JO10-2 sluit een heel goed seizoen af met een mooie overwinning

Sportlaan 3
2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL

De laatste competitiewedstrijd van het seizoen 2021-2022 voor vv Capelle JO10-2. Een thuiswedstrijd die vanwege het onderhoud aan de velden op Sportpark 't Slot niet in Capelle maar in Ouderkerk aan den IJssel gespeeld wordt tegen de leeftijdsgenoten van Spirit. Een seizoen met heel veel mooie overwinningen, een enkele nederlaag en vooral veel speelplezier. Niet altijd kon er gespeeld worden vanwege de coronamaatregelen en ook hebben we een deel van het seizoen de support van de ouders, broers/zussen en grootouders moeten missen, maar de afsluiting was met onze vaste supporters en met een heerlijk zonnetje. Wat jammer toch dat de competitie al klaar is...

Het team was compleet en Melle, Guven, Lucas (de Kok), Rein, Lucas (Groenendijk), Damian, Justin, Badr, Wesley en Damin hadden er duidelijk zin in. Onder aanvoering van aanvoerder Wesley trokken de Capellenaren direct ten aanval en al snel stond er 0-1 voorsprong op het scorebord. Spits Damin was het die de score opende. Na de gelijkmaker van Spirit was het wederom Damin die uit een prima genomen corner door Guven Capelle opnieuw op voorsprong zette, 1-2. Ook bij de derde goal was het een corner van middenvelder Guven die de spits bereikte, en die met het hoofd de 1-3 scoorde. Wederom een hattrick voor onze spits! Dit was zowel de tussenstand na de eerste kleine pauze als de grote pauze, hoewel het niet veel gescheeld had dat Spirit nog had gescoord, want met een prachtige boogbal schoot Spirit de bal over keeper Melle, die met een katachtige reflex de bal alsnog net op de doellijn weg wist te werken, wat een keeperswerk! Zoals gebruikelijk dit jaar was het na de pauze aanvoerder Wesley die het Capelse doel verdedigde.

Zoals de laatste wedstrijden gebruikelijk werd er ook flink gerouleerd van plek in het team. Zo speelden Guven en Lucas (de Kok) als vertrouwd in de verdediging, maar beiden ook heel verdienstelijk als middenvelders. Justin en Lucas (Groenendijk) andersom, en lieten met hun snelheid en inzet zien ook prima verdedigers te zijn. Rein stond ook weer als een huis zowel in als net voor de verdediging, Damian bikkelde als altijd op het middenveld en voorin wisselden Damin, Badr en de een helft keepende Wesley en Melle elkaar af.

Hoewel vv Capelle op zoek ging naar meer doelpunten, waren het de 'uitspelende' gastheren die de achterstand omzetten in een voorsprong: 4-3 na driekwart wedstrijd. Tussen de doelpunten van Spirit door was het de inmiddels middenvelder Lucas (de Kok) die vanaf de middenlijn de bal net over schoot. Enkele supporters dachten dat hij er in zat maar helaas... toch zou diezelfde Lucas (de Kok) vanuit wederom een corner van Guven (bestaat een corner-hattrick ook?) de gelijkmaker tegen de netten schieten. En dat was de start van het slotoffensief van JO10-2 van deze wedstrijd en het gehele seizoen, want met prima (over)spel waren het Damian en Badr die hun harde werken beloond zagen met een prachtig doelpunt. Eindstand 4-6! Wederom een hele mooie en verdiende overwinning voor JO10-2!

Melle, Guven, Lucas (de Kok), Rein, Lucas (Groenendijk), Damian, Justin, Badr, Wesley en Damin trainen of even lekker door en spelen met JO10-2 om het mooie seizoen af te sluiten nog 2 toernooien; bij onze vrienden van DCV (dank voor de gastvrijheid, toernooi onder 10) en bij de plaatsgenoten van SVS (toernooi onder 11). Daarna stromen alle jongens door naar JO11, want alle spelers hebben aangegeven de club trouw te blijven! In welk team, dat gaan ze nog horen, maar in elk geval: tot volgend seizoen!

Iedereen die heeft bijgedragen aan dit mooie seizoen van JO10-2, hartelijk dank! Uiteraard de jongens, de supporters, jeugdcoördinator Sai, de trainers Cornelis, Jeremie en Rominhio en Ruben en Jan-Willem voor de mede-begeleiding tijdens de wedstrijden,

Sportieve groet,
René, coach JO10-2

Nog even onze doelpuntenmakers op een rij:
0-1 Damin (1)
1-2 Damin (2)