Moeizame overwinning Capelle tegen Achilles Veen

P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Na een gelijke stand bij de rust kwam Achilles Veen na 50 minuten met tien man te staan. Daarna scoorde Capelle de winnende treffer, maar kwam in de extra tijd nog goed weg.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Het begin van de wedstrijd was succesvol voor Capelle, want in de 4e minuut kwam het al op voorsprong. Dennis van der Heijden zette de bal voor, maar toen niemand de bal aanraakte, verdween de bal naast de paal in het doel 1-0.

651B4A00-A0A8-4623-BA66-C79578C5F4C4.jpeg

Het was trouwens het eerst doelpunt voor hem in de competitie.
Twee minuten later zette van der Heijden De bal voor, maar Olaf van der Sande kon net niet tot scoren komen. Achilles Veen, dat daarna een gelijkwaardige tegenstander was, kreeg ook twee kansen. Eerst redde doelman Marc van Splunter een inzet van Niek Wilborts en daarna kreeg Thomas de Man een kans, maar toen hij wilde schieten, gleed hij uit. In de 14e minuut loste Dennis van der Heijden weer een schot, maar nu stond keeper Rick van der Leest op de goede plek. Vier minuten later een mooie aanval via Ryan Purvis en Olaf van der Sande, die Joshua Kassels een grote kans bood, maar de bal verdween naast het doel. In de 19e minuut werd een diepe bal doorgekopt door Jari Koenraat. De bal verdween via de binnenkant van de paal in het doel 1-1.

78CC441E-6329-4870-9924-51F8FB1C915B.jpeg

De laatste kansen in de eerste helft waren voor Capelle. In de 35e minuut kregen Ryan Purvis en Olaf van der Sande in één aanval kansen, maar beide keren werd hun schot geblokt. De laatste kans was er weer voor Olaf van der Sande na een voorzet van Ryan Purvis, maar de kopbal ging over en naast het doel.

31F06674-8233-4C00-B87B-DC86133E5EFE.jpeg

3550D30B-E227-4B5F-986C-8F69353390B1.jpeg

Meteen na de rust kwam Joshua Kassels alleen voor het doel, maar  Rick van der Leest voorkwam een doelpunt. In de 49e minuut  moest Achilles Veen met tien man verder. Jeroen Sterrenburg ontving terecht zijn tweede gele kaart en moest het veld verlaten.

3F01B3CD-4EA4-4444-9F21-A4E02DDB0CF4.jpeg

Capelle rook bloed en ging volop in de aanval. In vier minuten tijd kreeg Dennis van der Heijden drie kansen. De eerste werd geblokt door de keeper, de tweede kopte hij over, maar de derde verdween in de 56e minuut na een mooie dieptepass van Sander Fischer in de linkerbenedenhoek 2-1. Het had het sein voor Capelle moeten zijn om de score uit te bouwen. De numerieke meerderheid leverde echter niet het gewenste resultaat op. In de 67e minuut nog een kans voor Ryan Purvis, maar Achilles Veen kreeg daarna twee grote kansen. In de 77eminuut schoot op rechts Jari Koenraat hoog over en in de 84e minuut zag invaller Melle Mandemakers zijn schot gekeerd worden door Marc van Splunter. In de laatste twee minuten van de officiële speeltijd twee kansen voor invaller Marlon Slabbekoorn, maar ook hij kon de overwinning nog niet veilig stellen. In de extra tijd verspeelde Capelle bijna nog de driepunten. Tot twee keer toe was Achilles dichtbij de gelijkmaker.  Beide keren had invaller Ousmane Traore die gelijkmaker op zijn schoenen. De eerste kans ging net voorlangs en bij de tweede kans was Marc van Splunter de reddende engel. Een gelijkspel was misschien ook wel terecht geweest, maar Capelle was natuurlijk heel blij, dat de drie punten veroverd werden.

035E2CE8-ED15-4FE3-8330-5BB1CE3A10DA.jpeg

De uitstekend leidende scheidsrechter John Kraak gaf een gele kaart aan Joshua Kassels van Capelle en een rode kaart (2x geel) aan Jeroen Sterrenburg van Achilles Veen.

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Wesley Pollemans, Eric Jansen(80 Jelle Pollemans), Rutger de Bos (68 Jeffrey Rijsdijk), Lars Bosscha, Ryan Purvis (80 Floris de Blok), Olaf van der Sande, Dennis van der Heijden, Joshua Kassels (59 Marlon Slabbekoorn).

721D43B5-ABDB-4842-B150-C3E5C89C9DA8.jpeg