Capelle zet zegereeks voort

Hoofdklasse A

18 mei 2019 14:30

M.R.G. (Melvin) Vink

Door de vierde opeenvolgende overwinning is Capelle weer een stapje dichter bij lijfsbehoud gekomen. In en tegen ’s-Gravenzande werd met 0-3 gewonnen. Toch is Capelle nog niet veilig met de nu behaalde 38 punten. Volgende week wordt het nog een spannende slotdag.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

De thuisclub startte in de 3e minuut na een corner met een grote kans. Ruben de Groot kopte gelukkig net naast het doel. Het bleek achteraf de enige kans in de eerste helft. Capelle daarentegen nam het initiatief en ging op jacht naar een doelpunt. Dat kwam er al in de 7eminuut. Een solo van Bram de Bruin eindigde met een dieptepass op Luuk Kraaijeveld, die beheerst scoorde 0-1.

Capelle bleef heersen en dat resulteerde in de 22
e minuut tot verdubbeling van de score. Bram de Bruin kreeg via Kevin van la Parra de bal in de zestien en liet keeper Danny Koning kansloos 0-2. Bram de Bruin was in de 34e minuut dichtbij de volgend treffer, toen keeper Danny Koning de bal verspeelde, maar de hoek om te scoren was te scherp en de bal verdween naast het doel. Meteen daarna kreeg Capelle een vrije trap op de punt van het strafschopgebied. Julian Agatowski nam de vrije trap, die naast het doel verdween. Capelle kwam verder niet in gevaar en de rust ging in met de 0-2 stand.

In het eerste kwartier van de tweede helft gebeurde er niets noemenswaardig. Capelle consolideerde en ’s-Gravenzande leek onmachtig. In de 62e minuut toch een gevaarlijk moment voor het doel van Capelle. Bij een hoge inzet werd Bradly van der Meer gehinderd, maar er volgde geen fluitsignaal. Uit de daardoor ontstane scrimmage ontstond slechts een corner. In de 67e minuut was het weer de beurt aan Capelle. Een scherpe voorzet werd net gemist door Philippe den Hartog.

Diezelfde speler was in samenwerking met Boris
Letterieverantwoordelijk voor het derde doelpunt van Capelle in de 73e minuut. Boris Letterie voltrok het vonnis en Capelle zat op rozen. Na een solo van Bram van Eijk werd Philippe den Hartog in de 82e minuut nog in stelling gebracht, maar zijn schot werd geblokt. Eén minuut later de enige echte kans voor de thuisclub. Twan van Meerten zag zijn harde schot door Bradly van der Meer tot corner verwerkt worden. Het werd dus opnieuw een dik verdiende zege voor Capelle.

Door de uitslagen van vandaag hebben Smitshoek en Capelle 38 punten en hebben Swift en Spijkenisse 36 punten. Volgende week volgt de ontknoping, wanneer Capelle thuis speelt tegen Spijkenisse. Een gelijkspel is voldoende, maar om daarop te spelen is te gevaarlijk. Maar ook Swift is nog in de race. Swift moet winnen bij DFS, dat op zijn beurt weer moet winnen om niet rechtstreeks te degraderen. Smitshoek is door een beter doelsaldo nagenoeg veilig. Het belooft spannend te worden.

De prima leidende scheidsrechter Melvin Vink gaf gele kaarten aan Ruben de Groot en Gijs Abbas van ’s-Gravenzande

Capelle: Bradly van der Meer, Jami Jaliens, Kai Fens, Omar Gomez Shee, Bram van Eijk, Julian Agatowski (79 Jelle Pollemans), Bram de Bruin, Boris Letterie, Philippe den Hartog (84 Redouan Boulfalfal), Kevin van la Parra, Luuk Kraaijeveld.