Jeugdig Capelle zet Feyenoord te kijk

Hoofdklasse A

3 november 2018 14:30

M.A. Roeleveld

Wie van te voren de 5-1 overwinning van Capelle voorspeld zou hebben, zou voor gek verklaard zijn, maar na 90 minuten stond deze stand toch echt op het scorebord.

Verslag Hans Stofkoper, foto's Annemiek van Dillen.

Capelle startte met een team met een gemiddelde leeftijd van 20,5 jaar en dat werd in de eerste 20 minuten door Feyenoord op eigen helft teruggedrongen. De eerste kans was er al na 30 seconden, toen Lucas van Oeveren de bal net over het doel schoot. In de 10e minuut ging Franklin Rodrigues in de fout en Ricardo Merrelaar rondde feilloos af 0-1. Diezelfde speler kreeg twee minuten later de kans de voorsprong te vergroten, maar ditmaal verdween de bal niet in het doel. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg Capelle meer grip op het spel en Bram van Eijk was de eerste, die keeper Rick van den Burg op de proef stelde. In de 33e minuut schoot Nassim Amaarouk een vrije trap net over, maar één minuut later legde Capelle een magnifieke aanval op de grasmat, die met een schot in de bovenhoek afgerond werd door Luuk Kraaijeveld 1-1. Vlak voor rust was Ricardo Lelieveld dichtbij een doelpunt, maar de bal ging voorlangs het doel.

Luuk Kraaijeveld legt aan voor de 1-1

Bram van Eijk met Sandin Avdic

Na de rust ging aanvankelijk de strijd gelijk op , maar Capelle nam steeds meer het initiatief. Dat werd beloond in de 56e minuut, toen opnieuw Luuk Kraaijeveld het net wist te vinden 2-1. Feyenoord protesteerde nog wel, maar assistent scheidsrechter Jack Koornneef was er zeker van, dat de bal over doellijn was gegaan. In de 59e minuut kreeg Tim Schoonheijm zijn tweede gele kaart na een zware overtreding. Uit de vrije trap kopte Jelle Pollemans de 3-1 binnen.

Jelle Pollemans kopt de 3-1 binnen

Ondanks de numerieke minderheid trok Feyenoord ten aanval en Jordy Dobber kopte net naast in de 69e minuut. Drie minuten later wist bij zijn eerste balcontact invaller Serginiovan Axel Dongen bijna te scoren, maar keeper Ferry Hagendijk redde de situatie. Daarna golfde het spel op en neer met schoten van Nassim Amaaroek van Capelle en Quincy Oosterom van Feyenoord. In de 76e minuut redde John Fredy van Hijum Capelle van de gelijkmaker door de bal van de doellijn te halen. In de slotminuten sloeg Capelle nog twee keer toe. In de 86e minuut scoorde Kevin van la Parra de 4-1 en in  de 90e minuut legde Nassim Asrih de 5-1 eindstand vast. Een geweldig resultaat voor deze jonkies, die bewezen, dat je met strijd en inzet zelfs sterker gewaande tegenstanders kan verslaan.

Opgeruimd staat netjes...

Scheidsrechter Marcel Roeleveld gaf gele kaarten aan Jelle Pollemans en Franklin Rodrigues van Capelle en aan Rick van den Burg, Kristian Adelmund en Jordy Dobber van Feyenoord. Tim Schoonheijm van Feyenoord ontving de rode (2x geel) kaart. Trainer Raymomd Frehe van Feyenoord kreeg na afloop van de wedstrijd ook nog rood.

Capelle: Ferry HagendijkMarciano Pape, Jelle Pollemans, Franklin Rodrigues, Bram van Eijk, Ricardo Lelieveld, Bram de Bruin, John Fredy van Hijum, Nassim Amaaroek (83 Nassim Asrih), Kevin van la Parra (90+2 Yannick Omgba), Luuk Kraaijeveld (90+1 Veron Knol).

Feyenoord: Rick van den Burg, Matthew Jones, Jordy Dobber, Kristian Adelmund, Kevin Patijn, Quincy Oosterom, Lucas van OeverenSandin Avdic (60 Shabir Isoufi), Ricardo Merrelaar (46 Adair Vega Lopes), Tim SchoonheijmJunior Obiku (70 Serginio van Axel Dongen).