ertoe dat Capelle komende week al de kampioenswedstrijd kan spelen, thuis tegen de stadsgenoten van CKC. Dit spektakelstuk begint 14:15 op veld 2 op sportpark ’t Slot.