Dramatische nederlaag Capelle

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

15 april 2017 14:30

Puts, K.

Na 88 minuten leidde Capelle nog met 1-0, maar amper twee minuten later stond er 1-2 op het scorebord en ging Jong Almere City er met de drie punten vandoor.

Het begon allemaal veelbelovend voor Capelle, want in de 2e minuut brak Bram de Bruin door op de linkerflank en zijn voorzet werd door Olaf van der Sande eenvoudig in een doelpunt omgezet 1-0. Daarna was de wedstrijd lang in evenwicht met weinig uitgespeelde kansen. Meest opmerkelijke feit was de blessure van verzorger Ben Pot, die in de 20e minuut het veld oprende en duidelijk getroffen werd door een zweepslag. In de 27e minuut was Almere City dichtbij de gelijkmaker. Een prachtige actie van Silvester van der Water belandde bij Jasper Waalkens. Zijn schot ging via keeper Bradly van der Meer en de paal niet in het doel. De bezoekers bleven dreigend en van der Water had nog twee keer de kans om te scoren. Ook Capelle kreeg zijn kansen. In de 34e minuut schoot van der Sande hard op het doel, waarbij keeper Mike Grim (zoon van de bondscoach, die als toeschouwer aanwezig was) de bal keerde, maar in de rebound was er geen speler van Capelle in de buurt. In de 44e minuut kopte Kai Fens uit een corner de bal richting het doel, maar de bal werd van de lijn gehaald. In de blessuretijd kreeg Capelle de grootste kans de voorsprong te vergroten. Een actie van de Bruin zette Tim Vincken vrij voor het doel, maar hij aarzelde te lang met zijn schot, dat daardoor geblokkeerd werd. Na de rust ging Almere City op jacht naar de gelijkmaker en kreeg via Tom Noordhoff en Achille Vaarnold twee goede kansen, maar Capelle hield stand. Wel ging de thuisploeg steeds verder naar achteren spelen, waardoor er aanvallend weinig meer te bewonderen viel. Toch was Capelle twee keer dichtbij een tweede doelpunt. In de 70e minuut mocht Gertjan Rothman een vrije trap nemen op zo’n 25 meter. Zijn schot belandde tegen de kruising. Eén minuut later weer een vrije trap van Rothman, die door Grim nog net tot corner verwerkt kon worden. Almere City was daarna weer dichtbij de gelijkmaker via Danny van Haaren en van der Water, maar de score bleef ongewijzigd. De druk bleef groot en alleen Van der Sande kon nog enig gevaar scheppen. Toch ging het uiteindelijk mis voor Capelle. In de 89e minuut namen de bezoekers een corner, die niet scherp verdedigd werd, waardoor Faris Hammouti de gelijkmaker kon aantekenen 1-1. Almere City rook, dat er nog meer voor hen in het vat zat en toen de Bruin in de 90e minuut een overtreding maakte op de rand van de zestien hielden de aanhangers van Capelle hun hart vast. Dat bleek terecht, want Abdel Metalsi schoof de bal in de benedenhoek tegen de touwen 1-2. In de resterende tijd werd een corner door de mee naar voren gekomen keeper Van der Meer nog naast gekopt en schoot De Bruin de bal nog over het doel, maar na het laatste fluitsignaal was de teleurstelling immens. Net als tegen Quick Boys werd in de laatste minuten een overwinning uit handen gegeven. Capelle is nog steeds niet veilig door deze nederlaag en moet volgende week in de thuiswedstrijd tegen Stedeco de drie punten in huis zien te houden om wat geruster het slot van de competitie in te gaan. Scheidsrechter Kevin Puts, die een uitstekende wedstrijd floot gaf gele kaarten aan Hammouti en Van Haaren van Jong Almere City.

Capelle: Bradley van der Meer, Frank Karreman (90. Quincy Oosteroom), Kai Fens, Olaf van der Sande, Gertjan Rothman, Tim Vincken, Joey Klein, Sandin Avdic, Bram de Bruin, Jami Jaliens.