Capelle knokt zich naar een gelijkspel tegen Jodan Boys

Sportlaan 8
2806HC
GOUDA

Tegen de verhouding in kwam Jodan Boys na ruim een uur op een 2-0 voorsprong, maar in de laatste 10 minuten van de wedstrijd kwam Capelle toch nog op een 2-2 eindstand.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Jodan Boys begon heel voortvarend en kreeg in de eerste 10 minuten twee corners, die echter niets opleverden. Daarna nam Capelle het initiatief over en veroverde het meeste balbezit. De eerste kans was er voor Dennis van der Heijden, die net over de kruising schoot. De tweedekans was er in de 20e minuut voor Olaf van der Sande, die naast schoot. Twee minuten later werd Dennis van der Heijden gelanceerd, maar keeper Luuk Brand was net iets eerder bij de bal. In de 27e minuut een mooie actie van Dennis van der Heijden. Zijn voorzet kwam terecht bij Ryan Purvis, die opnieuw de keeper van Jodan Boys op zijn weg zag.

8DED694D-D98F-48C7-B864-2A359AEA2593.jpeg

De thuisclub kwam nauwelijks over de helft van Capelle, maar het balbezit van de bezoekers strandde veelal op de zestien. In de 45e minuut kreeg Capelle nog een vrije trap op 20 meter van het doel. Dennis van der Heijden nadrukkelijk aanwezig in de eerste helft schoot hard naast. Toch had hij in de extra tijd Capelle op voorsprong moeten schieten. Alleen voor de keeper schoot hij deze 100% kans toch nog over. De rust brak dan ook met een 0-0 stand aan.

1D542C74-812E-4774-B233-400B81D06E3E.jpeg

De tweede helft verliep totaal anders. Het begon al in de 55e minuut. Een verkeerde pass van Lars Bosscha zette spits Rick Wils alleen voor het doel, maar zijn inzet was te zacht. Toch opende hij in de 60e minuut na weer een fout in de achterhoede van Capelle de score met een eenvoudige intikker 1-0. Het werd twee minuten later nog erger voor Capelle, toen Luc Dielhof met een geweldig schot in de rechterbenedenhoek de stand naar 2-0 tilde.

8D52D762-B3F6-4F32-A0E8-A893F8D7F806.jpeg

Het had maar weinig gescheeld, of er had 3-0 op het scorebord gestaan, toen opnieuw Luc Dielhof een vlammend schot afvuurde, maar Marc van Splunter redde spectaculair. De ommekeer kwam er in de79e minuut. Capelle, dat tot dan toe in de tweede helft nog niet gevaarlijk was geweest, kreeg een vrije trap. Lars Bosscha krulde de bal in het strafschopgebied en uitblinker bij Jodan Boys Roald Heerkens kopte de bal in eigen doel 2-1.

D1488616-87C3-4A6B-803F-CEDC8142C80D.jpeg

Dat was het sein voor Capelle om op jacht te gaan naar de gelijkmaker. In de 80e minuut leverde Dennis van der Heijden een prachtige kopbal af, die buiten bereik van de keeper net naast de kruising verdween. Omdat Capelle vol ten aanval trok, kreeg Jodan Boys ook nog kansen. Vooral de kans van invaller Stefan de Horder leek doel te treffen, maar opnieuw was er een geweldige redding van Marc van Splunter. De gelijkmaker kwam er in de 89e minuut. Bij een aanval leek er hands gemaakt te worden, maar scheidsrechter Peter de Waard liet doorspelen. Uit de daaruit volgende scrimmage wist Sander Fischer met de punt van zijn schoen doel te treffen 2-2. In de extra tijd probeerden beide ploegen nog de drie punten binnen te slepen, maar het einde kwam met een terecht gelijkspel.

FC889407-2B4D-4D6C-932A-9C3FC97CC2C9.jpeg

Er waren gele kaarten voor
Mo Bellahcen en Adil Akainoui van Jodan Boys en voor Wesley Pollemans van Capelle.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Eric Jansen, Rutger de Bos (69 Jeffrey Rijsdijk), Ryan Purvis, Lars Bosscha, Olaf van der Sande (69 Marlon Slabbekoorn), Dennis van der Heijden, Joshua Kassels.

Jodan Boys: Luuk Brand, Joey Vergunst, Dirk Rietveld, Roald Heerkens, Yassire Hamdani, Kevin de Vries, Luc Dielhof, Mo Bellahcen (87 Michel Verkaik), Adil Akanioui (79 Milan Harteloh), Fatima Massauoi (69 Stefan de Horder), Rick Wils.