Teleurstellend gelijkspel Capelle tegen ODIN’59

Hoflaan 1
1967NE
HEEMSKERK

In de strijd om het kampioenschap heeft Capelle vandaag kostbare punten laten liggen in Heemskerk. In de stand met nog drie wedstrijden te spelen is de achterstand vijf punten en moet er een wonder gebeuren wil Capelle nog kampioen worden. Wel kan promotie dan nog worden bereikt in de nacompetitie.

Verslag Hans Stofkooper

ODIN’59 begon aanvallend en in de 6e minuut een schot van Mounir Mounji, dat net over de kruising ging. Deze speler zou zeker in de eerste helft een plaaggeest zijn voor Capelle met zijn rushes op rechts. De eerste kans voor Capelle was in de 13e minuut na een corner voor Jelle Pollemans, die net over kopte. Vier minuten later een kans voor de thuisclub, maar Niels Jager schoot vrijstaand over het doel. In de 26e minuut weer een rush van Mounir Mounji. Zijn voor zet werd door Sven Deen via Marc van Splunter in het doel gewerkt 1-0.
Daarna nam Capelle het heft in handen.
Ryan Purvis schoot in de 34e minuut voorlangs en in de 43eminuut begon hij aan een solo, die eindigde met een voorzet bij Adaïr Vega Lopes, die kennelijk uit buitenspelpositie scoorde. Twee minuten later mocht Dennis van der Heijden vanaf een meter of dertig een vrije trap nemen. Zijn schot werd niet goed verwerkt door keeper Joost Meendering en de rebound werd in het doel geschoten door Marciano Pape,  maar opnieuw ging de vlag voor buitenspel omhoog. In de extra tijd opnieuw pech voor Capelle, toen Joshua Kassels buiten bereik van de keeper de paal raakte.

In de tweede helft ging Capelle op jacht naar de gelijkmaker. Eric Jansen kreeg meteen twee kansen, maar Joost Meendering deed beide kansen teniet. ODIN’59 deed sporadisch wat terug, maar Marc van Splunter moest in de 49e minuut zijn eerste redding brengen. In de 53ekwam dan toch de gelijkmaker. Adaïr Vega Lopes lanceerde op rechts Joshua Kassels, die de keeper kansloos liet 1-1. Doordat Capelle er alles aan deed om nog een keer te scoren, kon ODIN’59 nog twee keer een gevaarlijke aanval produceren. In de 60e minuut schoot MounirMounji over en drie minuten later schoot Ayrton Dol net naast. Het slotoffensief was weer voor Capelle, dat met een enorme inzet toch nog de overwinning probeerde te bewerkstelligen. In de extra tijd zelfs nog twee grote kansen, maar Dennis van der Heijden en Marlon Slabbekoorn konden het doel niet treffen. Teleurgesteld werd het eindsignaal ontvangen met het besef, dat het kampioenschap nu wel erg ver weg lijkt te zijn. De komende wedstrijden tegen De Dijk, Poortugaal en ARC zijn de ideale manier in vorm te komen voor de eventuele nacompetitie.

De prima leidende scheidsrechter Dave de Vries gaf gele kaarten aan Kick Groot en MounirMounji van ODIN’59 en aan Bram van Eijk van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis (81 Abdelilah El Ghana), Lars Bosscha (75 Rutger de Bos), Eric Jansen, Joshua Kassels, Adaïr Vega Lopes (66 Marlon Slabbekoorn), Dennis van der Heijden.