Capelle 7 - Barendrecht 8

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Capelle 7 heeft deze zaterdagmiddag een tegenstander waar het nog niet eerder tegen gevoetbald heeft: Barendrecht 8. Deze onwetendheid kent haar weerslag op de Capellenaren. Na 3 punten in de kampioenschapskraker tegen Feyenoord, blijkt de sfeer gelaten.

Gelukkig is daar altijd nog Paardenstaart Spruit, die de tegenstander voor aftrap al op hun plek zet. Wat bleek? De tegenstander zat in de thuis dugout van Capelle. Na wat gelach werden zij, volledig terecht verwezen naar de eerstvolgende rustplaats.

Er werd door Habermehl afgefloten voor 90 minuten voetbal. De selectie van Capelle, wat minder breed dan gewend en gewenst, heeft afgesproken af te wachten wat de tegenstander doet. Ditzelfde lijkt echter te gelden voor de tegenstander. Desondanks heeft Capelle de overhand in de eerste helft. De ban wordt gelukkig gebroken door Capelle 7. Oudgediende en cultheld Joey Pap kopt uitmuntend binnen na een soortgelijke voorzet van Brenkie: 1-0!

Pijntjes en blessuren lijken Capelle 7 op te breken in de eerste helft, waardoor Tilly (die eigenlijk zo min mogelijk zou spelen) gedwongen is in te vallen. Maar de onverstaanbare Brabander doet dit echter niet onverdienstelijk. Na een aantal prima onderscheppingen en passes, komt hij ook zelf aan bod. Na een weergaloos schot van Thomas de Zeeuw die door de lat gekraakt wordt, kopt en schiet hij tweemaal richting doel. Gelukkig telt deze inzet wel (daarvoor had hij ook al een kopkans voor open doel), doordat deze kopbal pas achter de lijn door de Barendrechtse keeper werd gekeerd. 2-0 dus!

Geen vuiltje aan de lucht voor Capelle, zo lijkt het. Barendrecht maakt echter een uitstekende indruk en dus is het hoognodig om het Capelse strijdplan te bespreken. Gelukkig is daar Habermehl, vandaag (toevallig) uitstekend fluitend, die fluit voor 15 minuten rust.

In de rust leek de magere bezetting van de dag aanvoerders Thomas en Ama naar het hoofd te zijn gestegen. De conclusie van hun tactisch conclaaf was namelijk dat Ama hoogstpersoonlijk de positie van spits in zou nemen in de tweede helft. De uitleg was verder zo goed en duidelijk dat de rest van het team er verrassend ook mee akkoord moest gaan. Ama moest ervoor zorgen dat de lange bal, het enige wapen van Barendrecht, eruit kon worden gehaald. Dit ging verbazingwekkend goed, en 40 minuten lang kwam Barendrecht niet voor de goal van Ronald.

Capelle kwam daarentegen wel regelmatig voor de goal van de Barendrechters, maar het ontbrak vaak net aan een beetje doorzettingsvermogen om ook die goal af te drukken. Gelukkig was daar Ben die na een individuele actie op snelheid de bal in het lege doel leek te kunnen schieten. De keeper stak daar een stokje voor, en werd nog gespaard door Habermehl. Hij mocht blijven staan, en was zo eersterangs getuige van een uitstekend ingeschoten penalty van Joerie. 3-0, en de pot was nu daadwerkelijk gestreden.

Toch moest het hoogtepunt van de middag nog komen. In de ogen van Ama dan. Een voorzet van de flanken van Thomas Wesselink werd beheerst binnengeschoten door Ama (of was het toch een aanname? Hij beweert zelf van niet). Dat Ama content was met zijn goal bleek wel uit de enthousiaste manier van juichen.

Gezien de score was er mogelijkheid voor razende reporter Yosh om het verslag eens van de voorkant mee te maken. Ronald werd eruit gehaald, en na lang blessureleed kon Yosh zijn vertrouwde post tussen de palen innemen, met als doel de 0 voor Capelle 7 binnen te slepen. Habermehl gunde hem dit succesje niet, want razendsnel na de wissel liet hij de uitbal al nemen, en binnen 5 seconden was Barendrecht langs de ongepositioneerde Capellenaren gekomen. Met 2 man stormden ze richting Yosh en slechts luttele seconden na zijn wissel moest hij de bal weer uit het net halen.

Tot overmaat van ramp moest Ronald nog zijn rentree als veldspeler maken, nadat Loeloe moegestreden zijn vertrouwde plekje op de bank weer mocht innemen. Twee honderd procent kansen waren niet aan de oud-honkballer besteedt. Het resultaat werd er niet door benadeelt: Capelle harkt weer 3 punten binnen. Capelle heeft 1 van de 6 finales winnend afgesloten, volgende week volgt de volgende belangrijke wedstrijd in en tegen Smitshoek.