Capelle vergeet te scoren in eerste potentiele kampioenswedstrijd tegen CKC

CKC 3

21 mei 2022 14:15

G. van der Zee

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Vandaag kon het gebeuren. Het eerste kampioenschap voor Capelle 7 in jaren. Na jaren smachten staan uw helden er zo florissant voor dat drie wedstrijden voor het einde van de competitie de titelstrijd beslist zou kunnen zijn. De enige voorwaarde daarvoor was dat Capelle meer punten moest pakken dan Feyenoord, die op hetzelfde tijdstip aan moest treden tegen Barendrecht, de nummer 3 van de competitie. Een realistisch scenario, dus stond de spanning er goed op. Helemaal omdat huisfotograaf Annemiek van Dillen aanbood deze wedstrijd op de gevoelige plaat te leggen.

De eerste helft begon op het zonovergoten park, en Capelle begon meteen scherp aan de eerste minuten. Ruubje stoomde op rechts op en legde de bal op het hoofd van Joost, die deze voorlangs kopte. De toon leek gezet, maar na deze vroege kans ebde de aanvalsdrift van de Capellenaren wat weg. Capelle bleef beter dan de rivalen uit Kralingen, maar echt grote kansen werden er niet gecreëerd. CKC werd meermaals gevaarlijk uit de counter. Gelukkig speelde bij Capelle kampioenskeeper Yosh weer na lang blessureleed, en dat deed hij, uiteraard, niet onverdienstelijk. In de eerste helft pakte hij bij een gevaarlijke counter een voorzet met de voeten, en voorkwam zo een zeker lijkende goal.

Lichtend voorbeeld van de eerste helft van de Capellenaren was JW. Koud in het veld stuurde hij zijn tegenstander volledig het (Kralingse) bos in door de bal tussen zijn benen door te spelen. Helaas was de eindpass niet goed, waardoor de actie niet de beloning kreeg die het verdiende. De eindpass was de gehele wedstrijd onnauwkeurig en hierdoor had de keeper van CKC een makkelijke eerste helft zonder al te veel actie. Achterin wisten Justin en Joerie vaak de gevaarlijke lange bal eruit te halen, en de enkele keer dat zij faalden konden Ruubje en Ama de tegenstander nog bijhalen op snelheid. Daardoor gingen de Capellenaren met 0-0 de rust in.

Het verloop van de wedstrijd leidde tot enige depressie in de kleedkamer, ondanks dat alles nog mogelijk was. Deze boodschap werd dan ook gebracht door Thomas, die de manschappen weer op scherp stelde voor de tweede helft. De tweede helft begon weifelend met een sterker wordend CKC. Het was dan ook niet gek geweest als CKC in het begin van de tweede helft op voorsprong was gekomen, maar gelukkig was daar Yosh die weer bewees een uitstekende lijnkeeper te zijn. Een 1-op-1 werd vakkundig weggeslagen en daarna zelfs weggekopt. Dit was wel het begin van een slotoffensief van de Capellenaren. Nick was erin gekomen voor Joerie en zette de lijnen meteen weer uit op het middenveld. Joey mocht het laatste deel van de wedstrijd de verdediging neerzetten. De Kralingers kwamen er zodoende niet meer aan te pas, en de Capellenaren wisten zowaar kansen te creëren. De eerste werd jammerlijk over geschoten door Santje, en ook Thomas wist uit een vrije trap het verkeerde netwerk te raken. Tilly werkte de bal voorlangs, en Max had net geen controle over een lange bal in de 16. Uiteindelijk leek JW de bevrijdende 1-0 te maken, maar de scheidsrechter floot om onduidelijke reden de goal af. Diep in blessuretijd, toen iedereen al vrede leek te hebben met een punt, vloog de bal van grote afstand richting de kruising. Het was Benji die de bal naar de verre hoek stuurde, en even leek iedereen te denken dat de bal binnen zou vliegen. Helaas ketste deze af op de lat, en was enkel de schoonheid van het schot waar de Capellenaren het mee moesten doen. 0-0.

Na de wedstrijd was het afwachten wat Feyenoord gedaan had, immers bij verlies van de Rotterdammers zou Capelle nu al kampioen zijn. Op Varkenoord bleef het bij 1-1, en zodoende speelt Capelle volgende week tegen Coal een nieuwe kampioenswedstrijd in een nieuwe situatie. 1 puntje is genoeg voor het kampioenschap, en om deze mislukte wedstrijd te doen vergeten. Gelukkig hebben we de foto’s nog, een van de weinige succesvolle aspecten aan deze wedstrijd.

Aan iedereen die Capelle 7 een warm hart toedraagt: Kom allemaal kijken op het sportpark van Coal (Rotterdam-Zuid). 12:15 begint dan de kampioenswedstrijd van het zevende.