Capelle 7 heeft met ware machtsvertoon genoeg aan één helft tegen IJVV de Zwervers

Zwervers, IJVV de 4

2 april 2022 12:15

C.G. Habermehl

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Met een fris en fruitig team op de been, treed Capelle 7 aan tegen IJVV De Zwervers 4. Waar Capelle op z’n zachts gezegd niet erg onder de indruk was van de tegenstander (op basis van de uitwedstrijd) blijft het noodzaak om scherp te blijven en voetballen. Gelukkig is dat kunstje dit seizoen wel aan de Capellenaren besteed. Met nog geen 5 minuten op de klok fluit Habermehl volledig onterecht voor een vrije trap, die vervolgens door Thomas vakkundig tegen het net geplaatst werd.

Het bleek een voorbode van een ware schiettent, waarin iedere Capellenaar zijn geluk beproeft op jacht naar doelpunten. De tweede van de middag laat dan ook niet lang op zich wachten. Na een aantal weergaloze bewegingen van Nati legt hij de bal onzelfzuchtig breed op JW. Deze kan voor open doel binnentikken en de 2-0 noteren. Wanneer Benji in een van de volgende aanvallen de keeper met een fraai schot verschalkt, weet Capelle 7 dat ook afstandsschoten tot de mogelijkheden behoort om te scoren: 3-0!

Het feest is pas echt compleet en Capelle weet pas echt zeker dat het een makkelijke middag gaat worden, wanneer ook Max scoort. En dat gebeurt dan ook, tweemaal zelfs! Nog voor rust weet Max een schot van Benji op waarde te schatten. Wanneer dat schot op de lat belandt, staat Max goed gepositioneerd om de rebound binnen te tikken. Even later mag Max zelfs aantekenen voor zijn tweede van de middag. Op aangeven van JW kapt Max (à la Messi) de keeper uit en schuift de bal het doel in: 5-0! Habermehl heeft genoeg gezien en fluit gedecideerd voor 15 minuten rust.

Het devies voor de tweede helft was dat Capelle vooral moest blijven voetballen, om een deceptie als twee weken geleden te voorkomen, toen Capelle na een 0-7 ruststand een tweede helft speelde om snel te vergeten. Echter leek het toch die kant op te gaan. Capelle had niet meer de rust die ze wel hadden in de eerste helft, en zodoende werd de bus van IJVV lang niet gepasseerd. Sterker nog, aan de andere kant ontstond steeds meer gevaar, terwijl ex Capelle 7 keeper Tom (die wellicht wel de slechtste carriereswitch heeft gemaakt die hij kon maken met zijn overstap naar Capelle 9) in de eerste helft nog vooral kon genieten van het aanvalsspel van de Capellenaren. Een van de eerste tegenstoten van IJVV leidde al tot een penalty. De rechtsbuiten van IJVV wist op snelheid de verdediging van Capelle te passeren, maar Brenkie, linksback van dienst deze wedstrijd, sprintte nog terug om de voorzet te blokkeren. Met succes, maar Habermehl wist toch een reden te vinden een strafschop te geven. We houden het op een goedmakertje, 5-1.

Capelle herpakte zich na deze tegengoal redelijk door verdedigend weer niets weg te geven, maar voorin bleef het zwoegen. Op t Slot werd de verdediging van IJVV belegerd, maar met 10 man vlak voor de eigen zestien was het toch knap lastig kansen te creëren. Toch wist Joey, met voldoende hulp van twee verdedigers van IJVV, nog het net te vinden voor de 6-1. IJVV bleef voornamelijk verdedigend tegenstand bieden, maar bij een van hun spaarzame momenten was Tom gelukkig nog wakker. Hij stopte een een-op-een kans. Thomas zorgde hierna misschien nog voor de mooiste goal van de middag door van grote afstand de bal tegen de touwen te schieten. De afdraaiende curve zorgde voor een kansloze keeper.

Na deze 7-1 kregen sommige spelers van Capelle het misschien iets te hoog in de bol. Kansen werden spaarzaam gecreëerd, en iets te vaak werd eigen succes boven teambelang gesteld. Dit zorgde er in de ogen van Joost dan ook voor dat zijn invalbeurt na een lange blessure niet opgeluisterd kon worden met een goal. Hongerig stapte hij dan ook van het veld af, wat dan weer veel beloofd voor de toekomst. Aan de andere kant kreeg IJVV nog 1 kans om de tweede helft nog gelijk te spelen, maar Tom torpedeerde de doorgebroken spits op professionele wijze en voorkwam zo nog een tweede tegendoelpunt deze middag.