Capelle verslaat Nootdorp in slotfase

Hoofdklasse A

4 mei 2019 14:30

T. Hardeman

Capelle doet goede zaken voor lijfsbehoud door Nootdorp uiteindelijk op de knieën te krijgen. De winnende doelpunten vielen in de 89e en 96e minuut.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen

Al in de 2e minuut was Capelle gevaarlijk. Een uitstekende voorzet van de van een blessure herstelde Philippe den Hartog werd net gemist door Kevin van la Parra.

Nootdorp kreeg in de 7
e minuut een vrije trap, die door Mike Hollenberg te zacht werd ingeschoten. In de 9e minuut kreeg Rutger de Bos op eigen helft de bal. Hij kon ongehinderd oprukken en schoot van een meter of 25 de bal laag in de benedenhoek en zette Capelle op een 1-0 voorsprong.

Twee minuten later ging keeper
Bradly van der Meer bijna in de fout, toen hij tegen Rob Rutten aanschoot, maar de bal ging naast het Capelle doel. In de 24e minuut leek Capelle te scoren. Een voorzet van Bram van Eijk werd schitterend ingekopt door Luuk Kraaijeveld, maar keeper Yannick Augustinus tikte de bal nog net over de lat. In de 35e minuut kwam Nootdorp met 10 man te staan. Ryan Lugtigheid kwam met gestrekt been hard in op de knie van Omar Gomez Shee. Scheidsrechter Thomas Hardeman was onverbiddelijk en toonde gelijk de rode kaart. Onverwachts kwam Nootdorp toch op gelijke hoogte. Na een terugspeelbal trachtte Bradly van der Meer spits Dominique Aries te omspelen. Hij verloor de bal en torpedeerde daarna de aanvaller. De toegekende strafschop werd door Mike Hollenberg feilloos benut en de 1-1 verscheen op het scorebord. Met deze stand brak de rust aan.

Na de rust nam Capelle het initiatief en dat leidde in de 53e minuut tot een nieuwe voorsprong. Een mooie aanval eindigde op links bij Kevin van la Parra, die beheerst de 2-1 aantekenende. Alles leek erop, dat Capelle op de overwinning afstevende, maar het lukte maar niet om de voorsprong op te voeren. Integendeel, want toen in de 72e minuut Nootdorp een corner mocht nemen, stond de verdediging te slapen. Mike Hollenberg raakte eerst nog de paal, maar de terugspringende bal schoot hij wel tegen de touwen 2-2. Capelle moest opnieuw op jacht naar een voorsprong, maar dat gebeurde vaak te onrustig. Toen de wedstrijd op een gelijkspel leek te eindigen, sloeg Capelle toch nog toe. In de 89e minuut was de ingevallen Nassim Asrih het goudhaantje. Beheerst tikte hij de bal in het doel en zette Capelle op een 3-2 voorsprong.

Het werd zelfs nog mooier voor Capelle, want het mooiste doelpunt viel in de 96
eminuut. Het was een beauty, want Kevin van la Parra knalde de bal in de kruising 4-2. Door dit resultaat komt Capelle dichterbij een veilige plaats. Spijkenisse heeft nog maar één punt meer, Smitshoek nog maar twee en ook Swift met drie punten meer is nog binnen bereik. Volgende week wordt lastig uit tegen koploper Volendam. Daarna de uitwedstrijd tegen het uitgespeelde ’s-Gravenzande en tot slot thuis de kraker tegen Spijkenisse.

Er waren gele kaarten voor Bradly van der Meer van Capelle en voor Rob Rutten, RicobertoLuijando en Pepi Ascension van Nootdorp.

Capelle: Bradly van der Meer, Marciano Pape (79 Nassim Asrih), Jami Jaliens, Jelle PollemansBram van Eijk, Rutger de Bos, Bram de Bruin (89 Ricardo Lelieveld), Omar Gomez Shee, Philippe den Hartog, Luuk Kraaijeveld (70 Redouan Boulfalfal), Kevin van Parra.