Pijnlijke nederlaag Capelle tegen Poortugaal

Albrandswaardseweg 84 B
3172XC
POORTUGAAL

Capelle kreeg de kansen, maar Poortugaal maakte de doelpunten. Bij een overwinning was de achterstand op Kloetinge twee punten geworden, want Kloetinge ging met 4-1 ten onder tegen ARC. Ook Smitshoek wist niet te winnen, zodat Kloetinge vandaag kampioen werd. De nacompetitie blijft nu de enige kans om nog te promoveren.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het begin was veelbelovend, want in de 3e minuut kwam Ryan Purvis alleen voor het doel. Zijn inzet werd gekeerd door keeper Marvin Nooteboom. Dat zou niet zijn enige redding zijn in de eerste helft. In de 9e minuut kreeg Jeffrey Duijnstee de bal op een meter of dertig van het doel. Hij kon vrij uithalen en de bal verdween in de linkerbenedenhoek. De anders zo betrouwbare keeper Marc van Splunter stond erbij en keek ernaar 1-0.

DSC_1546_Original.jpeg

Vijf minuten later brak Marlon Slabbekoorn
door, maar zijn schot werd opnieuw gekeerd door de doelman van Poortugaal. In de 19e minuut kwam Ryan Purvis weer in kansrijke positie, maar voor de derde keer was Marvin Nooteboom de reddende engel.

DSC_1844_Original.jpeg

Daarna een paar kleine kansen voor de thuisclub. Steven Hamann kopte na een corner over en een schot van Qrushinco Rosita werd door Marc van Splunter tot corner verwerkt. In de 28e minuut de volgende tegenvaller voor Capelle. Op 25 meter van het doel kreeg Bjorn Wagenaar de bal en zijn schot verdween in de rechterbenedenhoek in het doel 2-0.

DSC_1654_Original.jpeg

Capelle stroopte de mouwen op en probeerde voor de rust de aansluitingstreffer
te produceren.  In de 36e minuut verscheen Ryan Purvis voor de derde keer alleen voor het doel, maar voor de vierde keer was Marvin Nooteboom het eindstation. Tot slot in de eerste helft kwam Marlon Slabbekoorn nog dicht bij een treffer, maar zijn schuiver belandde tegen de binnenkant van de paal. De rust brak dan ook aan met een geflatteerde 2-0 voorsprong van Poortugaal.

DSC_1598_Original.jpeg

Na de rust was de eerste kans voor Poortugaal. In de 50e minuut bracht Marc van Splunterredding na een kopbal van Patrick Fernand. De volgende kansen waren voor Capelle. Joshua Kassels raakte slechts het zijnet en in de 59e minuut kopte de ingevallen Adaïr Vega Lopes de bal over het doel na een vrije trap van aanvoerder Lars Bosscha. Doordat Capelle alles op de aanval gooide, kreeg Poortugaal in de counter de kans de score te verhogen. In de 65e minuut een slordigheid in de verdediging van Capelle en Jeffrey Duijnstee dacht van een grote afstand te scoren, maar met een uiterste krachtsinspanning wist Marc van Splunter de bal nog tot corner te verwerken. In de 67e minuut kon na een voorzet Marlon Slabbekoorn vanaf een meter of vijf vrij inkoppen, maar de bal verdween naast het doel. Toch was er weer hoop in de 75e minuut. Na een handsbal mocht Bram van Eijk aanleggen. Zijn schot verdween onhoudbaar in de kruising 2-1.

DSC_1896_Original.jpeg

Capelle voerde het tempo op, maar echt grote kansen waren er niet meer. Na een corner in de 83e minuut kopte Adaïr Vega Lopes nog over. Alles op de aanval gooiend ontstond er ruimte voor Poortugaal om te counteren. In de 84e minuut gebeurde dat ook. De ingevallen Gerwin Lake werd op links gelanceerd en tegen zijn schot was Marc van Splunter kansloos 3-1. Daarmee was de wedstrijd gespeeld.

Volgende week de laatste wedstrijd van het reguliere seizoen. Capelle speelt thuis tegen ARC, dat nog in de strijd is voor de derde periode. Belangrijk voor Capelle is om tweede te eindigen in de competitie, want dan speelt het op 30 mei eerst uit en op 3 juni thuis.

DSC_1918_Original.jpeg

De uitstekend leidende scheidsrechter Jelle Besselsen gaf gele kaarten aan Ryan Purvis van Capelle en aan Nino Voorn en Jeffrey Duijnstee van Poortugaal.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis, Lars Bosscha, Eric Jansen (51 Adaïr Vega Lopes), Appie El Ghani (68 Rutger de Bos), Joshua Kassels, Marlon Slabbekoorn.

Poortugaal: Marvin Nooteboom, Niels Groeneveldt, Nino Voorn (76 Dirk Kusters), Sven Breukhoven, Shakur Zichem, Jeffrey Duijnstee, Tarik Amezian (66 Gerwin Lake), Patrick Fernand, Steven Hamann, Bjorn Wagenaar (89 Aram Harms), Qrushinco Rosina.