Capelle knokt zich met tien man naar overwinning

Achilles Veen

Ilias Zaimi (penalty)
Brian Peters (schot)
Freek Langermans
Flavio Andjole
Brian Peters
Nick Wilborts
Sen Aerts
Theo Martens
Toby Tan
Roel De Kruijk

Hoofdklasse A

6 oktober 2018 14:30

R.Weiland

In een voor het publiek aantrekkelijke wedstrijd speelde Capelle vanaf de 40e minuut met tien man, maar met een enorme inzet en beleving werd tegen Achilles Veen een verdiende 4-2 overwinning behaald.

Trainer Ron Timmers had na de grote nederlaag vorige week ingegrepen en zette keeper Bradly van der Meer, Kelvin Kalika en Jorn van Lunteren op de bank. Ferry Hagendijk stond onder de lat en vanuit het tweede elftal maakten Ricardo Lelieveld en Luuk Kraaijeveld hun opwachting.

Capelle startte goed en in de tweede minuut al een kans voor Philippe den Hartog. Meteen daarna een kopbal van Toby Tan, die Hagendijk tot corner verwerkte. Ook Kraaijeveld en Kevin van la Parra hadden hun mogelijkheden, maar de eerste goal viel aan de andere kant. John Fredy van Hijum maakte in de 24e minuut een onnodige overtreding in de zestien en Ilias Zaimi voltrok het vonnis 0-1. In de 26e minuut twee 100% kansen voor Capelle, waaruit tenslotte een corner volgde. Den Hartog zag zijn corner rechtstreeks in het doel verdwijnen 1-1. Na de aftrap stond Brian Peters ineens vrij voor het doel en de 1-2 stond op het scorebord. Capelle verwerkte deze tegenslag goed en kwam in de 36e minuut op gelijke hoogte. Nu nam Bram de Bruin de corner en ook die verdween in het doel 2-2. Het meest cruciale moment kwam er in de 40e minuut. De Bruin, die al een gele kaart op zak had, maakte een sliding volgens het boekje. Tot ieders verbazing toonde de zwak leidende scheidsrechter Reinoud Weiland hem de tweede gele kaart en De Bruin kon vertrekken. Het ergste werd gevreesd voor de thuisclub, maar in de tweede helft werd het tegendeel bewezen.

Na de rust begaf in de 48e minuut de scheidsrechter zich naar de zijlijn en gaf aan niet meer verder te kunnen. Een enkelblessure was daar debet aan. Er was zo gauw geen vervanger aanwezig en de scheidsrechter oplappen was de enige mogelijkheid. Na ruim een half uur werd de wedstrijd voortgezet. Achilles Veen kon geen moment profiteren van de numerieke meerderheid en met enorme inzet en strijdlust ging Capelle op jacht naar de overwinning. In de 55e minuut nam Bram van Eijk een corner, die met een keiharde kopbal door Jelle Pollemans in een doelpunt werd omgezet 3-2. En het werd nog mooier voor het tiental, want in de 87e minuut paste invaller Kalika de bal naar de andere invaller Van Lunteren, die geweldig uithaalde en de eindstand op 4-2 bepaalde.

Eindelijk weer een thuis overwinning. De ingrepen van trainer Ron Timmers hadden effect gehad. Met nieuwe spelers uit eigen gelederen werd er gewonnen en het is verstandig, dat Capelle op deze voet verder zal blijven gaan. Volgende week de uitwedstrijd bij Jodan Boys en een overwinning daar zal Capelle de broodnodige lucht geven in de strijd tegen de onderste plaatsen.

Er waren nog gele kaarten voor John Fredy van Hijum van Capelle en voor Theo Martens en Brian Peters van Achilles Veen.

Capelle: Ferry Hagendijk, Jami Jaliens, Jelle Pollemans, Franklin Rodrigues, Bram van Eijk, Bram de Bruin, John Fredy van Hijum, Ricardo Lelieveld, Philippe den Hartog (82 Marciano Pape), Kevin van la Parra (46 Jorn van Lunteren), Luuk Kraaijeveld (67 Kelvin Kalika).

verslag: Hans Stofkoper, foto's Annemiek van Dillen