Capelle wint cruciaal duel tegen DVS'33

Mannen zaterdag, 1, 3e divisie A

28 februari 2017 20:00

Winter, F.R. de

In  een boeiende wedstrijd zette Capelle zijn goede reeks voort en blijft in 2017 zijn ongeslagen positie behouden.

De wedstrijd werd vanaf het begin in een hoog tempo gespeeld en de thuisclub zette onmiddellijk druk op Capelle. Bij de eerste beste tegenstoot van Capelle in de 9e minuut was het meteen raak. Burak Dogan omspeelde twee tegenstanders en schoof de bal in de voeten van Olaf van der Sande. De in een uitstekende vorm verkerende spits liet met een diagonaal schot keeper Daan Huiskamp kansloos 0-1. Daarna voerde DVS’33 de druk op en met prachtige combinaties creëerde het een tweetal grote kansen. Zowel Maurice de Ruiter als Frank Huis faalden echter in de afronding. In de 22e minuut kwam er weer een counter van Capelle, waarbij van der Sande de bal voortrok en Carlo de Reuver een teenlengte tekort kwam om de voorzet in een doelpunt om te zetten. De thuisclub bleef de bovenliggende partij en bracht steeds een aanvaller in schietpositie, maar tot geluk van Capelle verdwenen de meeste schoten naast het doel of werden geblokkeerd. In de 37e minuut schoot Hayri Pinarci hard op het doel en Bradly van der Meer liet de bal bijna door zijn handen glippen, maar kon de bal met een snelle reactie nog net voor de doellijn weer vastgrijpen. Na nog een misser van de Ruiter ging Capelle met de kleine voorsprong de rust in.

Na de rust veranderde het spelbeeld nauwelijks. Capelle trok zich terug op eigen helft en wachtte op een mogelijke counter. Ondanks het overwicht van DVS’33 ontstonden er weinig kansen voor de thuisclub en hield de verdediging van Capelle zich goed staande. In de 64e minuut kwam die counter en de Reuver kwam op links in een moeilijke schietpositie. De bal ging richting de tweede paal en keeper Huiskamp dacht, dat de bal naast zou rollen. Tot verbazing van velen kwam de bal echter tegen de binnenkant van de paal en via de keeper uiteindelijk net achter de doellijn. Scheidsrechter Frank de Winter aarzelde geen moment en wees naar de middenstip 0-2. Diezelfde scheidsrechter toonde in de 71e minuut de rode kaart aan Bram de Bruin. Omdat de Reuver geblesseerd op het veld lag en Capelle wilde wisselen schoot Capelle de bal uit. DVS’33 gooide snel in naar een eigen speler en dat zette kwaad bloed bij de Bruin, die vervolgens hard op zijn tegenstander inging. Dit was het sein voor de thuisclub er nog een schepje bovenop te doen en dat resulteerde in de 82e minuut tot een doelpunt 1-2. Benjamin Roemeon was de schutter en dat gaf hoop op een gelijkmaker. Zover kwam het uiteindelijk niet, want de verdediging van Capelle hield opnieuw stand met een redding van van der Meer op een schot van Kay Velda en een schot van Denis Sahbaz, dat net over het doel ging. Capelle kreeg zelfs nog een hele grote kans, toen Tim Vincken in de 87e minuut alleen op de keeper afging, maar de bal tegen hem aanschoot. Zelfs de 6 minuten extra tijd brachten geen verandering meer in de score en het laatste fluitsignaal werd dan ook met luid gejuich ontvangen.

De laatste nederlaag van Capelle werd geleden op 10 december vorig jaar en uit de laatste 6 wedstrijden werden er 14 punten gehaald. Bij een overwinning aanstaande zaterdag op FC Rijnvogels komt zelfs het linker rijtje in zicht.
Er waren gele kaarten voor de Bos van Capelle en voor Velda en Sahbaz van DVS’33. Een rode kaart was er voor de Bruin van Capelle.

Capelle: van der Meer, de Bos, Fens, Rothman, Letterie, Dogan (59 Kousemaker), Avdic, de Bruin, van der Sande (88 Karreman), de Reuver (75 van der Steen), Vincken.

Verslag Hans Stofkooper