Capelle en Jodan Boys komen niet tot scoren

Hoofdklasse A

16 februari 2019 14:30

G.Stegeman

Beide ploegen kregen kansen, maar beide keepers waren vandaag de uitblinkers. Het werd overigens een bizarre voetbalmiddag. In de 65e minuut kreeg een Capelle toeschouwer een hartstilstand. Adequaat optreden van toeschouwers, EHBO, clubarts, ambulancepersoneel, politie en brandweer zorgden ervoor, dat hij na 10 minuten weer tot leven werd gebracht. De wedstrijd lag daardoor een half uur stil.

Verslag Hans Stofkooper, foto's Annemiek van Dillen.

Jodan Boys was voetballend de betere ploeg, maar de kansen waren groter voor Capelle.Capelle had pech, toen In de 10e minuut Bram van Eijk moest uitvallen met een hamstringblessure. In de 20e minuut een geweldige solo van Bram de Bruin, maar zijn schot werd door keeper Wouter Beukers nog net met de voet gekeerd. De enige kans voor JodanBoys was er voor Fanny Waandels, die vier minuten later echter te zacht inschoot. Voor Capelle waren er nog drie kansen. Omar Gomez Shee schoot in de 39e minuut te slap in en Bram de Bruin miste in de 40e minuut na een voorzet van Julian Agatowski de kans op een voorsprong voor Capelle. De grootste kans was er op slag van rust. Een vlammend schot van Philippe den Hartog werd op miraculeuze wijze van de doellijn gehaald door Roald Heerkens.  De rust brak dan ook aan met een 0-0 stand.

Na de rust was de eerste kans voor de bezoekers. Fanny Waandels zag zijn inzet in de 47eminuut gestopt worden door Bradly van der Meer. Daarna volgde het incident, zoals boven beschreven. Na de spelhervatting gingen beide ploegen vol voor de winst. In de 67e minuut een geweldig schot van Bram de Bruin, maar Wouter Beukers redde fantastisch. Twee minuten later weer een redding van Bradly van der Meer, die een kopbal uit de bovenhoek plukte. Twee minuten later een grote kans voor invaller Kelvin Kalika voor Capelle, maar zijn schot verdween hoog over en naast het doel. In de 85e minuut was het weer Jodan Boys met een kans voor Mo Bellachen, die net naast schoot. In de 90e minuut opnieuw een kans voor Jodan Boys. Een snoeiharde kopbal van Bradley El Idrissi werd door Bradly van der Meer met een super redding over de lat getikt. De laatste kans was voor Capelle. Luuk Kraaijeveld ging in blessuretijd alleen op het doel af, maar in plaats van zelf te schieten, legde hij de bal te kort breed, zodat er uiteindelijk geen schot op het doel kwam. Het bleef dus 0-0.

Scheidsrechter Gerbert Stegeman gaf gele kaarten aan Omar Gomez Shee, Rutger de Bos en Kevin van la Parra van Capelle en aan Michel Verkaik, Vincent Verbond en Mo Bellachenvan Jodan Boys.

CapelleBradly van der Meer, Jami Jaliens, Jelle PollemansKai Fens, Bram van Eijk (10 John Fredy van Hijum), Julian Agatowski, Bram de Bruin, Omar Gomez Shee, Philippe den Hartog (78 Rutger de Bos), Nassim Asrih (65 Kelvin Kalika), Luuk Kraaijeveld.

Jodan Boys: Wouter Beukers, Kevin de Vries, Roald Heerkens, Michel Verkaik, Vincent Verbond, Leroy BrankFanny Waandels (78 Jordi Tuithof), Yusri El Kandoussi (55 Elliot Pattinama (74 Enzo Huntink), Bradley El Idrissi, Mo BellachenJorn van Lunteren.