Eenvoudige zege Capelle tegen De Dijk

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Het werd een gemakkelijke middag voor Capelle tegen degradant De Dijk. Geen enkele keer kwam de thuisclub in moeilijkheden. Uiteindelijk stond er 6-0 op het scorebord. Helaas won Kloetinge ook en met vijf punten achterstand met nog twee wedstrijden is de nacompetitie de mogelijkheid om alsnog te promoveren.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het eerste doelpunt viel al snel. In de 6e minuut haalde Brian Groothuesheidkamp Joshua Kassels onderuit in het strafschopgebied. De toegekende penalty werd door Dennis van der Heijden bekwaam verzilverd 1-0. Twee minuten later kreeg De Dijk een vrije trap op een meter of twintig van het doel. Obed Kwofie schoot hard in, maar Marc van Splunter stopte de inzet. Daarna nam Capelle het heft in handen en kreeg diverse kansen. In de 18e minuut een schot van Dennis van der Heijden, dat door keeper Clé Vos de Mooij gekeerd werd.

6A062F1E-BF1D-4D2C-8C05-935AA945C6AE.jpeg

8055DD1E-356F-4F68-B38B-D8FB64B7FC3A.jpeg

In de 32
eminuut ging een schot van Eric Jansen naast en in de 37e minuut hetzelfde scenario bij een schot van Joshua Kassels. Twee minuten later kwam Dennis van der Heijden vrij op de rechterflank. Zijn voorzet belandde bij Eric Jansen, die met een schuiver de 2-0 aantekende. Meteen daarna nog een mogelijkheid voor De Dijk, maar het schot van Obed Kwofie werd een gemakkelijke prooi voor Marc van Splunter.

D80CD6E2-43AB-400F-94B0-7FDD744F6F6C.jpeg

Het was het laatste wapenfeit van De Dijk in deze wedstrijd. Joshua Kassels was in de 41e minuut weer op schot, maar via de keeper leverde dat slechts een corner op. Uit die corner werd de bal hard ingeschoten. Een verdediger maakte hands en de bal ging opnieuw op de stip. Dennis van der Heijden benutte ook deze kans en de 3-0 was een feit. Met deze stand ging ook de rust in.

F50A23C2-9145-4FC3-AFAC-49636DC329AC.jpeg

53EEEE29-530B-4BFE-9A03-57F027FDE493.jpeg

Na de rust duurde het tot de 55e minuut voordat er iets te melden viel, maar dat was ook meteen het verhogen van de score voor Capelle. Eric Jansen nam een corner en good old Sander Fischer kopte de 4-0 tegen de touwen.

E178292B-3C05-4F5C-B5BF-51DB8FAE97BE.jpeg

Drie minuten later weer een kans voor de na de rust ingevallen Marlon Slabbekoorn, maar zijn schot ging over het doel. In de 63e minuut kwam Adaïr Vega Lopes in het veld en die wissel zou plezierige gevolgen hebben voor Capelle. In de 77e minuut rondde hij een voorzet van Marciano Pape af 5-0 en in de 80eminuut deed hij hetzelfde na een voorzet van Bram van Eijk 6-0. Er was nog één mogelijkheid voor Capelle om een zevenklapper te behalen, maar de kopbal van de ingevallen D’Angelo Havertong kwam in de handen van keeper Clé Vos deMooij terecht.

Nog twee wedstrijden in de reguliere competitie tegen Poortugaal en ARC. Wedstrijden om de huidige vorm te behouden met het oog op de nacompetitie. De laatste twee thuiswedstrijden werden met 5-0 en 6-0 gewonnen. Dat moet het nodige vertrouwen geven.

De uitstekend leidende scheidsrechter Eric van der Vaart gaf gele kaarten aan Brian Groothuesheidkamp, Hjalmar Oomens en Nydel Forgweh allen van De Dijk.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer (63 Veron Knol), Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis, Lars Bosscha (62 Rutger de Bos), Eric Jansen (75 D’Angelo Havertong), Abdelilah El Ghazi (63 Adaïr Vega Lopes), Dennis van der Heijden (46 Marlon Slabbekoorn), Joshua Kassels.