Zware nederlaag Capelle bij Zwaluwen

Zwaluwen

Hoofdklasse A

1 december 2018 14:30

In de laatste drie wedstrijden kreeg Capelle 13 doelpunten tegen. Ook vandaag werd er voor Sinterklaas gespeeld en was een 6-2 nederlaag het droevige resultaat.

Het eerste presentje werd al in de 7e minuut uitgepakt. Een voorzet van Tevyn Beekman werd door iedereen gemist behalve Justin van Mullem, die van dichtbij de 1-0 aantekende. Het eerste teken van leven van Capelle kwam in de 20e minuut, toen Jami Jaliens naast schoot. Drie minuten later volgde een corner van Tim Gudde, waar keeper Bradly van der Meer volkomen naast zat en Leon Krznaric de bal in het doel schoot 2-0. In de 32e minuut ging Joseph Gonçalves alleen op het doel af, maar nu redde de Capelle doelman. Het eerste echte gevaar van Capelle kwam pas in de 35e minuut. Een vrije trap van Nassim Amaarouk werd uit de bovenhoek getikt door keeper Marvin van Tienen. Diezelfde speler nam in de 39e minuut opnieuw een vrije trap, die voor de voeten kwam van Bram de Bruin, die de 2-1 aantekende. Net voor de rust nog een kans voor Capelle, maar Van Tienen redde met het linkerbeen een schot van Luuk Kraaijeveld.

Na de rust gebeurde er aanvankelijk weinig. Een schot van Kevin van La Parra ging in de 54e minuut naast het doel. In de 65e minuut opnieuw een corner van Gudde en door slap ingrijpen kon Van Mullem de 3-1 scoren. Vijf minuten later kwam de spanning weer terug, toen Kraaijeveld Capelle weer dichterbij bracht 3-2. Het had zelfs gelijk moeten worden, toen één minuut later Van Tienen de bal na een schot losliet en de net ingevallen Nassim Asrih de bal voor het intikken had. Helaas werd deze 100% kans om zeep geholpen. Het was het laatste wapenfeit van Capelle. In de 73e minuut leverde Gonçalves een splijtende pass op aan Van Mullem die beheerst afrondde 4-2. In de 77e minuut de volgende corner van Zwaluwen met weer slecht verdedigen van Capelle en van Mullem kopte zijn 4e doelpunt tegen de touwen 5-2. De gifbeker voor Capelle was nog niet leeg, want in de laatste minuut bekroonde Gonçalves zijn goede wedstrijd met nog een doelpunt 6-2. Bijzonder was het gegeven, dat Asrih, die in de 70e minuut inviel in de 80e minuut al weer gewisseld werd.

Het tekent de moeilijke situatie, waarin Capelle zich momenteel bevindt. De derde plaats van onderen is niet Capelle waardig, maar de harde feiten laten wat anders zien.

Scheidsrechter Marco Oosting gaf een gele kaart aan Bram de Bruin van Capelle.

CapelleBradly van der Meer, Marciano Pape (70 Nassim Asrih (80 Christiaan Boom), Jami Jaliens, Jelle PollemansBram van Eijk (79 Ricardo Lelieveld), Franklin Rodrigues, Bram de Bruin, John Fredy van HyumNassim Amaarouk, Luuk Kraaijeveld, Kevin van la Parra.

Zwaluwen: Marvin van Tienen, Mario Nijgh, Leon Krznaric, Tiemen Noordam (68 Robin Hofman), Youri Verschoor, Tim Gudde, Jerry Scholman, Erwin de Groot, Tevyn Biekman (80 Raoul Gillet), Justin van Mullem (80 Gilliomar Leona), Joseph Gonçalves.