Pijnlijke nederlaag Capelle tegen Kloetinge

Noordeinde 5
4481BJ
KLOETINGE

De verwachtingen waren hooggespannen, maar de realiteit bleek anders te zijn. In plaats van de achterstand terug te brengen tot drie punten werd door de nederlaag de afstand negen punten. Bovendien werd ook de koppositie in de tweede periode verloren aan Kloetinge.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Capelle startte de wedstrijd goed en had door veel balbezit een duidelijk overwicht. In de 9eminuut loste Dennis van der Heijden het eerste schot in de wedstrijd, maar de bal ging naast het doel. Verder waren er tot de zestien goed combinaties, maar de eindpass ontbrak.

7013A5C0-F8B6-45A8-8B13-1F70A0789C44.jpeg

37C189DB-4DB5-4AF2-B04A-DFC7B31503A5.jpeg

8F5E04CB-68DF-4391-8020-1897577C4E85.jpeg

4F1D9C3C-09C0-4D49-8468-F761D210906A.jpeg

In de 25
eminuut passte de ingevallen Nizar Mekkaoui de bal in de zestien. Lars Bosscha gleed uit en Jefry Dijkstra kon uithalen. Marc van Splunter stopte het schot, maar in de rebound haalde aanvoerder Reguillo Vanderpitte vernietigend uit  1-0. Capelle deed in de 29e minuut iets terug, maar een schot van Bram van Eijk werd eenvoudig gestopt door keeper Mitchell Braafhart. In de 31e minuut de volgende domper voor Capelle. Ruben de Jager werd in het strafschopgebied neergelegd door Dennis van der Heijden en een strafschop was het resultaat. Ruben de Jager voltrok het vonnis zelf  2-0. Capelle was duidelijk aangeslagen en was het overwicht kwijt. Het werd nog erger in de 42e minuut. Na een corner ontstond er een scrimmage, die uiteindelijk leidde tot een schot van dichtbij van Valentijn van Keulen, die de 3-0 op het scorebord zette. De rust moet voor Capelle en de veeltalig aanwezige supporters als een ontluistering gevoeld hebben.

51B1ED6A-9B76-43D1-B1AC-A52772F85D32.jpeg

De tweede helft
konden beide ploegen tot de 63e minuut geen potten breken. Capelle probeerde wel aan te vallen, maar kwamen nauwelijks gevaarlijk in de zestien van Kloetinge. De thuisclub leunde op de 3-0 voorsprong en loerde op de counter. In de 63e minuut leverde dat weer een doelpunt op. Een afstandsschot van Jefry Dijkstra verdween via doelman Marc in het doel 4-0. Capelle had nog twee momenten, dat het tot scoren had kunnen komen. In de 75e minuut een kans voor Adaïr Vega Lopes, die door Mitchell Braafhart werd gepareerd en in de rebound schoot Joshua Kassels nog hard in, maar dat leverde ook geen doelpunt op. Ook de ingevallen Eric Jansen zag nog een schot geblokkeerd worden, maar daar bleef het bij. De allerlaatste kans in de wedstrijd was nog voor Kloetinge, toen Nizar Mekkauoi vrijstaand voorlangs schoot. Precies na 90 minuten werd er voor het einde gefloten. Een teleurstellend resultaat voor Capelle na de goede reeks voor de winterstop.

D351C044-9A25-463E-8DDE-29563F02B0AC.jpeg

Er komen nu twee thuiswedstrijden tegen WNC en Feyenoord, waarin zeker zes punten gehaald moeten worden. Capelle zal echter aan moeten treden zonder Sander Fischer en Rutger de Bos, die beiden de vijfde gele kaart kregen.

De prima leidende scheidsrechter Steven van der Vrande

Gaf gele kaarten aan Marciano Pape, Sander Fischer, Rutger de Bos en Joshua Kassels van Capelle en aan Jop Dekker, Jesse van der Linden en Kyle Doesburg van Kloetinge.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans (66 Jelle Pollemans), Bram van Eijk, Rutger de Bos (73 Robbert de Vos), Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (73 Ryan Purvis), Dennis van der Heijden (79 Eric Jansen), Marlon Slabbekoorn (66 Adaïr Vega Lopes), Joshua Kassels.