Capelle en Swift in evenwicht

Hoofdklasse A

2 februari 2019 14:30

S.C Kraak

In een duel in de onderste regionen van de Hoofdklasse eindigde het duel in een 1-1 eindstand.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Het was vanmiddag een kwalitatiefarmewedstrijd. De kansen in de wedstrijd waren op één hand te tellen. Swift begon wat sterker aan de wedstrijd en nam in de 10e minuut de leiding. Een corner werd door Dennis Dinkgreve ingekopt. Keeper Bradly ven der Meer tikte de bal via de lat uit het doel, maar in de rebound schoot van dichtbij Carlos Groen de bal in het doel 0-1. Daarna was de wedstrijd van een laag niveau.

Beide ploegen zagen geen kans om gevaarlijke situaties te creëren. Het duurde tot de 38
e minuut vooraleer Capelle dichtbij het vijandelijk doel kwam. Eerst miste Bram de Bruin van dichtbij en uit de rebound miste Nassim Asrih de kans op de gelijkmaker door voorlangs te schieten. Meer hoogtepunten waren er niet inde eerste helft.

In de tweede helft was het niet veel beter. In de 57e minuut een corner voor Capelle. Uiteindelijk kwam de bal voor de voeten van Luuk Kraaijeveld, die van dichtbij de 1-1 op het scorebord zette.

Beide ploegen wilde natuurlijk de drie punten veroveren, maar wisten nauwelijks
kansen te scheppen. Pas in de 88e minuut kreeg Swift een kans. Een vrije trap van Dennis Dinkgreve werd door Bradly van der Meer tot corner verwerkt. In de blessuretijd kreeg invaller Marciano Pape na een corner een goede kans, maar zijn kopbal belandde in het zijnet. Het eindsignaal klonk als een verlossing voor twee onmachtige elftallen. Swift was het meest gebaat met deze uitslag, want de afstand tot Capelle bleef 6 punten. Capelle moet blijven knokken om weg te raken van een P/D plaats.

Scheidsrechter John Kraak, die zijn debuut maakte op dit niveau floot helaas niet zijn beste wedstrijd en gaf geel aan Teun van Zweeden van Swift.

Capelle: Bradly van der Meer, Jami Jaliens, Jelle Pollemans, Kai Fens (89 Marciano Pape), Bram van Eijk, Julian Agatowski, Bram de Bruin, Omar Gomez SheePhilippe den Hartog, Nassim Asrih (81 Kelvin Kalika), Luuk Kraaijeveld.