Afstraffing Capelle tegen Goes

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Voor de tweede keer dit seizoen verloor Capelle de wedstrijd tegen Goes. De heenwedstrijd werd 3-1. De thuiswedstrijd werd met 2-5 verloren. Het werd bovendien de tweede nederlaag op rij. Ook koploper Kloetinge verloor, waardoor de achterstand met nog zes wedstrijden zes punten bleef. Bovendien heeft Kloetinge een veel beter doelsaldo, zodat de kans op het kampioenschap wel erg klein wordt. Gelukkig ligt nog de nacompetitie in het vooruitzicht.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het eerste half uur in de wedstrijd werd Capelle fataal. Al in de 4e minuut kwam het op achterstand. Erwin Franse schoot vanaf links onhoudbaar de bal in de rechter kruising 0-1.

768B4D45-A347-482C-A2F8-D823CB75C011.jpeg

In de 12e minuut vergrootte Goes de voorsprong. Timo Lijbers produceerde een schuiver in de linkerbenedenhoek en liet keeper Marc van Splunter kansloos 0-2. Capelle kwam daarna even onder de druk uit en Bram van Eijk schoot in de 15e minuut hoog over.  In de 20e minuut een voorzet van Marlon Slabbekoorn, maar niemand reageerde. Vier minuten later de volgende domper voor Capelle. Op rechts brak in de 24e minuut Erwin Franse door en zijn voorzet leek Tim de Winter te bereiken, maar Marciano Pape duwde hem binnen de zestien omver. Scheidsrechter Willem Kuijntjes beoordeelde dat als het ontnemen van een doelrijpe kans en wees naar de penaltystip. Bovendien kreeg Marciano Pape de rode kaart.

242B8A55-3985-4AB4-81C2-1FFEE05A2DFD.jpeg

De penalty werd genomen door
Tim de Winter, maar Marc van Splunter stopte in eerste instantie de strafschop. De rebound werd daarna een prooi voor Claude de Smit en de 0-3 stond op het scorebord.
Capelle was duidelijk aangeslagen en moest met 10 man verder. Goes kreeg in de eerste helft nog twee kansen via Tim de Winter. In de 31e minuut stopte Marc van Splunter zijn inzet en twee minuten later schoot hij naast. In de 44e minuut kreeg Capelle een vrije trap op een meter of 23 van het doel. Misschien een kans om de achterstand te verkleinen, maar Jeffrey Rijsdijkschoot de bal hard in de muur. De eerste helft eindigde dan ook met een dramatische 0-3 achterstand voor Capelle.

9B057329-9B7A-4E7F-986A-5DEBEA84DDC8.jpeg

De tweede helft begon veelbelovend voor Capelle. In de 52e minuut bracht invaller Olaf van der Sande met een schuiver de stand op 1-3.

713E0F52-1765-4A36-BF34-68FFF588D9D5.jpeg

D03962D8-3962-4CA2-9069-302D99640677.jpeg

Er gloorde weer wat hoop, maar binnen
twee minuten werd die hoop weer teniet gedaan, want na een voorzet van Erwin Franse scoorde Tim de Winter eenvoudig van dichtbij 1-4. De ook ingevallen Adaïr Vega Lopes mikte in de 56e minuut net naast en voor Goes werd een schot van Steven Smulder gekeerd door Marc van Splunter. In de 62e minuut weer een aanval over rechts van Goes en Tim de Winter kon eenvoudig inkoppen 1-5. Een grote nederlaag dreigde, maar dat bleef Capelle bespaard. In de 69e minuut werd een schot van Olaf van der Sande van de lijn gehaald door Steven Smulderen van der Sande kreeg in de 78e minuut nog één grote kans de achterstand te verkleinen, maar hij schoot hoog over. Toch scoorde Capelle nog een keer.  In de 83e minuut benutte Adaïr Vega Lopes zijn kans en zette de eindstand 2-5 op het scorebord.

D7F7A8DA-93DE-4195-AD8A-8A8D471C13D6.jpeg

Er waren gele kaarten voor Lars Bosscha van Capelle en voor Wout de Engelsman, Reza Maipauw en Eys Murre van Goes. Rood was er voor Marciano Pape van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Jelle Pollemans, Desley Swinkels (71 Eric Jansen), Bram van Eijk (46 Sander Fischer), Rutger de Bos, Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk(46 Olaf van der Sande), Dennis van der Heijden (46 Adaïr Vega Lopes), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn (71 Ryan Purvis).