Matige competitiestart Capelle tegen Kloetinge

2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het
werd een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft een veel beter Capelle, maar in de tweede helft waren de rollen omgedraaid. De uiteindelijke 1-1 uitslag stond dan ook terecht op het scorebord.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Kloetinge, dat vorig seizoen gepromoveerd was, werd al snel op eigen helft teruggedrongen en moest in de 9e minuut de eerste tegengoal incasseren. Een schitterende dieptepass van Sander Fischer werd door Joshua Kassels opgepikt en feilloos achter doelman Mitchell Braafhart geschoten 1-0.

6C97E3E6-23C0-4DB3-A4C0-4233F840F9A0.jpeg

Nauwelijks één minuut later had de 2-0
gemaakt moeten worden. Nu bracht Ryan Purvis Dennis van der Heijden in stelling, maar geheel vrijstaand werd zijn schuiver door de Kloetinge doelman gekeerd.

411B0985-7700-4181-9242-EE6258E34034.jpeg

Capelle gaf Kloetinge geen mogelijkheid om onder de druk uit te komen en dat leverde de thuisclub nog een paar goede kansen op. In de 21e minuut keerde Braafhart een schot van Purvis en in de 37e minuut schoot Wesley Pollemans in kansrijke positie over. Kloetinge kreeg uiteindelijk geen enkele kans in de eerste helft, maar het bleef slechts 1-0.

Na de rust een totaal ander spelbeeld. Kloetinge startte veel feller en dat had in de 48e minuut al succes. Marlon Slabbekoorn leed onnodig balverlies en Reguillo Vandepitte profiteerde daarvan met een schuiver in de linkerbenedenhoek 1-1.

050B8BB5-194F-48AC-A211-4C55DA3B58A6.jpeg

In de 51e minuut de volgende kans voor Ruben de Jager, die ternauwernood tot corner verwerkt kon worden. In de 55e minuut schoot Koen Plank nog voorlangs. Daarna kwam er een opleving van Capelle. Bij een uitbraak in de 58e minuut ging Marlon Slabbekoorn er vandoor, waarbij hij in schietpositie kwam, maar hij besloot de bal breed te leggen, wat mis ging.

38DE2CBD-B565-4DA2-AB4F-049111E5AF3F.jpeg

Twee minuten later een kans voor Wesley Pollemans en nog één minuut later schoot Marciano Pape in het zijnet. Capelle bracht daarna twee nieuwe spelers binnen de lijnen. Ali Ulusoy en Adaïr Vega Lopes moesten er toe bijdragen drie punten in Capelle te houden. Voor Ali Ulusoy duurde de invalbeurt slechts vier minuten, toen hij geblesseerd raakte.

C0FECA65-2A4F-4DE4-97B3-27855E9D7459.jpeg

Het slotakkoord was voor Kloetinge. In de 83e minuut een 100% kans voor Ruben de Jager, die van dichtbij hoog over schoot en de de eerste minuut van de extra tijd schoot Jeremy Hubregste van een meter of 40 op het doel. Met een uiterste krachtsinspanning tikte Marc van Splunter de bal uit de kruising.

338CB3C0-DB15-49A9-BB53-444E73AE98BA.jpeg

Volgende week speelt Capelle uit tegen het ook gepromoveerde WNC uit Waardenburg.

De zeer warrig en matig leidende scheidsrechter strooide met gele kaarten, waar er sommige niet te begrijpen waren. Overtredingen, waarbij een gele kaart terecht zou zijn geweest werden niet gegeven.

Bij Capelle kregen Dennis van der Heijden, Adaïr Vega Lopes en trainer Ralph Kalkman een kaart. Bij Kloetinge waren er kaarten voor Koen Plank, Jesse van der Linden, Jeffrey Theunisse en Ruben de Jager.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Rutger de Bos (69 Ali Ulusoy; 74 Olaf van der Sande), Ryan Purvis (79 Jelle Pollemans), Lars Bosscha, Dennis van der Heijden, Joshua Kassels (69 Adaïr Vega Lopes), Marlon Slabbekoorn.