Capelle 7 kampioen!

Oldegaarde 353
3084AA
ROTTERDAM

Na de anticlimax tegen CKC stond een nieuwe kampioenswedstrijd op het programma tegen Coal. Als de helden van Capelle 7 één punt pakken zijn ze kampioen. Alle voorbereidingen voor een grandioos feest waren dus op orde, en zo stapten de mannen van 7 om 10:45 uur in de bus richting Rotterdam-Zuid.

Op het zonovergoten complex van Coal begon de wedstrijd, en daarmee dus ook het einde van de weg naar eeuwige roem voor de Capellenaren. En die spanning stond overduidelijk op de benen van de groenhemden. Weinig lukte, en het gevaar dat ontstond werd vaak door Capelle zelf weer onschadelijk gemaakt. Zo lukte het Tilly en JW niet om Joost te bereiken in de 16. Gelukkig voor de Capellenaren was er van Coal weinig te vrezen. De aanval werd maar zelden gevonden, en die enkele keer dat ze langs Thomas en Joerie kwamen stond Yosh alert te keepen.

Naarmate de eerste helft vorderde werd Capelle iets gevaarlijker, en kostte het Coal meer moeite de Capellenaren tegen te houden. Dit lukte slechts met een paar forse overtredingen, waar de scheidsrechter enkel waarschuwingen voor uitdeelde. Ook JW deelde een waarschuwing uit, helaas schoot hij de bal op de paal. Zodoende ging Capelle (opnieuw) met 0-0 de rust in.

In de rust werd juist geconcludeerd dat er een doelpunt nodig is om nóg makkelijker te gaan voetballen. Tegelijkertijd is een gelijkspel voor de helden van Capelle 7 genoeg. Er wordt afgesproken om nadrukkelijk naar dat doelpunt op zoek te gaan. Gebrand stappen de helden het veld op.

Het duurt dan ook niet lang voor Capelle de overhand op het scorebord schiet. Vanuit een ogenschijnlijk onmogelijke hoek, neemt Capelle aanvoerder Thomas W. zijn team bij de hand en schiet de 0-1 vanaf de achterlijn binnen. De ontlading en vreugde is ver buiten het sportpark van Coal te horen en de getrokken conclusie blijkt te kloppen. Het duurt dan ook niet lang voordat ook de 0-2 en 0-3 op het scorebord staan. De 0-2 wordt voor open goal door JW vakkundig tegen de netten getikt na een balletje breed. De 0-3 komt op conto van Tilly, op dat moment nog mét haar. Daarover later meer. Hij schat een diepe bal op waarde en (zelfs hij) weet op snelheid de verdediging van Coal te kloppen. Oog in oog met de keeper faalt hij niet en schiet de bal kalmpjes langs de keeper: 0-3!

Geen vuiltje aan de lucht voor Capelle 7, zo lijkt het. Toch weet Coal een speldenprik uit de delen. De snelle linksbuiten weet door te breken en op het schot in de lange hoek heeft ook Yosh slechts een half antwoord. 1-3 en de mannen van Coal zijn niet van plan om het daarbij te laten. Met nog 20 minuten te spelen voeren zij de druk op, maar echt gevaarlijk worden zij nog niet. Wanneer Capelle in deze kampioenskraker vervolgens Sven, Loeloe en Marco binnen de lijnen brengt, hebben de mannen van Coal helemaal niets meer te vertellen. Sven is de eerste die de mannen van Coal de mond doet snoeren. Nadat hij één kans gekeerd ziet worden en een tweede net naast schiet is het voor hem drie keer scheepsrecht. Na een steekpass van Cappie Thomas omspeelt Sven de doelman van Coal en legt de 1-4 beheerst in het netje.

Zelfs Loeloe en Marco kregen nog de kans om deze dag een gouden randje te geven, voor zichzelf althans. Beide mannen wisten echter geen raad met de levensgrote kansen. Thomas de Zeeuw doet nog wel een duit in het zakje voor Capelle. Wanneer de verdediging van Coal de bal niet uit de eigen 16 krijgt, is hij er als de kippen bij om de bal in het dak van het doel te schieten: 1-5. Slechts enkele minuten voor het einde van de wedstrijd krijgt ook Yosh nog de kans om zich te onderscheiden. Een schot laag in de korte hoek is voor hem geen partij en het blijft 1-5. Als de scheidsrechter kort daarna affluit is het feest compleet. CAPELLE 7 IS KAMPIOEN!

Vele nummers en speeches volgen tijdens de terugreis met spelersbus. Eenmaal op ‘t Slot vloeide het bier rijkelijk en werd zelfs de sloottraditie voortgezet. Nieuwelingen & oud gedienden, niemand was veilig voor de alom gevreesde baggersloot. Toen tijdens het douchen ook Tilly’s kapsel eraan moest geloven, was de climax wel bereikt (en wellicht een nieuwe traditie gestart). De mannen van Capelle 7 zijn ongeslagen kampioen!