Capelle zet goede reeks voort tegen VVOG

VVOG 1

Jeffrey Arends
Oussama Labari
Mustafa Kalkan
Jeffrey Snijders
Wesley de Klein
Wesley de Klein
Tim Vincken (schot)
Jeffrey Arends
Kevin van der Vlag

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

25 februari 2017 14:30

Prooi, C.

De 1-0 overwinning was slechts een schamele afspiegeling van de mogelijkheden een hoge score te verwezenlijken. Vooral uitblinker keeper Frans Koornberg was een nauwelijks te kloppen hindernis.

Het was vanaf het begin duidelijk, wie de lakens in deze wedstrijd zou uitdelen. In de 3e minuut de eerste kans voor Capelle. Olaf van der Sande stuitte op Koorenberg, die misschien wel de beste wedstrijd uit zijn carrière speelde. Ook Tim Vincken kreeg in de aanvangsminuten twee kansen om de score te openen, maar een kopbal van dichtbij werd gestopt en de tweede poging werd door een verdediger tot corner verwerkt. VVOG kreeg daarna één kans via Wilko Braam, maar de inzet werd voor de lijn op tijd gekeerd. Het was in de eerste helft de enige mogelijkheid van de bezoekers. Capelle daarentegen bleef het doel bestoken van VVOG. Sandin Avdic zag een hard schot net naast de paal verdwijnen en toen hij na een corner van Burak Dogan bij de tweede paal opdook, kon hij net niet de bal in het doel tikken. Vlak voor de rust mocht Dogan net buiten de zestien nog een vrije trap nemen, die via het hoofd van een verdediger slechts een corner opleverde.

Na de rust kreeg Capelle binnen tien minuten zes grote kansen om de score te openen, maar keeper Koornweg verrichte de meest onmogelijke reddingen. In de 49e minuut was Olaf van der Sande de eerste, die op hem stuitte. In de 51e minuut schoof van der Sande de bal voor de voeten van Carlo de Reuver, die op een meter afstand de bal tegen de keeper aanschoot. De rebound werd door Vincken weer tegen de doelman aangeschoten. In de 52e minuut zag Kai Fens van dichtbij zijn kopbal gekeerd worden en in de 53e minuut ging Bram de Bruin na een solo alleen op het doel af. Koornberg redde opnieuw op spectaculaire wijze. In de 54e minuut schoot Dogan hard op het doel, waarbij de bal tegen de hand van Jan Jurriën Hop leek te komen, maar scheidsrechter Colin Prooi vond, dat de bal in zijn gezicht kwam. In de 56e minuut was het van der Sande, die twee keer van dichtbij kon uithalen, maar keeper Koornberg was niet te verwurmen. Daarna kreeg Capelle, dat VVOG op eigen helft bleef terugdringen nog mogelijkheden via de Reuver en Fens, maar de nul stond nog steeds op het scorebord. De enige kans voor VVOG was er in de 71e minuut, toen Pernelly Biya alleen voor Bradly van der Meer opdook, maar de betrouwbare sluitpost verwerkte de bal tot corner. In de 75e minuut maakte de drie minuten eerder ingevallen Wesley de Klein een zware overtreding op Kai Fens, die terecht met een rode kaart werd bestraft. Capelle ging nog vastberadener af op een doelpunt. Na een corner in de 78e minuut had dat eindelijk succes. Tim Vincken voltrok het vonnis en zette Capelle op een dik verdiende 1-0 voorsprong. In de resterende speeltijd probeerde VVOG nog wel wat terug te doen, maar Capelle hield stand en schreef drie kostbare punten op het conto bij.

Vijf wedstrijden is Capelle nu ongeslagen en daarin werden 11 punten gehaald. Als komende week op dinsdag uit tegen DVS’33 en komende zaterdag thuis tegen Rijnvogels deze reeks kan worden voortgezet, behoort voorlopig de negatieve trend tot het verleden.

Scheidsrechter Prooi gaf gele kaarten aan de Bos en de Bruin van Capelle en aan Arends van VVOG. Er was een rode kaart voor de Klein van VVOG.

Capelle: Van der Meer, de Bos, Fens, Rothman, Letterie, Dogan (61 Kleijn), Avdic, de Bruin, van der Sande (90+3 Kousemaker), Vincken (86 van der Steen), de Reuver.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Fred van Erkel

Carlo de Reuver schiet op doel

De bevrijdende 1-0 is een een feit!

Maker van het doelpunt Tim Vincken, Kai Fens viert zijn feestje.