Capelle sluit eerste seizoenshelft af met nederlaag

Spijkenisse 1

Yassire Hamdani (schot)
Demi Gosepa
Justin Tromp
Sander Barragan
Kees Tol
Kees Tol (kopbal)
Adam El Fazazi
Justin Lenny Holwijn
Justin Lenny Holwijn (schot)

Hoofdklasse A

15 december 2018 14:30

Wouter Wiersma

Opnieuw was onoplettendheid in de verdediging en gebrek aan scorend vermogen debet aan de 3-0 nederlaag tegen Spijkenisse.

Al na 47 seconden lag de bal in het doel van Capelle. Een overtreding op Peter de Lange en een snel genomen vrije trap bracht
Sander Barragan alleen voor keeper Bradly van der Meer.De aanvoerder van Spijkenisse zorgde voor de snelle 1-0 voorsprong. In de 9e minuut de tweede kans voor Spijkenisse, toen Felino Jardim een vrije trap mocht nemen. Zijn schot ging buiten bereik van de Capelle keeper net naast het doel.

Capelle kwam langzamerhand beter in de wedstrijd en tot de zestien werd er aardig gecombineerd, maar het duurde tot de 35
minuut, totdat de eerste grote kans ontstond. Bram de Bruin kon vanaf een meter of tien vrij uithalen, maar koos de slechtste optie en schoot de bal recht op keeper Michael Termijn. Twee minuten later weer een 100% kans voor Capelle. Nassim Asrih stormde alleen op het doel af, maar opnieuw redde de Spijkenisse doelman. Voor de rust veranderde er niets meer aan de 1-0 stand.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Capelle op jacht naar de gelijkmaker en Spijkenisse consolideerde en hoopte op een counter. Die kwam er in de 63e minuut. De tot dan toe onzichtbare spits Kees Tol knikte een voorzet doeltreffend in het doel van Capelle 2-0. Wat Capelle ook probeerde het bleef tot schoten uit de tweede lijn. De enige kans was er voor Jami Jaliens, die uit een corner net naast kopte.

Daar bleef het voor Capelle bij. Spijkenisse was in de 86
e minuut dichtbij de derde treffer, maar Kees Tol faalde van dichtbij. Toch kwam de derde treffer er. In de 83e minuut viel de 17-jarige Justin Holwijn in. Zijn eerste actie leverde hem de enige gele kaart van de wedstrijd op, maar in de eerste minuut van de extra tijd zette hij de 3-0 eindstand op het scorebord. Meteen daarna floot de prima leidende scheidsrechter Wouter Wiersma voor het einde.

Capelle: Bradly van der Meer, Jami Jaliens, Jelle Pollemans, Omar Gomez SheeBram van Eijk, Rutger de Bos (66 Luuk Kraaijeveld), Nassim Amaarouk, John Fredy van Hijum, Bram de Bruin, Kevin van la Parra (86 Laurens Huurman), Nassim Asrih.

Spijkenisse: Michael Termijn, Yassire Hamdani, Jesse Luijkx, Stefano Goncalves, Demi Gosepa (14 Justin Tromp), Danny Groos, Felino JardimSander Barragan (27 Kees Tol), Marvin van der Pluijm, Adam El Fazazi (83 Justin Holwijn), Peter de Lange.