Capelle op de weg terug na overwinning op Nieuwenhoorn

Nieuwenhoorn

Roeland de Bruijne
Kayo Renwarin
Melvin Winterberg
Dimitri Gomes Almeida
Christiaan Dabaghian
Gregory Paula
G. Naarden
Frank de Regt
Lars van Orselen

4e Divisie A

12 november 2022 14:30

T.J. Groenendijk

Sportpark Nieuwenhoorn
Rijksstraatweg 270
3223KE
HELLEVOETSLUIS

Capelle boekte na de trainerswissel de tweede achtereenvolgende zege al werd die zege pas in de extra tijd zeker gesteld.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De eerste minuten waren voor de thuisclub met in de 7e minuut de eerste kans. De kopbal van Christiaan Dabaghian ging over het doel. Daarna nam Capelle het initiatief over en dat resulteerde in een aantal kansen. In de 13e schoot Dennis van der Heijden te hoog en in de 16een 18e minuut twee kansen voor Ryan Purvis. De eerste werd door keeper Mike van de Wijngaart gestopt en de tweede veel grotere kans was een lob over de keeper heen, maar ook over de lat. Capelle zette Nieuwenhoorn daarna nog meer onder druk en dat had resultaat.  In de 25e minuut gooide Dennis van der Heijden de bal ver in en Joshua Kassels schampte de bal met zijn hoofd over de keeper in het doel 0-1.

F63A12E0-B637-4519-951F-E7EC872EA484.jpeg

Drie minuten later was het opnieuw raak.
Een dieptepass van Joshua Kassels bereikte Olaf van der Sande op volle snelheid en op de hem bekende wijze liet hij de keeper kansloos 0-2.

AD7C56B4-48CA-450C-AFE1-5FBAFCF92349.jpeg

Daarna kwam Nieuwenhoorn wat beter in de wedstrijd en moest Marc van Splunter handelend optreden bij schoten van onder andere Melvin Winterberg, maar eens te meer bleek hij een voortreffelijke sluitpost. Het slot van de eerste helft was weer voor Capelle. Een afgemeten voorzet van Dennis van der Heijden werd door de hele voorhoede gemist en in de 41e minuut een uitstekende actie van Bram van Eijk, die echter geen doel trof.

BFED6628-1B74-437A-98FB-FE715BEB3028.jpeg

Na de rust startte Capelle weer furieus en Olaf van der Sande kreeg in de 47e minuut de kans om de voorsprong te vergroten. Hij omspeelde keeper Mike van de Wijngaart en had een leeg doel voor zich, maar door te aarzelen wierp de Nieuwenhoorn keeper zich op de bal. In de daaropvolgende minuten nog kansen voor Jeffrey Rijsdijk en Bram van Eijk, maar de stand bleef ongewijzigd. Nieuwenhoorn kreeg daarna in de 54e minut een grote kans, toen Christiaan Dabaghian in oog en oog kwam te staan tegenover Marc van Splunter, die de inzet keerde. Toch was diezelfde speler in de 61e minuut succesvol, toen hij de bal in de linkerbenedenhoek schoot 1-2. Nieuwenhoorn zette daarna extra aan en Capelle werd op eigen helft teruggedrongen.

F7116C5D-2717-4614-9AEA-2413E8C6B375.jpeg

46AEC2F1-11D9-4A52-8319-1B5E4CFC5EF7.jpeg

In de 70
e minuut schoot Lukas Hamann vrijstaand over. Toch had één minuut later Capelle weer kunnen scoren. Voor de derde keer kreeg Ryan Purvis de kans daartoe, maar ook nu miste hij deze 100% kans. Vervolgens was het weer de beurt aan de thuisclub. Frank de Regt en de ingevallen Dimitri Gomes Almeida konden ook het doel niet vinden. Trainer Roy Brinkman versterkte daarna de defensie met Eric Jansen en Jelle Pollemans en ging op de counter spelen. Dat had succes in de tweede minuut van de extra tijd. De ook ingevallen Marlon Slabbekoorn werd op rechts vrij aangespeeld en met een subtiel tikje zette hij de 1-3 op het scorebord.

CA8F577D-A4E6-40C9-93DD-0660681637CA.jpeg

Het had nog mooier kunnen worden, toen even later Lars Bosscha
een vlammend schot afleverde, dat spectaculair door Mike van de Wijngaartover de lat werd getikt.

Uiteindelijk was de overwinning verdiend en werd mede door grote inzet en beleving behaald. Volgende week de wedstrijd tegen topploeg Odin’59 en met dezelfde inzet behoort een overwinning zeker tot de mogelijkheden.

Scheidsrechter Thomas Groenendijk, die zijn debuut maakte in de 4e divisie floot een prima wedstrijd en hield de kaarten op zak.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis (82 Eric Jansen), Lars Bosscha, Jeffrey Rijsdijk (71 Rutger de Bos), Olaf van der Sande (71 Marlon Slabbekoorn), Dennis van der Heijden (88 Jelle Pollemans), Joshua Kassels.

Nieuwenhoorn:  Mike van de Wijngaart, Mike van de Ruit, Frank Molendijk, Frank de Regt (80 Lars van Orselen), Gregory Paula (76 Derk Naarden), Melvin Winterberg (46 Dimitri Gomes Almeida), Christiaan Dabaghian, Roeland de Bruijne (46 Kayo Renwarin), Luke Corver, Lukas Hamann, Delano à Cohen.