Capelle zet zegereeks voort tegen De Dijk

Schellingwouderdijk 220
1023NL
AMSTERDAM

Zo langzamerhand kan er toch wel gesproken worden van het Roy Brinkman effect. Hij staat nu vier wedstrijden als trainer voor de groep en dat leverde evenzovele overwinningen op.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd begon uitstekend voor Capelle. In de 4e minuut een dieptepass van Joshua Kassels op Dennis van der Heijden. Die leek de bal te ver voor zich uit te spelen, maar keeper Blairy Schermer was te laat en met de punt van de schoen verdween de bal in het doel 0-1.

BFDA887A-2888-4DED-94B6-B9CA76FB41BB.jpeg

In de 12e minuut de volgende kans voor Capelle. Er werd drie keer ingeschoten, maar alle keren werd de inzet geblokt. De eerste tegenstoot van De Dijk was er in de 24e minuut, toen Amir Riffi kon inschieten, maar Wesley Pollemans blokkeerde het schot.  Twee minuten later een prima voorzet van Joshua Kassels, maar Marlon Slabbekoorn kon er geen vervolg aan geven. In de 27e minuut mocht Bram van Eijk een vrije trap nemen, die net naast de verkeerde kant van de paal ging. In de 31e minuut brak op rechts Dimailey Darnley door. Zijn voorzet werd door Adam Akhayad ingeschoten. Volgens de scheidsrechter tegen de hand van Sander Fischer en een penalty was het gevolg. Amir Riffi wilde het vonnis vellen, maar Marc van Splunter stopte de strafschop.

DBE377CD-41F5-4218-9449-E1F2FDEC3D88.jpeg

8CFABF7A-2ABF-4DDA-A8C2-12837CDFA6C3.jpeg

In de volgende minuten nog diverse kansen voor Capelle. Jeffrey Rijsdijk schoot een vrije trap net over de kruising. Dennis van der Heijden probeerde met een hakbal te scoren. Lars Bosscha zag een hard schot net over gaan en tot slot werd een hard schot van Dennis van der Heijden door de keeper weggebokst. In de extra tijd kreeg De Dijk nog een kans. Amir Riffi schoot op links hard in, maar opnieuw behoedde Marc van Splunter Capelle voor de gelijkmaker.

B68BC4EA-D5F1-43B1-8ECC-8CE8DE85CF01.jpeg

De tweede helft begon weer goed voor Capelle. In de 54e minuut werd na een mooie aanval Sander Fischer vrij voor het doel gezet. Bij deze 100% kans kon hij de hoek uitkiezen, maar hij schoof de bal recht in handen van de keeper. Het wachten was op het vergroten van de voorsprong. De Dijk nog gevaarlijk in de eerste helft probeerde dat ook nog in de tweede helft, maar Capelle bleef het spel beheersen. In de 65e minuut kreeg Capelle een vrije trap op de rand van de zestien. Jeffrey Rijsdijk zette zich achter de bal en met een sublieme curve verdween de bal in de linkerbovenhoek 0-2.

294EE2A9-EC7B-4280-85E4-84F5A0F6A7D0.jpeg

Dat bracht rust en met de drie punten in het vooruitzicht. Definitief werd de overwinning in de 72e minuut. Een pass van Jeffrey Rijsdijk op Joshua Kassels werd door de laatste goed op dreef zijnde speler afgerond. De laatste kans was er nog voor Dennis van der Heijden, maar zijn vlammend schot werd tot corner verwerkt. Het eindsignaal werd opnieuw met gejuich ontvangen door zowel spelers als supporters.

Capelle heeft de weg
terug gevonden en kan met deze instelling weer meedoen om de bovenste plaatsen. Volgende week is Poortugaal de tegenstander. Een lastige tegenstander, maar het huidige vertrouwen moet dat weer drie punten opleveren.

FFF09657-176F-4CBD-ACB9-7CCC93BF318F.jpeg

Scheidsrechter Haico Michielsen gaf gele kaarten aan Sander Fischer en Rutger de Bos van Capelle en aan Soufian El Bousklati, Dihaily Darnley, Prince Owusu en Adam Akhayad van De Dijk.

4557C5A0-9B98-48EB-A13C-48F212B44489.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk (80 Jelle Pollemans), Rutger de Bos (73 Eric Jansen), Lars Bosscha (80 Desley Swinkels), Jeffrey Rijsdijk (73 Ryan Purvis), Dennis van der Heijden, Marlon Slabbekoorn (73 Olaf van der Sande), Joshua Kassels.