Capelle wint van Spijkenisse en pakt 2e periodetitel

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

In een kwalitatief slechte wedstrijd wist Capelle de drie punten te pakken en door de nederlaag van Kloetinge tegen Smitshoek veroverde Capelle de titel in de 2e periode en veroverde daarmee zo wie zo extra wedstrijden na de reguliere competitie. Toch blijft directe promotie naar de 3e divisie het uiteindelijke doel.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

De wedstrijd zelf kende zeker in de eerste helft weinig hoogtepunten. Tot de 23e minuut gebeurde er helemaal niets opwindends voor de toeschouwers. Toen gaf Rutger de Bos een diepe bal op Olaf van der Sande. Olaf was sneller aan de bal dan keeper Ragip Ozrak en schoot de bal naast. Wel werd hij daarbij in aanraking met de keeper en werd er gediscussieerd of het misschien wel een penalty was.

D26CD6D3-33E7-4352-88A7-ED693E1247DE.jpeg

Vijf minuten later de eerste kans voor Spijkenisse. Dwaite Duurham zag zijn schot geblokkeerd worden door Jelle Pollemans.

C7DD05BA-8BA2-4B7F-A3A1-FE84D77CABAA.jpeg

Een komisch moment vervolgens in de 38e minuut.  Een terugspeelbal werd door Ragip Ozrak half gemist, maar een doelpunt had dit niet tot vervolg. Vlak voor rust nog twee kansen voor Capelle. Robbert de Vos zag zijn schot geblokkeerd worden door Sirano Kartosonto, maar in de 45e minuut sloeg Capelle toch nog toe. De allereerste corner kwam in de zestien uiteindelijk terecht bij Jelle Pollemans, die van dichtbij de 1-0 op het scorebord zette.

382B1FC6-68F0-4F45-AB7B-96D65CA6F043.jpeg

074E8CF1-1743-47BB-AF2C-95D99231B948.jpeg

In de
tweede helft begon Spijkenisse heel voortvarend en kreeg in de 48e minuut de kans om de gelijkmaker te produceren. Topscorer Julian Gret schoot echter voorlangs. Capelle raakte de greep op het middenveld kwijt en probeerde met counters de voorsprong te vergroten. In de 57e minuut kwam er zo’n moment. Olaf van der Sande kwam alleen voor de keeper te staan, maar wist niet te scoren.

78C2375A-0D95-4E47-8208-36B011DA38E1.jpeg

Hetzelfde gebeurde in de
65e minuut met een grote kans voor Marlon Slabbekoorn, maar opnieuw redde Ragip Ozrak met zijn voeten. De laatste kans voor Capelle was er in de 66e minuut, toen Dennis van der Heijden hard inschoot, maar opnieuw redde de Spijkenissekeeper.

32DFBB32-61E0-4028-B84B-0AD462204D45.jpeg

Het laatste kwart van de wedstrijd was voor de bezoekers met de grootste kans in de 74e minuut voor Jawad Bellahsan, maar zijn inzet ging net over het doel. Capelle richtte het laatste deel van de wedstrijd op het houden van de nul en slaagde daar uitstekend in. Vooral Jelle Pollemans was evenals de laatste weken weer de uitblinker in de defensie samen met Marciano Pape. Voorde vierde keer achter elkaar werd de nul gehouden.

Ook nog een compliment aan trainer Roy Brinkman. Toen Capelle op een dood spoor zat, nam hij de leiding over met deze periodetitel als resultaat.

2DC8E13F-AE72-40BF-9F8A-D99214B285E8.jpeg

Volgende week de confrontatie met Smitshoek, dat in de titelstrijd een geduchte kandidaat is geworden. Het behalen van de periodetitel geeft het nodige vertrouwen om ook deze wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Scheidsrechter Eric van der Vaart gaf gele kaarten aan Olaf van der Sande en Dennis van der Heijden van Capelle en aan Dwaite Duurham van Spijkenisse.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Rutger de Bos, Lars Bosscha (60 Veron Knol), Robbert de Vos (68 Eric Jansen), Olaf van der Sande (68 Adaïr Vega Lopes), Marlon Slabbekoorn (84 Ryan Purvis), Dennis van der Heijden.

Spijkenisse: Ragip Ozrak, Xander Buitenhek, Sirano Kartosonto, Alessandro Frazoso, Julian Gret, Daan Bourgonje (71 Mark Schenk), Mika Weerts (60 Marvin van der Pluijm), Morris de Hoog (82 Kevin le Duc), Bradley Tuinfort ( 82 Giovanni Davidse), Jawad Bellahsan, DwaiteDuurham.