Half team JO10-2 komt supergoed terug in Krimpen

Waalplantsoen 3
2921AT
KRIMPEN AAN DEN IJSSEL

En ineens waren er 5 afmeldingen voor de wedstrijd op de eerste dag van de meivakantie... JO10-2 had nog maar 5 spelers over voor de zoveelste ontmoeting met DCV dit seizoen... en dat is net te weinig. Een rondje langs de andere teams (dank allen voor het meedenken en Saï in het bijzonder) leverde helaas geen extra speler op dus leek de wedstrijd niet door te kunnen gaan... Maar toen was er het broertje van Lucas (Groenendijk), die na zijn eigen wedstrijd voor vv Capelle in de vroege ochtend graag samen met zijn grote broer mee wilde doen. En hoe, Laurens speelde een prima wedstrijd!

De warming up was verre van ideaal want onze gastspeler moest vanaf 't Slot zo bij ons het veld op... precies op tijd kwam hij in Krimpen aan. En tijdens de warming up van de rest vloog de ene na de andere bal de sloot in, met het nodige viswerk tot gevolg. Was dat een voorteken tegen de club waar we dit jaar al vaak met succes tegen mochten spelen?

Het was duidelijk even wennen aan het begin van de wedstrijd. Met Melle op doel, Rein en Lucas (de Kok) in de verdediging, Damin als vanouds in de spits en dus de gebroeders Groenendijk op het middenveld, wilde het de eerste helft maar niet lukken om te scoren. Omdat dat bij de leeftijdsgenoten uit Krimpen juist wel lukte, keek JO10-2 in de rust tegen een ruime maar geflatteerde 4-0 achterstand aan.... Guven, Justin, Damian, Badr en Wesley werden in het eerste bedrijf duidelijk gemist. Wisselen was niet mogelijk, maar in de tweede helft wisselden Lucas(Groenendijk) en Melle wel van positie. Met Lucas (Groenendijk) in de goal en onder aanvoering van aanvoerder Lucas (de Kok) gaf VV Capelle na rust direct vol gas en rechtte de rug. Met een prachtige boogbal zette Melle direct de eerste Capelse goal op het wedstrijdformulier.

De 1e helft wilde de bal er echt niet in, het leek wel of hij er niet in kon... zelfs een prachtig hakballetje van Damin belandde op de paal. Maar kort in de tweede helft wist ook spits Damin snel het doel te vinden. Waar het de eerste helft steeds net niet lukte vloog de bal er in de tweede helft wel prachtig in. Toen DCV vervolgens de 5-2 en 6-2 scoorde leek de wedstrijd gespeeld, maar net voor de tweede kleine pauze was het wederom Damin die scoorde, 6-3. Direct na de korte stop was het verdediger Lucas (de Kok) die op aangeven van Damin weer een doelpuntje mee pikte, 6-4. De spanning was weer terug, maar het was wederom DCV dat scoorde. Met nog een paar minuten op de klok gooide vv Capelle alles op alles en maakte Melle zijn tweede goal. Toen Damin zijn hattrick voltooide en de stand op 7-6 bepaalde was de spanning om te snijden.... was er nog tijd genoeg voor de verdiende gelijkmaker? Alles werd er aan gedaan om de 7e goal te maken, iedereen ging mee naar voren, maar helaas was er niet genoeg tijd meer...

Wat een uitstekende tweede helft heeft het gehalveerde team gespeeld, 6 goals gemaakt en maar 3 tegen... helaas net eentje te weinig gemaakt, maar wat een inzet! De coaches Ruben en René konden ondanks de nipte nederlaag niet anders dan tevreden zijn, zeker over een top tweede helft.

Na de wedstrijd werden aanvoerder Lucas (de Kok) en verdedigingsmaatje Rein (letterlijk) in het zonnetje gezet. Beiden werden deze week 10 jaar en kregen de JO10-2 verjaardagstrofee overhandigd! Nog één wedstrijd staat er op het programma dit seizoen, over bijna een maand uit tegen Spirit. Hopelijk is dan iedereen weer van de partij zodat Melle, Guven, Lucas (de Kok), Rein, Lucas (Groenendijk), Damian, Justin, Badr, Wesley en Damin samen het goede seizoen af kunnen sluiten. En mochten we onverhoopt te weinig spelers hebben, dan nemen we je graag weer mee Laurens!

Fijne meivakantie!

Nog even onze doelpuntenmakers op een rij:
4-1 Melle (1)
4-2 Damin (1)