Capelle bereikt finaleronde voor promotie naar derde divisie

AZSV

Chris Verheul
Niek te Veluwe
Ferran Mombarg
Sebastian Navis
Nick van Breugel
Max Rensink
Sebastian Navis
Koen Maatkamp
Bram Rensing
Tren Wille
Niek te Veluwe
Thijmen ten Kolste

3e divisie/4e divisie 1e ronde

3 juni 2023 14:30

M. Krop

Sportpark 't Slot
P C Boutenssingel 1
2902BG
CAPELLE AAN DEN IJSSEL

Door met ruime cijfers te winnen van AZSV moet Capelle komende week de confrontatie aangaan met Genemuiden. Dinsdag is de uitwedstrijd en zaterdag kan op eigen veld de promotie waar gemaakt worden. De 4-1 overwinning van vandaag is natuurlijk goed voor het vertrouwen.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

De wedstrijd was nog maar 20 seconden oud, toen een verdediger van AZSV te kort terugspeelde op doelman Jasper te Kolste. Dennis van der Heijden was er als de kippen bij om de bal in het doel te tikken 1-0.

DSC_3845_Original.jpeg

De eerste tien minuten beheerste Capelle het spel en in de 5eminuut zette Bram van Eijk de bal voor en Ryan Purvis kopte over het doel. Drie minuten later was het Ryan Purvis die voorzette en met een geweldige beweging scoorde Dennis van der Heijden zijn en Capels tweede doelpunt 2-0.

DSC_3908_Original.jpeg

AZSV was in de 11e minuut dichtbij een tegentreffer, maar spits Rik van de Eerden miste de voorzet. In de 20e minuut was Dennis van der Heijden dichtbij een hattrick. Ryan Purvis gaf hem een steekbal, maar de keeper van AZSV wist de inzet te keren. Daarna vlakte de heerschappij van Capelle wat af en dat leidde in de 25e minuut tot een tegentreffer. Slordigheid lag daaraan ten grondslag en Chris Verheul kon ongehinderd inschieten 2-1. Diezelfde speler kwam in de 29e minuut opnieuw opnieuw gevaarlijk opzetten, maar zijn schot werd nu geblokt.

DSC_3880_Original.jpeg

AZSV drong Capelle weliswaar terug, maar uitgespeelde kansen kwamen er voor de rust niet meer voor de bezoekers. Daarentegen werd Capelle op de valreep van de rust nog twee keer gevaarlijk. Ryan Purvis en Marlon Slabbekoorn zagen hun schoten echter gestopt worden door keeper Jasper te Kolste.

DSC_4389_Original.jpeg

Na de rust was de eerste kans voor Joshua Kassels. Gelijk na de aftrap kon hij op rechts uitbreken, maar zijn schot ging voorlangs. De ploegen konden beide geen overwicht op de grasmat leggen en kansen ontstonden er sporadisch. In de 58e minuut keerde Marc van Splunter een schot van Nick van Breugel. In de70e minuut schoot Ryan Purvis over en in de 76e minuut kon keeper Jasper te Kolste na een scrimmage de bal nog net tot corner tikken. Trainer Roy Brinkman wisselde vijf spelers in de tweede helft en twee daarvan waren uiteindelijk succesvol. In de 84e minuut benutte Adaïr Vega Lopes een voorzet van Rutger de Bos 3-1 en in de eerste minuut van de extra tijd rondde D’Angelo Havertong een pass van Adaïr Vega Lopes af 4-1.

DSC_4457_Original.jpeg

DSC_4535_Original.jpeg

Daartussendoor toch nog een kans voor AZSV, maar Marc van Splunter sloeg de inzet van Koen Maatkamp tot corner. Toen het eindsignaal klonk, werd Capelle luid toegejuicht door de in grote getale opgekomen aanhang.

Er volgen nu nog twee wedstrijden tegen Genemuiden, een oude bekende tegenstander. Vorig seizoen begon Capelle goed en eindigde slecht. Dit jaar is het scenario andersom en promotie zou een welkome afsluiting van het seizoen zijn.

De prima leidende scheidsrechter Mitchel Krop gaf gele kaarten aan Niek te Veluwe van AZSV en aan Joshua Kassels van Capelle. Voor Joshua Kassels was het zijn tweede in deze nacompetitie waardoor hij de eerste wedstrijd tegen Genemuiden moet missen.

DSC_4205_Original.jpeg

Capelle: Marc van Splunter, Marciano Pape, Sander Fischer, Jelle Pollemans, Bram van Eijk, Ryan Purvis, Lars Bosscha (81 Veron Knol), Jeffrey Rijsdijk (62 Eric Jansen), Joshua Kassels(74 Adaïr Vega Lopes), Dennis van der Heijden (81 D’Angelo Havertong), Marlon Slabbekoorn (81 Rutger de Bos ).