Geen training, wel wedstrijd; JO10-2 wint ook van XerxesDZB

3069MA
ROTTERDAM

259823849_4802605616438388_6485637334649091128_n.jpg

v.v. Capelle JO10-2 trainde de hele week niet. In coronatijden is dat helaas weleens het geval. En na de persconferentie van afgelopen vrijdagavond gaat dat helaas ook gelden voor alle komende trainingen na 17:00 uur, hoewel er nog naar een oplossing gezocht wordt. Maar zaterdag stond er gelukkig wel gewoon een wedstrijd op het programma, uit tegen XerxesDZB JO10-3. Voor de gelegenheid coachte coach René deze wedstrijd weer eens samen met Jan-Willem, geassisteerd door Ruben (dank beiden!).

Hoe staan Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badr, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein, Wesley en Damian er voor na een week zonder training? De dag begon wat druilerig, maar met het positieve verloop van de wedstrijd, klaarde ook het weer steeds verder op. Helaas ook vandaag op Sportpark Faas Wilkes zonder de support van de trouwe fans, ouders, broertjes, zusjes en grootouders. Maar daar hadden de jongens binnen de lijnen zo leek het weinig last van.

Lucas (de Kok) was vorige week als verdediger al trefzeker en ook deze week wist hij, net als zijn grote voorbeeld Virgil van Dijk bij Liverpool later op de dag, het net snel te vinden. Al in de eerste minuut schoot Damin een snelverdiende corner naar Damian, die Lucas bediende: 0-1. Vervolgens was het -niet voor de eerste keer dit seizoen- in de eerste fase van de wedstrijd een gelijk opgaande strijd. Nadat Xerxes de gelijkmaker erin schoot, was het Damin die zijn eerste, maar zeker niet zijn laatste, goal noteerde. De voorsprong was maar van korte duur want Xerxes zette de achterstand rap om in een 3-2 voorsprong, maar Justin, die de afgelopen weken het ene na het andere doelpunt binnen schoot, zette nog net voor de eerste kleine pauze de gelijkmaker op het scorebord: 3-3.

261337825_4402586806477349_3386530696805662261_n.jpg
En geen speler verzaakte deze wedstrijd... de betrouwbare Melle in de goal. De verdediging stond in afwisselende samenstelling met Guven, Lucas (de Kok) en Rein weer als een muur. Op het middenveld bikkelden de onvermoeibare Damian, Lucas (Groenendijk, tjee wat een energie heb jij, die tegenspeler had geen kans) en Badr als altijd. En voorin waren Damin, Justin en captain Wesley constant gevaarlijk.

Voor de grote pauze was het Damin die met 2 goals zijn hattrick voltooide en ook na de pauze ging v.v. Capelle na een tegendoelpuntje van Xerxes door met scoren. Wederom Damin en daarna Damian (die de goal echt verdiende door zijn vele goede werk op het middenveld en prima assists) scoorden vervolgens nog voor de 2e kleine pauze de 4-6 en 4-7. In het laatste deel van de wedstrijd werd het toch nog een beetje spannend, want Xerxes scoorde snel de 5-7. Maar daarna herhaalde de 1e minuut van de wedstrijd zich; Damin speelt in op Damian, die wederom de mee opgekomen verdediger Lucas (de Kok) bedient, die zijn tweede doelpunt van vandaag binnen schiet. Damin, die duidelijk de smaak te pakken heeft schiet dan ook de beslissende 5-9 tegen het net.

262293619_4402586963144000_2008602022512293694_n.jpg
Met aanvoerder Wesley in de tweede helft als keeper onder de lat, neemt Capelle vervolgens wat gas terug. Xerxes profiteert daarvan en komt kort voor tijd met 2 goals dichterbij: 7-9. En hoewel de spelbegeleider ons nog even deed geloven dat het geen 7-9 maar heel spannend net voor tijd 7-8 was, was het Damin die met zijn 6e goal -oftewel een dubbele hattrick- aan alle twijfel een einde maakte en de deur definitief op slot gooide: 7-10! Wat een leuke en goede wedstrijd hebben Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badr, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein, Damian en Wesley weer gespeeld, met veel spelplezier, inzet en mooie combinaties. De coaches Jan-Willem en René hadden echt van het team genoten!

Helaas zullen Melle, Guven, Lucas (de Kok), Badr, Damian, Lucas (Groenendijk), Justin, Damin, Rein en Wesley het ook volgende week uit in Krimpen tegen DCV moeten stellen zonder de support van de ouders, broertjes, zusjes en grootouders, maar met de inzet, combi's en spelvreugde van deze wedstrijd belooft ook dat weer een mooie wedstrijd te worden. Wij doen daarvan graag weer verslag, tot volgende week!

Nog even onze doelpuntenmakers op een rij:
0-1 Lucas (de Kok, 1)
1-2 Damin (1)